Spm til andre gangsfødene

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Har ett spm til de som har hatt fødsel nr to jeg[:)] Hvor lenge & evt hvor mange ganger måtte du presse før babyen var ute? Hvor lang tid tok fødselen totalt fra første ri ??

Takk for svar[:D][:D]

Jeg fikk ikke presse, for hun kom susende selv. [:-] Tror jeg presset to ganger, klarte ikke å holde igjen.. Fødselen varte i 20 minutter fra første ri.

Totalt fra første ri tok det 8 timer.
Presset vel i nesten en time. Vannet gikk ikke, og de kunne ikke ta det, så jeg presset på vannblæra hele tida. Da vannet endelig gikk, kom hun på to rier

Totalt tok den 4-5 timer. Pressinga tok vel 5-10 min[:)] Hadde nok gått raskere hadde jeg ikke knepe igjen og nekta å presse[8D]

2-3 pressrier så var hun ute. Var vel en såkalt styrtfødsel, men akkurat tiden husker jeg ikke lengre!

4 timer fra første rie, og maks 2 minutter pressetid.

Fødselen varte vel 4,5 timer fra første rie, var på sykehuset under 1 time.
Filmet hele tiden etter vi kom oss på fødestuen og der var vi i 15 minutter...[8D]

Presset litt men ikke mye, hadde en laaang fødsel første gang så hadde aldri aldri trodd jeg fikk en sååå kjapp en!!

ORIGINAL: Nina*Pina

Fødselen varte vel 4,5 timer fra første rie, var på sykehuset under 1 time.
Filmet hele tiden etter vi kom oss på fødestuen og der var vi i 15 minutter...[8D]

Presset litt men ikke mye, hadde en laaang fødsel første gang så hadde aldri aldri trodd jeg fikk en sååå kjapp en!!

Det er det jeg er redd for siden forje fødsel var 30 timer og 1 time press[8D]

Hvor lenge & evt hvor mange ganger måtte du presse før babyen var ute?

1.fødsel: 29 minutt
2.fødsel: 26 minutt

Hvor lang tid tok fødselen totalt fra første ri ??

1.fødsel: 27 timer..
2.fødsel: 16 timer

Men, opplevelsen av det hele var veldig forskjellig, så pressetiden var ikke så relevant. Men fint med kortere fødsel [8D]

Første fødsel var pyton alle timene, særlig de 8 siste, men da var jeg konstant i svima med null kontroll. Mens andre fødsel var bare pyton de siste 4 timene, var helt tilstede under hele greia og med mye mer kontroll.

For all del, begge var VONDE, men på helt ulike måter [:)]

Lykke til!

Fødselen varte 5 timer... og jeg presset knapt i det hele tatt... ungen bare sklei ut[:-]
Aktiv fødsel var bare en rett over en time... og fra 6 cm til han var født tok det under 10 min.

24t første gang og 4t med nr 2. pressa ikke lenge, husker ikke hvor lenge, max 30 min. var ingenting mot 1.gang[:D]

45 min fra første ri til hun var ute. Presset en gang, tror jeg, så var hun ute

Riene begynte klokka 1000, Mina var ute 1634
På papiret står det at jeg hadde pressrier i 28 minutter. Jeg fulgte ikke med der..

Alt var så sammenhengende og uten pauser hos meg så..

4t fra igangsetting til han var ute. 4 pressrier. Det gikk så fort at det gjorde sinnsykt vondt.. Hadde 9 rier på 10 min så det var ganske heftig..

Første gang tok fødselen totalt 44 timer, og jeg presset 40 min.

Andre gang tok det totalt 3 timer, hadde pressrier i ca 10 min.

Hvor lenge & evt hvor mange ganger måtte du presse før babyen var ute?

1.fødsel: 8 min
2.fødsel: 19 min

Hvor lang tid tok fødselen totalt fra første ri ??

1.fødsel: 6,5 time..
2.fødsel: 9,5 time

Vet ikke hvor lenge jeg hadde pressrier da jeg pustet meg igjennom mangen av dem.Våknet av en ri..25min senere var hun ute.I ambulansen..Jordmor kom og sa at jeg kunne presse.Da var hun ute[:D]

Back
Topp