Spontanabort og graviditet

Sant det du sier der altså :Heartred skjønner ikke at jeg har klart å holde meg rolig uten å teste selv idag eller ringt legen for å høre om hu kanskje har glemt meg eller at det faktisk ikke er noe i magen denne gangen. Men jeg er også en person som holder ut lenge for å få svar, men ser at det er flere som har sagt at jeg burde ringe legen for å høre :bored:

Forrige gang jeg var gravid så hadde jeg like symptomer som nå, bare at da klødde puppene ekstra mye og nå er det sånn innimellom og jeg er bittelitt mindre tissetrengt nå, men går fortsatt ofte på do enn vanlig og i tillegg så har jeg hatt heteslag for par dager siden, mens samboeren frøys o_O Men nå er mensen min uteblitt 2 uker, og mensen min har vært regelmessig etter at jeg hadde SA 7.juni iår, hatt mensen då 3 ganger til samme tid, kanskje noen dager tidligere den ene gangen, men ellers samme dag hver mnd :)


Hadde mer symptomer på puppene første barn, andre gravditet Som endte i sa og tredje som gav baby ingen ting i puppene merket lite til jeg var gravid foruten uteblitt mens
 
ja jeg har aldri testet før noen dager eller en uke over... vil utelukke sen menstrasjon først. Men muligens du må ringe legen for å få svaret de er ikke alltid raske med å gi beskjed... lykke til:)

Tusen takk for tips ang å logge inn på furstpasient.no siden, fant ut at prøven ikke er ferdig enda, som da sikkert er at den ikke har blitt sendt eller gått gjennom :shifty::shifty:
 
Heisann!
Sjekket på furstpasient siden nå og der står det 20000 på hcg verdiene.. Men hu har ikke ringt meg.

Vet ikke hva det tallet betyr :sorry:. Forrige gang før spontanaborten hadde jeg 536 nøyaktig på hcg verdiene.

Da er du gravid ;)
Tallet betyr ingenting før du har 2 målinger med ca 48t mellomrom. Eller alrså det betyr at du er gravid da, men man kan ikke si nøyaktig uker eller slik. Det er en eventuell stigning som viser normal utvikling og rundt uke 8 peker hcg, så da er det ikke like pålitelig.
Gratulerer :)
 
Da er du gravid ;)
Tallet betyr ingenting før du har 2 målinger med ca 48t mellomrom. Eller alrså det betyr at du er gravid da, men man kan ikke si nøyaktig uker eller slik. Det er en eventuell stigning som viser normal utvikling og rundt uke 8 peker hcg, så da er det ikke like pålitelig.
Gratulerer :)


Jeg har så lyst til å si TUSEN TAKK:Heartred men så er jeg SÅ redd for å ta gleden på forskudd, uff..

Tok testen 13.okt og fikk svar nå, tok litt lengre tid enn forrige gang, men forrige gang fant jeg ut i uke 6 og mistet i uke 7 :(
 
Jeg har så lyst til å si TUSEN TAKK:Heartred men så er jeg SÅ redd for å ta gleden på forskudd, uff..

Tok testen 13.okt og fikk svar nå, tok litt lengre tid enn forrige gang, men forrige gang fant jeg ut i uke 6 og mistet i uke 7 :(

Skjønner godt at du er reservert.. Kanskje du kan be lege om henvisning til privat gynekolog med avtale for å få ultralyd?
Normale hcg nivåer er jo sånn under 7 eller 5,så du er utvilsomt kommet et stykke på vei :) krysser fingrene for deg ❤️
 
Skjønner godt at du er reservert.. Kanskje du kan be lege om henvisning til privat gynekolog med avtale for å få ultralyd?
Normale hcg nivåer er jo sånn under 7 eller 5,så du er utvilsomt kommet et stykke på vei :) krysser fingrene for deg ❤️


Vi skal ta en test når vi kommer hjem fra hytten :happy:

Tusen hjertelig takk for gode ord ❤️
 
Last edited:
Heisann!
Sjekket på furstpasient siden nå og der står det 20000 på hcg verdiene.. Men hu har ikke ringt meg.

