N

Ninaphil9

Guest
Hei damer <3
Etter å ha prøvd å bli gravid i ett år så har jeg vært hos gyn. Tatt undersøkelse og alt ser fint ut. Han har gitt meg tabletter Letrozol som jeg skal teste ut + ta blodprøver på sykehuset i syklusdag 22/23. Er så glad og optimistisk, at jeg nesten ikke kan vente til neste mensen (for første gang på lenge haha).

Men, mitt sprøsmål; hva slags erfaring har dere?
Er det større sjans for tvillinger med slike preparater? Eller med Letrozol?

Hva slags bivirkninger fikk dere, om dere i det hele tatt fikk noe?

Jeg har gått på letrosol nå i 4 måneder tror jeg det er, mulig 5. Jeg tror jeg har hatt EL alle månedene! Jeg hadde ikke EL hver måned om noen måneder, hvem vet. Men hadde TR rundt om hver andre måned omtrent noen ganger kunne det gå 3, og egentlig ingen syklus overhode. TR kom å gikk uten at jeg hadde noe kontroll. Jeg fikk starte på 1 tablett i 4 dager på CD 3 til 7. Og vi sjekket da med blodprøver etter EL 2 ganger. Egentlig 3 ganger men andre gang fikk vi ingen svar. Men begge de andre to hadde jeg EL så vi sluttet å sjekke det og jeg har fortsatt på letrosol 2 måneder til. Og jeg har TR ca når jeg skal. Forrige måned ble det 2 dager for seint, men jeg vet det ble mye sukker og ingen metformin, så det var jeg nok skyld i selv. Jeg er veldig dårlig på bivirkninger å sånt, så det kan jeg ikke svare på. Men kanskje jeg innbilder meg at jeg er gravid fortere med letrosol enn uten? Men det er bare noe jeg antar og kan for alt jeg vet være helt likt, man bare fortrenger sånt med tiden. Vet heller ikke noe om tvillinger å sånt. Men jeg ble veldig glad for mye kortere sykluser og EL hver måned!

Kan ikke huske å ha fått noen bivirkninger :shy: Gikk på det i 2019 pga lang syklus. Syklusen ble normal og det klaffet på tredje forsøk :Heartred Har ikke noe negativt å si om Letrozol!

Hei damer <3
Etter å ha prøvd å bli gravid i ett år så har jeg vært hos gyn. Tatt undersøkelse og alt ser fint ut. Han har gitt meg tabletter Letrozol som jeg skal teste ut + ta blodprøver på sykehuset i syklusdag 22/23. Er så glad og optimistisk, at jeg nesten ikke kan vente til neste mensen (for første gang på lenge haha).

Men, mitt sprøsmål; hva slags erfaring har dere?
Er det større sjans for tvillinger med slike preparater? Eller med Letrozol?

Hva slags bivirkninger fikk dere, om dere i det hele tatt fikk noe?
Hei, er akkurat i samme situasjon som deg. Blitt anbefalt Letrozol, men har ikke prøvd det enda. Tenkte å fikse på kostholdet mitt først og se om det kanskje klaffer :( Del gjerne din erfaring med meg. Jeg får jo eggløsning, så vet ikke hvor mye Letrozol kan hjelpe meg

Hei, er akkurat i samme situasjon som deg. Blitt anbefalt Letrozol, men har ikke prøvd det enda. Tenkte å fikse på kostholdet mitt først og se om det kanskje klaffer :( Del gjerne din erfaring med meg. Jeg får jo eggløsning, så vet ikke hvor mye Letrozol kan hjelpe meg
Jeg har også endret kostholdet mitt helt! En måned nå, mye sunnere. Og har eggløsning også, gyn så i dag at jeg har eggløsning faktisk. Stabil syklus, men han mente dette skulle hjelpe meg! Så jeg gir det ett-tre forsøk<3

Det gis forresten til damer som også har eggløsning, men eggene kan være dårlige og disse tablettene skal vel øke sjansen typ. Som jeg skjønte det? Mulig at eggene og sæden får et bedre miljø å være i også?

Gikk på Letrozol i ett år, med pausemåneder i mellom. Var en de som fikk mye bivirkninger (intens hodepine, sykdomsfølelse, fatigue, kvalme, depresjon)
Men fordelen ble helt klokkeren syklus.
EL på fast dag.
Ble ikke gravid på de, så vil ikke anbefale noen å benytte de så lenge som jeg gjorde.. bivirkningene var ikke verdt det. Da er det bedre å søke videre hjelp:happy: (ble gravid ved hjelp av IVF)

Jeg tok dobbel dose letrozol denne syklusen for første gang. Jeg hadde veldig få bivirkninger. Litt hetetokter en natt eller to under kuren (men minimalt altså, ingenting å bry seg om), litt hodepine en dag eller to, i etterkant av tablettene og litt småkvalm under og dagene etter tablettene. Alt i alt veldig lite bivirkninger og ingen å «bry seg om» :) tok de morgen.

Det gis forresten til damer som også har eggløsning, men eggene kan være dårlige og disse tablettene skal vel øke sjansen typ. Som jeg skjønte det? Mulig at eggene og sæden får et bedre miljø å være i også?
Ja, det kan sikkert hende. Du får dele din erfaring med meg da, så kanskje jeg også prøver det ut. Blir jo utålmodig nå. Har du forresten vurdert inseminasjon?

