Spm til dere lavkarbo-damer :)

Hvordan er vekttapet da Tøsa? Påvirkes det?

Er så redd for å gjøre feil :p

Jeg VIL gå ned mest mulig før bryllupet...
 


HøstVinterMamma skrev:
Hvordan er vekttapet da Tøsa? Påvirkes det?

Er så redd for å gjøre feil :p

Jeg VIL gå ned mest mulig før bryllupet...


Det varierer jo fra person til person.
Det gjelder å finne det som passer for deg.
For meg passet det ikke å spise mye fett og lite karbohydrater.
Jeg måtte opp i karbs og ned i fett. Men fortsatt lavkarbo.
Jeg følger også med hvor mange kalorier jeg inntar.
Funker veldig, veldig bra akkurat nå. Etter jeg la om for et par uker siden har jeg gått ned 3-4 kg:)
 
Er det noen som har konkrete tips på måltider?

Lettvinte helst, da hverdagen er en smule hektisk...
 
Jeg spiser litt frukt innimellom jeg da, og koser meg med gulrøtter innimellom. 
Har merket godt på kroppen at jeg har gått på lavkarbo noen uker nå. Ikke gått ned veldig mange kilo, men det er ikke bare derfor jeg gjør det. 
Har lange og ustabile sykluser og håper på at det kanskje hjelper med endret kosthold. 
Har også slitt litt med stoffskiftet og store svingninger i blodsukkeret som jeg nå merker er mye mer stabilt =) 
Har som sagt ikke gått ned så mange kilo (står i signaturen), men mange kommenterer at de ser det godt på kroppen min. 
Nå spiser ikke jeg veldig streng lavkarbo da, men for meg er det viktigst å ikke spise ris, potet og pasta samt de værste sukkerbombene. 
Og så unner jeg meg et kakestykke innimellom om vi er borte på besøk =)

Jeg spiser mye egg og bacon, spesielt til frokost og kveldsmat. 
Og så prøver jeg å være flinkere til å spise fisk og liker veldig godt laks som jeg steker i ovnen sammen med forskjellige grønnsaker. Spiser det gjerne med litt seterrømme. Guttungen elsker dette også =) 
Lavkarbo.no har mange fine oppskrifter, det er også mange fine blogger som har det. 
=)
 
Tusen takk for tips Fru H :)

Tar gjerne i mot flere tips til lettvinte retter :)
Både frokost, lunsj, middag og kvelds... Og gjerne oppskrifter :)
 
Men, i alledager skjer???!!!

Det er HøstVinterMamma som skriver...


Hvor ble det av profilen min??? Nick, bilde og signatur????

Kan dette være for at jeg endra mailadresse her i går????
 
Tester etter jeg bytta tilbake til gamle mailen...
 
Falt helt ut du, ser det ut til =) 

Søs og jeg fant en oppskrift på kyllingfilet som jeg synes er veldig god. 
Stekt i ovnen det også. 
Om man vil kan man brune filetene i panna først, men det er ikke nødvendig. 
Sett ovnen på 200 grader
Spør ildfast form og legg filetene oppi
Ta et beger Creme Fraiche (kan sikkert bruke seterrømme og), bland i revet ost, 100-150 gram ca
Strø over ønsket krydder på filetene og smør deretter Creme Fraiche og ost utover det hele. 
Stek i 40-45 minutter og ha gjerne litt ekstra oss på toppen de siste 10 minuttene av steketiden. 
Serveres med kokte grønnsaker eller salat!

Nam, nam!
 
I starten skar jeg opp masse salat og grønnsaker og hadde ferdig revet kylling eller skjært skinke i bokser og poser i kjøleskapet. Da var det fort gjort å hive sammen en salat..! Hadde og da alltid en god dressing tilgjengelig i kjøleskapet.
Egg er viktig å alltid ha i kjøleskapet..! :-D Eggerøre, speilegg, kokt egg kan spiser hele døgnet. 
Middager er i grunn enklere å lage enn på høykarbo for meg..! Steke noe kjøtt (kjøttdeig, lage kjøttboller, kebab, steke kylling, grille kylling, nuggets av kyllingkjøttdeig, løvbiff, koteletter, fileter osv osv.) så steke/koke eller gratinere noen grønnsaker som tilbehør. Kok blomkål og brokkoli og mor sammen med smør og fløte.. DEILIG!

