Spontanabort?

Mina91

Blir kjent med forumet
Hei.

Dette er første gang jeg er gravid, og jeg merker jeg bekymrer meg en del.. Jeg er vare 4+2 og jeg klarer ikke helt å glede meg over graviditeten enda fordi jeg tenker at jeg ikke burde ta gleden på forskudd..

Hva er egentlig sjansen for spontanabort? Hvor vanlig er det egentlig?

Noen her som har hatt / kjenner noen som har hatt spontanabort?
Når er det vanligst å ha spontanabort? Uke?

Mange bekymringer som følger med en graviditet gitt..

Jeg mista 1.sep, var i uke 6 da.
Ingen smerter, begynte plutselig å småblø litt og det gikk over til kraftig blødning noen dager.
Men eggløsning kom 14 dager etter så jeg ble veldig fort gravid igjen :)

Jeg klarer IKKE å slappe av denne gangen...

Man må bare håpe på det beste!

Jeg mistet i MA oppdaget i uke ni. Da var fosteret på størrelse med at den skulle vært i uke 6. Vi har større sjans for å miste enn de fleste andre så sånn statistisk sett kan jeg ikke hjelpe. Men det som er sikkert er jo at det er flere det går bra med enn motsatt så sjansen er jo stor for at dere får den lille skatten deres[emoji4]

Hei.

Dette er første gang jeg er gravid, og jeg merker jeg bekymrer meg en del.. Jeg er vare 4+2 og jeg klarer ikke helt å glede meg over graviditeten enda fordi jeg tenker at jeg ikke burde ta gleden på forskudd..

Jeg er også en av de som bekymrer meg, jeg har funnet mye trøst i denne siden her:

https://datayze.com/index.php

Her kan man plotte inn sine egne data, og får opp sannsynlighet for å ikke spontanabortere, hvor mye sannsynligheten for abort har blitt redusert siden graviditetsstart osv.. Jeg liker knappen som sier "Reassure Me" og "Reassure Me (Again)"

:Heartred:Heartred
Jeg mistet i MA oppdaget i uke ni. Da var fosteret på størrelse med at den skulle vært i uke 6. Vi har større sjans for å miste enn de fleste andre så sånn statistisk sett kan jeg ikke hjelpe. Men det som er sikkert er jo at det er flere det går bra med enn motsatt så sjansen er jo stor for at dere får den lille skatten deres[emoji4]

Uff, så trist å høre.. det må ha vært tøft!
Sender en klem til deg :Heartred

Jeg er også en av de som bekymrer meg, jeg har funnet mye trøst i denne siden her:

https://datayze.com/index.php

Her kan man plotte inn sine egne data, og får opp sannsynlighet for å ikke spontanabortere, hvor mye sannsynligheten for abort har blitt redusert siden graviditetsstart osv.. Jeg liker knappen som sier "Reassure Me" og "Reassure Me (Again)"

Tusen takk, denne var så fin og betryggende :)
Denne kommer jeg nok til å bruke videre :Heartred

Takk for alle svar :Heartpink Det eneste man kan gjøre er jo å håpe på det beste og gi den lille de beste forutsetninger for å gro fint inni magen!! *håpe håpe*

Ingen smerter, begynte plutselig å småblø litt og det gikk over til kraftig blødning noen dager.

Så fint å høre at det klaffet så fort igjen :Heartpink Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste ja!

Hei.

Som om jeg skulle ha skrevet dette selv. Er 5+2. Fant ut på søndag. Har vært så mange følelser på gang her siden. Og inne på forumet her leser jeg om SA og MA som om det skulle vært helt vanlig i ett svangerskap :nailbiting: Blir så stressa :(

Som om jeg skulle ha skrevet dette selv. Er 5+2. Fant ut på søndag. Har vært så mange følelser på gang her siden. Og inne på forumet her leser jeg om SA og MA som om det skulle vært helt vanlig i ett svangerskap :nailbiting: Blir så stressa :(

Det er noe som kan skje, men sannsynligheten er mye større for at det går helt fint!

Kan sjekke det ut her om du vil :-)

Samme skjedde her,mistet i uke 6, 23 aug 2 uker etter var jeg gravid igjeb

Nå sniker jeg litt her, men er det virkelig større sjanse for å miste når man har hatt MA? Står det noe sted liksom? Har hatt 2 MA :eek:

Nå sniker jeg litt her, men er det virkelig større sjanse for å miste når man har hatt MA? Står det noe sted liksom? Har hatt 2 MA :eek:

Neinei, ikke bekymre deg for var ikke det jeg mente. Jeg har større sjans for å miste fordi jeg har en balansert translokasjon på to av kromosomene mine. Så derfor har vi større sjans. Var ikke meningen å uroe noen<3

Neinei, ikke bekymre deg for var ikke det jeg mente. Jeg har større sjans for å miste fordi jeg har en balansert translokasjon på to av kromosomene mine. Så derfor har vi større sjans. Var ikke meningen å uroe noen<3
Takk for svar :) og veldig synd du er i den situasjonen :sorry:

Jeg har en liten blødning i dag :(
Håper spiren klamrer seg fast og det ikke er noe mer!!

Takk for svar :) og veldig synd du er i den situasjonen :sorry:

Ja, er kjipt men heldigvis har vi denne gangen en liten skatt fra før som gjør hele prosessen enklere<3 Skal likevel ikke legge skjul på at de neste ukene frem mot tul og morkakeprøve blir harde.

Back
Topp