Spontanabort/ lave hcg tall?

new hope❤️

Betatt av forumet
Jeg målte hcg verdiene mine hos legen i går mandag. Fikk resultatet i dag som var phcg 1,600.0. Regner med att det betyr 1600? Ikke 16000? Mener det er altfor lavt da jeg var ca 5+5 på mandag. Skal ta nye blodprøver i morgen. Har hatt sterke tester i går. Sterkere enn kontroll streken på baby plan. Men veldig lite Symptomer. Jeg tok tester på siste barnet mitt de var målt på s hcg i uke 8 og lå på 160 000. Klarer ikke å regne nå. Men det er veldig lavt om det betyr 1600. Vet dette kan bety spontanabort. Har noen noen trøstende ord, gruer meg til i morgen

Tok disse testene nå. Syns de er svakere enn i går…. Men umulig for meg å si da jeg bare kan sammenligne med tørre tester. Men de kan kanskje ikke bli sterkere enn dette

Vedlegg

• IMG_2696.jpeg
    IMG_2696.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 72
1600 er lavt for 5+5 ja, men syns testene dine ser for sterke ut til å kun være 1600 også… Har du tatt en digital med ukesindikator? 3+ kommer vel først over 2000, så om du har fått det vil jeg tro det er noe feil med svaret. Eventuelt kanskje du er kortere på vei enn du trodde? Håper prøven din i morgen viser fin dobling i så fall :smiley-angelic001 :Heartred

1600 er lavt for 5+5 ja, men syns testene dine ser for sterke ut til å kun være 1600 også… Har du tatt en digital med ukesindikator? 3+ kommer vel først over 2000, så om du har fått det vil jeg tro det er noe feil med svaret. Eventuelt kanskje du er kortere på vei enn du trodde? Håper prøven din i morgen viser fin dobling i så fall :smiley-angelic001 :Heartred
Jeg tok en ukesindikator forrige uke det stod 3+ på og prøvene fra babyplan har blitt sterkere etter det:( litt svakere var akkurat disse , men de var tatt på utvannet urin, typ drukket mye vann på en time i desperat sorg da jeg forsto at tallene fra hcg en var lave) jeg bare forstod ikke helt tallet 1,600.0. Kanskje det skulle vært 16000? Bare lei meg akkurat nå og regner med at dette ikke går bra. Skal ta nye tester i morgen tidlig. Blir gal av denne ventingen

Jeg målte hcg verdiene mine hos legen i går mandag. Fikk resultatet i dag som var phcg 1,600.0. Regner med att det betyr 1600? Ikke 16000? Mener det er altfor lavt da jeg var ca 5+5 på mandag. Skal ta nye blodprøver i morgen. Har hatt sterke tester i går. Sterkere enn kontroll streken på baby plan. Men veldig lite Symptomer. Jeg tok tester på siste barnet mitt de var målt på s hcg i uke 8 og lå på 160 000. Klarer ikke å regne nå. Men det er veldig lavt om det betyr 1600. Vet dette kan bety spontanabort. Har noen noen trøstende ord, gruer meg til i morgen
Jeg vet ikke helt hva Phcg betyr - er det målt noe annet enn "vanlig" hcg i blod som er serum-hcg?

Var det angitt noen enhet? Sa ikke legen noe om resultatene?

Phcg er sånn jeg forsto det en måte å måle beta i blodet? Virker som samme som hcg. Legen sa ikke mye bare at hun ikke forsto hvorfor det stod 1,600.0. Hun hadde ikke sett ett slik prøve svar før. Hun sa hun var vant med et helt tall som 16000 eller 1600. Hun sa uansett så får vi vente og se om det dobbler seg på onsdag. Hun sa jeg kunne være kortere på vei at eggløsningen kom senere?? Så tallet i seg selv sier ingenting siden jeg ikke vet eggløsningen min. (Den har jo vært stort sett syklus på 30-31 dager, men også hatt flere dager opptil en uke forsinket) husker jeg trodde egget skulle kommet mandag 11 november. Men jeg hadde eggløsningslim helt ut til torsdag 14. kjente ut som egget festet seg både tirsdag 19 november og 21 november. Føler meg helt utslitt her jeg sitter.

Jeg vet ikke helt hva Phcg betyr - er det målt noe annet enn "vanlig" hcg i blod som er serum-hcg?

Var det angitt noen enhet? Sa ikke legen noe om resultatene?
Phcg er sånn jeg forsto det en måte å måle beta i blodet? Virker som samme som hcg. Legen sa ikke mye bare at hun ikke forsto hvorfor det stod 1,600.0. Hun hadde ikke sett ett slik prøve svar før. Hun sa hun var vant med et helt tall som 16000 eller 1600. Hun sa uansett så får vi vente og se om det dobbler seg på onsdag. Hun sa jeg kunne være kortere på vei at eggløsningen kom senere?? Så tallet i seg selv sier ingenting siden jeg ikke vet eggløsningen min. (Den har jo vært stort sett syklus på 30-31 dager, men også hatt flere dager opptil en uke forsinket) husker jeg trodde egget skulle kommet mandag 11 november. Men jeg hadde eggløsningslim helt ut til torsdag 14. kjente ut som egget festet seg både tirsdag 19 november og 21 november. Føler meg helt utslitt her jeg sitter.

Legen din må da kunne ringe laboratoriet og få svar på hva prøve resultatet betyr dersom hun ikke vet det selv??