Som resten så anbefaler lavkarbo.no og så finnes det MASSE gode lavkarboblogger på nettet med utrolig mange fine middagstips..
 
I starten skar jeg opp masse salat og grønnsaker og hadde ferdig revet kylling eller skjært skinke i bokser og poser i kjøleskapet. Da var det fort gjort å hive sammen en salat..! Hadde og da alltid en god dressing tilgjengelig i kjøleskapet.
Egg er viktig å alltid ha i kjøleskapet..! :-D Eggerøre, speilegg, kokt egg kan spiser hele døgnet. 
Middager er i grunn enklere å lage enn på høykarbo for meg..! Steke noe kjøtt (kjøttdeig, lage kjøttboller, kebab, steke kylling, grille kylling, nuggets av kyllingkjøttdeig, løvbiff, koteletter, fileter osv osv.) så steke/koke eller gratinere noen grønnsaker som tilbehør. Kok blomkål og brokkoli og mor sammen med smør og fløte.. DEILIG!

Som resten så anbefaler lavkarbo.no og så finnes det MASSE gode lavkarboblogger på nettet med utrolig mange fine middagstips..
 
Takk for flere gode tips :)


Håper jeg nå kommer frem som meg selv!?!! :)

 
Hurra!!! emoticon
 
Hehe =)
 
Da har jeg laget min første lavkarbo middag :)

Komponerte selv... Ut fra et tips her :)

Fløte i bunn på ei ildfastform, krydret med salt og pepper, kyllingfilet oppi, med seterrømme og ost på toppen, også la jeg hodekål, blomkål, paprika, og rødløk i biter oppi sammen med kyllingen. Krydret også kyllingfiletene med salt og pepper.

Det ble snadder :)



Nytt spm (fra masekråka :p) :
Kan man spise drops som er sukkerfrie, og tyggis?
Eller er det feil søtningsmiddel i de???
 
På apoteket har de noen som heter Fribol.
Det er sånne blanke små bokser som ser litt hjemmelaga ut, finnes med fruktsmaker, lakris og mint iallefall.
Ifa (den sukkerfrie selvsagt) kan man spise vet jeg.
Mens andre pastiller og tyggis har vel feil søtningsstoffer i seg hvis man skal på ketolyse.
På vanlig lavkarbo er det greit, man spiser ikke så mye i slengen likevel.
 
Jeg tenker ikke å gå i ketolyse.

Så det er kun om man skal i ketolyse at man må bruke sukrin?

Kan man bruke feks natreen, om man holder seg til lavkarbo?
 

tomater er vell ikke bra?

eller var det paprika?

Hø.. er i allefall sånn at du ikke kan ta _1_tyggis!!

 
Av dagligvarebutikk-drops kan du kun spise store IFA. De har stort sett bare sukkeralkoholer i seg som karbohydrater.. Men det er folk som opplever stagnasjon i vekttapet pga disse sukkeralkoholene, så vær litt obs!

Natreen kan du fint bruke, men samme regler gjelder der også. Kan være en partystopper.
Det som er greia med andre sukkerfrie tyggiser og pastiller er at kroppen tror det er sukker og omdanner det til det i kroppen.
 


DenicaD skrev:

tomater er vell ikke bra?

eller var det paprika?

Hø.. er i allefall sånn at du ikke kan ta _1_tyggis!!


Går fint med begge deler i moderate mengder.

Kan ikke spise tyggis nei :P
 
Tusen takk igjen for flotte svar og tips folkens :)


Er en grønnskolling på dette. Og ja, man kan lese seg frem til mye, men fy fader for et hav av blogger og forum man finner. Så jeg føler det blir en smule overveldende og kan være litt forvirrende, for det sies litt forskjellig...


 
Back
Topp