Spontanabort?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Jeg er tidlig i graviditeten, 5+1 i dag, og har begynt å blø :( Det startet i går med litt rosa utflod som utover kvelden ble mer brunt/rødlig. I dag tidlig fikk jeg friskt blod på papiret som har økt i mengde utover dagen. Når jeg var på do i stad begynte det å dryppe store dråper med tykt blod. Det kom også en tykk streng med blod som jeg måtte fjerne med papir (beklager detaljer..). Jeg har ingen smerter, men ubehag og murringer slik det har vært siden før positiv test.

Bør jeg regne med at dette er en spontanabort? Vet at mange blør litt tidlig i graviditeten, men ser for meg at det da er snakk om rosa eller brun/rødlig utflod slik jeg opplevde i går.. Hva kan jeg gjøre?

Hei! Ville ringt lege/legevakt og bedt om henvisning til tidlig ul-og forklart hva du er bekymret for. De kan nok ikke gjøre så mye fra eller til-men greit å få klarhet i om man er gravid lenger eller ikke.
Krysser fingrene for at alt er bra og lykke til:-)

Sniker litt..Hadde ringt legen på mandag for å ta hcg blodprøve, og ta ny to dager etter for å se etter stigning. De ser uansett veldig lite på ul i uke 5. Jeg hadde styrtblødning i uke 7 og 12 og er veldig gravid i dag - 25 uker på vei! Krysser fingrene for deg!!

Uff set hørtes ikke kjekt ut. Men gjør som de over her sier. Få tatt hcg prøver. Masse lykke til. Krysser fingrene for at dette bare er helt uskyldig :)

Takk for svar alle sammen.. Jeg ringer legekontoret mandag morgen med håp om at de vil måle hcg. Blør ikke veldig mye, men drypper litt og kommer slimstrenger av blod når jeg går på do.. Håper veldig at jeg får en rask avklaring til uken..

Blødningene har dessverre økt jevnt gjennom helgen og er nå som en svak menstruasjonsblødning.. Fremdeles ingen smerter.. Tar kontakt med lege i morgen tidlig slik at de kan bekrefte SA og sjekke at alt kommer ut av seg selv..

Huff tenker på deg!

:(

Off, føler med deg og vet at det er så utrolig kjipt!!! :(

Men kontakt uansett legen imorgen for hcg, ja. Lurt å sjekke om naturen ordner opp på egenhånd. Klem til deg!

Blødningene har dessverre økt jevnt gjennom helgen og er nå som en svak menstruasjonsblødning.. Fremdeles ingen smerter.. Tar kontakt med lege i morgen tidlig slik at de kan bekrefte SA og sjekke at alt kommer ut av seg selv..

Huff:( Hvordan har det gått i dag?

Huff:( Hvordan har det gått i dag?

Fikk komme inn til legen mandag morgen. Hun ville sende meg til sykehuset for ultralyd, men jeg ville måle hcg først siden jeg er så kort på vei.. Målte hcg (får kanskje svar i dag), skal måle på nytt i morgen for å se om det stiger/synker.

Blødningene har avtatt veldig siden søndag ettermiddag, men kommer fortsatt litt friskt blod. Fremdeles ingen smerter. Er fremdeles periodevis kvalm, men føler meg ikke lenger gravid..

Krysser fingrene for deg <3 Masse lykke til!

Fikk akkurat telefon fra lege som bekrefter SA. Hcg var allerede nede på 5, så hun antok at kroppen hadde ordnet opp selv og at det ikke er nødvendig med videre oppfølging.

Det var leit...:sorry:

Så leit

Klem :(

Back
Topp