Vet ikke hva det tallet betyr :sorry:. Forrige gang før spontanaborten hadde jeg 536 nøyaktig på hcg verdiene.
Det er jo kjempebra. Da er du sikkert i alle fall 6 uker på vei. Må bare gratulere :Heartred Og si at det er helt normalt å være litt reservert med følelsene sine siden du har mistet tidligere. Men håpet må du aldri legge fra deg!
 
https://americanpregnancy.org/getting-pregnant/hcg-levels-71048
Du kan være rundt 5 uker på vei. Hvis tallene er mye høyere neste gang vet du at det med stor sannsynlighet går riktig vei :) Ikke lenge til du kan dra på TUL og få bekreftet bankende hjerte dersom HCG er fin neste gang du får resultat

Ja, vi tenkte vi kanskje skulle ringe gynekologen jeg har vært hos tidligere også høre om hva han synes, men jeg skal uansett prøve å få tak i legen min også høre med hu :happy: Var ned i 536 hcg sist.. Og nå er jeg oppi 20.000 hcg.
 
Det er jo kjempebra. Da er du sikkert i alle fall 6 uker på vei. Må bare gratulere :Heartred Og si at det er helt normalt å være litt reservert med følelsene sine siden du har mistet tidligere. Men håpet må du aldri legge fra deg!

Tusen takk ❤️ Jeg tørr ikke å glede meg for mye enda, skal prøve å få tak i legen imorgen eller gynekologen også høre om å få time for mer undersøkelse. Håpet legger jeg aldri fra meg. Hvis jeg er gravid nå, og det går bra, så tok det meg litt over 3mnd å bli gravid igjen og ved første SA mistet jeg håpet og alt med engang, da var jeg virkelig nede.. Men tusen takk for gode ord og for at du, og de andre forstår meg ❤️
 
Ja, vi tenkte vi kanskje skulle ringe gynekologen jeg har vært hos tidligere også høre om hva han synes, men jeg skal uansett prøve å få tak i legen min også høre med hu :happy: Var ned i 536 hcg sist.. Og nå er jeg oppi 20.000 hcg.
WOW! Jeg leste 2000. Jeg hadde nok klart å senke skuldrene hvis jeg var deg! Det er vel ingen grunn til at du skal risikere å miste igjen :)
 
WOW! Jeg leste 2000. Jeg hadde nok klart å senke skuldrene hvis jeg var deg! Det er vel ingen grunn til at du skal risikere å miste igjen :)

Hihi, det er 20.000 - prøver så godt å senke skuldrene og tenke positivt, har også en samboer som er støttende og det hjelper utrolig mye. Jeg håper da det, for det lykke nurket som en dag kommer er mer enn velkommen og ønsket ❤️
 
Hihi, det er 20.000 - prøver så godt å senke skuldrene og tenke positivt, har også en samboer som er støttende og det hjelper utrolig mye. Jeg håper da det, for det lykke nurket som en dag kommer er mer enn velkommen og ønsket ❤️

Jeg hadde bare 2600 når jeg var 6+0. Så dette ser bra ut ❤️
 
Jeg hadde bare 2600 når jeg var 6+0. Så dette ser bra ut ❤️

Jeg hadde 536 sist jeg 6+0, men mistet kort tid etter. Men nå har jeg ikke opplevd noe av det jeg opplevde sist. Så jeg håper dette går sin vei og at det faktisk er en liten spire oppi magen min ❤️
 
Vi skal ta en test når vi kommer hjem fra hytten :happy: Men her er bildet som jeg tok istad når jeg så svaret på furstpasient.no som jeg fikk anbefalt av en her inne.

Tusen hjertelig takk for gode ord ❤️

Gratulerer med positiv test ❤️ vil bare gjøre deg oppmerksom på at det står navn på bildet du la ut, sånn tilfelle du vil redigere det bort :happy:
 
Gratulerer med positiv test ❤️ vil bare gjøre deg oppmerksom på at det står navn på bildet du la ut, sånn tilfelle du vil redigere det bort :happy:

Tusen takk ❤️ vi skal ta en test til hjemme for sikkerhetsskyld eller ringe legen imorgen for å forhøre oss.

Åh, tusen takk for at du la merke til det! Fjernet bildet nå :shy:
 
Skjønner godt at du er reservert.. Kanskje du kan be lege om henvisning til privat gynekolog med avtale for å få ultralyd?
Normale hcg nivåer er jo sånn under 7 eller 5,så du er utvilsomt kommet et stykke på vei :) krysser fingrene for deg ❤️


Da er det en liten spire i magen her ❤️ fikk beskjed om det idag. Er i uke 7 :woot:
 
Back
Topp