Furst Majorstua er oppe til 20, ville ringt og spurt om hjelp til å tolke svaret istedenfor å bli gal alene

Furst Majorstua er oppe til 20, ville ringt og spurt om hjelp til å tolke svaret istedenfor å bli gal alene
jeg ringte fyrst og spurte, det er unilabs som har tatt prøvene. De på furst svarte samme som legen . Enten er det 1600 eller så er det 16000. De hadde heller ikke sett et slik prøve svar med .0 på slutten. Hun sa det kunne være en data feil. Men hun sa også at utifra hennes tall var normal verdier i uke 6 på 1080 og oppover så jeg er innafor normalen????

Jeg tok en ukesindikator forrige uke det stod 3+ på og prøvene fra babyplan har blitt sterkere etter det:( litt svakere var akkurat disse , men de var tatt på utvannet urin, typ drukket mye vann på en time i desperat sorg da jeg forsto at tallene fra hcg en var lave) jeg bare forstod ikke helt tallet 1,600.0. Kanskje det skulle vært 16000? Bare lei meg akkurat nå og regner med at dette ikke går bra. Skal ta nye tester i morgen tidlig. Blir gal av denne ventingen
Da har du nok mer enn 1600 i HCG nå vil jeg tro altså, jeg fikk først 3+ når jeg var over 2500. De er jo selvfølgelig ikke helt stabile, men tror ikke du ville fått 3+ forrige uke om HCG da sannsynligvis var under 1000 :scratch

Sjekket mitt resultat hos Furst, når jeg hadde 1200 stod det ingen nuller bak. Kanskje noen har tastet et punktum feil? :smiley-angelic001 Håper den nye prøven vil gi deg mer klarhet. Har du blødd noe eller hatt noen smerter?

Vil ikke gi deg noe potensielt falsk håp heller, men her tror jeg det må være noe feil :Heartred Krysser alt som er for deg!

jeg ringte fyrst og spurte, det er unilabs som har tatt prøvene. De på furst svarte samme som legen . Enten er det 1600 eller så er det 16000. De hadde heller ikke sett et slik prøve svar med .0 på slutten. Hun sa det kunne være en data feil. Men hun sa også at utifra hennes tall var normal verdier i uke 6 på 1080 og oppover så jeg er innafor normalen????
Så merkelig, satser på det er 160 000 med så sterke tester. 1080 er lite sannsynlig normalt i uke 6, de tabellene er basert på menstermin og tar ikke høyde for hvilke graviditeter som går bra og ikke. Når det er sagt så er jo testene dine så fine, men mindre hcg er på vei nedover så ser det bra ut!

Du kan jo ringe unilabs da

Mine blodprøver har alltid blitt oppgitt i s-hcg, altså serum-hcg... Aldri hørt om phcg, derfor jeg lurte på om det kunne være noe rart der!

Jeg fikk 3+ dagen før jeg tok blodprøve og da fikk jeg 9700 i hcg. Håper for din del at det skal være 16 000 :Heartred krysser det vi har for at neste prøve gir tydelige svar

:nailbiting:Mine blodprøver har alltid blitt oppgitt i s-hcg, altså serum-hcg... Aldri hørt om phcg, derfor jeg lurte på om det kunne være noe rart der!

Jeg fikk 3+ dagen før jeg tok blodprøve og da fikk jeg 9700 i hcg. Håper for din del at det skal være 16 000 :Heartred krysser det vi har for at neste prøve gir tydelige svar
Aldri hørt om P-hcg jeg heller:nailbiting: og for et merkelig tall…1,600.0 ….. jeg har ingen blødninger eller smerter. Grunnen til at jeg tok hcg prøver var fordi jeg skulle begynt på noen medisiner som man ikke kan ta om man er gravid. Så legen ønsket å måle hcg nivået for å se resultatet. Men jeg har ekstremt lite symptomer til å være så langt på veg. Har alltid hatt mye mer symptomer i graviditetene mine. (Har en veldig dårlig magefølelse) samtidig er jo testene mine så sterke, aldri fått så sterke tester før jeg har vært over 6 uker. legen sa at hun hadde flere som var mye kortere på vei enn de trodde, så hun kan ikke si noe om resultatet bortsett fra at jeg er gravid.

Tok en ny test nå, og da er faktisk test streken litt sterke enn kontroll streken??? Nå tror jeg at jeg blir gal og går og legger meg:(

Vedlegg

• IMG_2697.jpeg
    IMG_2697.jpeg
    734,1 KB · Visninger: 39
  • IMG_2698.jpeg
    IMG_2698.jpeg
    1 MB · Visninger: 36
Tok en ny test nå, og da er faktisk test streken litt sterke enn kontroll streken??? Nå tror jeg at jeg blir gal og går og legger meg:(
Dette ser bra ut, du vet ikke noe mer nå før du får nytt hcg tall. Ville bedt legen ringe unilabs i morgen og spørre hvordan testresultatet skal tolkes.

Når du bikker 6 uker er det bedre med ultralyd, så heller hold ut til mandag sånn sett! Siden det haster litt å få avklart mtp medisiner, kan legen din ringe gynekologisk på nærmeste sykehus og spørre om de kan ta deg inn mandag? Da vil du være ca 6+5 og et hjerte som slår skulle kunne sees. Men dere må nok ta kontakt i dag for å høre om de har kapasitet.

Back
Topp