3-6 mnd har vært en anbefaling tidligere, men de jeg har snakket med om dette (gyn og fødselslege) sier at når el er tilbake så er det kroppen som sier at den er klar. Tidligere mente man at 3-6 mnd ville man trenge for psyken, men det varierer veldig hva man er klar for. For mange (meg inkludert) er det å bli gravid så raskt som mulig det som hjelper mest psykisk
takk for svar❤️
det tror jeg hjelper mest for meg også. Det som definitivt ikke hjalp var at legen min skrev ut resept på p-piller å insisterte på at jeg skulle ta de i tre sykluser fra jeg får tilbake mensen... Det kan jo ta et halvt år da (litt satt på spissen?) om jeg er riktig uheldig til vi kunne begynt å prøve igjen. Det synes jeg ikke akkurat gir mye håp.
Har også lest på nett at man har større sjanse for å lykkes på nytt de første tre månedene etter spontanabort enn etter de tre første månedene.
Så jeg kommer ikke til å ta noen p-piller☺️
 
Det å miste er sårt! Man føler seg tom og ubrukelig rett å slett.. mistet i MA i uke 10, da hadde fosteret vært død i 2 uker.
Mitt hcg nivå var på 13800 på en fredag, og på 8000 på mandagen etter, så den synker raskt.

Når det kommer til prøvingen igjen, så fikk jeg beskjed om å vente 1 syklus, men så spurte jeg hvorfor, og det var pga psyken, ikke noe fysisk galt i å bli gravid igjen med engang etter en sa/ma. Vi startet å prøve igjen på første EL, men klaffet ikke. Nå er vi i pp2 etter MA, og venter på el.
 
Back
Topp