Jeg tok dobbel dose letrozol denne syklusen for første gang. Jeg hadde veldig få bivirkninger. Litt hetetokter en natt eller to under kuren (men minimalt altså, ingenting å bry seg om), litt hodepine en dag eller to, i etterkant av tablettene og litt småkvalm under og dagene etter tablettene. Alt i alt veldig lite bivirkninger og ingen å «bry seg om» :) tok de morgen.
Ble du gravid med dobbel dose letrozol? :)

Ja, det kan sikkert hende. Du får dele din erfaring med meg da, så kanskje jeg også prøver det ut. Blir jo utålmodig nå. Har du forresten vurdert inseminasjon?
Vi fikk ei datter på første forsøk for 3 år siden, uten «hjelpemidler» og jeg har stabil syklus + eggløsning, så foreløpig ingen planer om inseminasjon. Men jeg skal gi letrozol dobbel dose noen forsøk og håper virkelig det klaffer

Jeg ble gravid på tredje runde med letrozol (enkel dose), på prøveperiode 21. Hadde ingen merkbare bivirkninger av letrozolen, annet enn en positiv test på runde tre :D Jeg hadde også eggløsning av meg selv og alt så fint ut, så fikk letrozol for å "booste" eggløsningen, som et forsøk før vi skulle søke om IVF :) Har ikke kommet så langt i graviditeten foreløpig, er kun 5+2, så vet ikke om det er tvillinger (men tror ikke det da jeg hører at man gjerne får sterkere symptomer da, og jeg har lite symptomer). LYKKE TIL!! :D

Vi fikk ei datter på første forsøk for 3 år siden, uten «hjelpemidler» og jeg har stabil syklus + eggløsning, så foreløpig ingen planer om inseminasjon. Men jeg skal gi letrozol dobbel dose noen forsøk og håper virkelig det klaffer
Åå, så bra at du har en datter fra før av. Håper at det klaffer for deg.❤️❤️ Husk å oppdatere meg, vurderer sterkt selv å ta letrozol. Hvorfor skal du ta dobbel egentlig? Er det bedre?

Åå, så bra at du har en datter fra før av. Håper at det klaffer for deg.❤️❤️ Husk å oppdatere meg, vurderer sterkt selv å ta letrozol. Hvorfor skal du ta dobbel egentlig? Er det bedre?
Jaa, heldigvis<3 så ikke barnløs sånn sett! Håper det virkelig klaffer for deg snart, uansett hva du bestemmer deg for!! Tror det kanskje er fordi det gir «mer» økt sjanse for graviditet? Litt usikker, men tror det haha

Jeg ble gravid på tredje runde med letrozol (enkel dose), på prøveperiode 21. Hadde ingen merkbare bivirkninger av letrozolen, annet enn en positiv test på runde tre :D Jeg hadde også eggløsning av meg selv og alt så fint ut, så fikk letrozol for å "booste" eggløsningen, som et forsøk før vi skulle søke om IVF :) Har ikke kommet så langt i graviditeten foreløpig, er kun 5+2, så vet ikke om det er tvillinger (men tror ikke det da jeg hører at man gjerne får sterkere symptomer da, og jeg har lite symptomer). LYKKE TIL!! :D
Gratulerer sååå mye!! <3 håper det sitter snart hos meg også… og at jeg ikke bruker så lang tid, begynner å bli litt lei:(

Jeg gikk på letrozol i 6 perioder (over 1 år). Orket ikke hver syklus for jeg ble et monster med dem.. jeg ble så humørsyk, irritabel og oppblåst. Men siste runda med letrozol funka veldig bra tydeligvis, for nå er jeg gravid med tvillinger! Hadde prøvd i over 1 år uten letrozol før jeg begynte på det. Masse lykke til!

Jaa, heldigvis<3 så ikke barnløs sånn sett! Håper det virkelig klaffer for deg snart, uansett hva du bestemmer deg for!! Tror det kanskje er fordi det gir «mer» økt sjanse for graviditet? Litt usikker, men tror det haha
Aww tusen takk, har hatt 1 kjemisk graviditet for 3 mnd siden forresten. Men fortsatt ikke klaffet her etter det. Synes ivf er så skummelt hvis ikke letrozol funker :(

Jeg gikk på letrozol i 6 perioder (over 1 år). Orket ikke hver syklus for jeg ble et monster med dem.. jeg ble så humørsyk, irritabel og oppblåst. Men siste runda med letrozol funka veldig bra tydeligvis, for nå er jeg gravid med tvillinger! Hadde prøvd i over 1 år uten letrozol før jeg begynte på det. Masse lykke til!
Hei, hadde du regelmessig mensen og eggløsning? Veldig nysgjerrig. Lurer på om det gir noe effekt på de som har alt regelmessig også.

Hei, hadde du regelmessig mensen og eggløsning? Veldig nysgjerrig. Lurer på om det gir noe effekt på de som har alt regelmessig også.
Uten letrozol hadde jeg en stabil syklus på 28 dager, men mistanke om manglende eggløsning. Fikk det aldri bekrefta. Men når jeg begynte på letrozol ble syklusen gjerne et par dager lenger, den måneden det klaffet hadde jeg syklus på 40 dager istedenfor 28 faktisk! Fikk eggløsning lenge etter jeg skulle hatt mensen. Veldig spesielt!

Back
Topp