Spm om utvikling

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Hvor lang tid tok det fra ungen stod alene til h*n begynte å gå noen skritt? Når jentungen var 7 mnd reiste hun seg opp, ca en mnd senere slapp hun seg. Nå står hun mer og mer alene så lurer på hva jeg har i vente. Da hun lærte å reise seg tok det to uker før hun fikk god balanse. Vet at det varierer veldig men spør uansett. Stresser ikke med det i det hele tatt. Men gøy å vite [:)] Spennende tid i vente tenker jeg [8D]

Tror ikke det kommer til å ta så lang tid, men det kan jo gjøre det. Hun blir modigere og modigere

Mi gikk rundt bordet og med ting i fire mnd før ho slapp seg... spørs hvor tøff de er...[:D]

Her har han reist seg/stått nå i 2 mnd. Såvidt noen skritt rundt bordet, men han står ikke alene ennå.
Han stod dog i 3-4 sek alene da jeg stod bak han og slapp forsiktig, før han fant ut at han ikke hadde balanse :P

Mi gikk rundt møbler og sånn da hun var 6 mnd, men tok ikke sine første skritt helt alene før hun var 10 mnd. Gikk helt "ordentlig" da hun ble 11 mnd. Charlotte har alltid vært tidlig ute, men hun har også vært veeeeldig forsiktig så hun har trent lenge på ting før hun tør å ta skrittet fullt ut.

Poenget mitt er vel at det kommer an på ungen, noen er tøffere enn andre. Jeg tror det at mi har vært såpass forsiktig har gjort at hun har hatt minimalt med uhell og fall, da hun først turte så det ikke ut som hun hadde gjort noe annet hele livet :P

Hun sto selv og gikk rundt bord og slikt når hun var 10-11 mnd. VAr SKRÅSIKKER på at hun straks skulle slippe seg, men gikk ikke ordentlig før hun var 14 mnd(kun 1-5 skritt før dette)

Back
Topp