Spm om amfetamin

ORIGINAL: pernilleht

ORIGINAL: *HornyBunny*

Takk.

Noen som kjenner noen som har klart å slutte?

Ja jeg klarte og slutte. og jeg er EVIG takknemmelig for at jeg gjorde det. jeg flyttet fra byen jeg sluttet og tok opp gamle venner igjen. fikk type etter en stund flyttet med han og nå har jeg en hærlig sønn. jeg kunne ALDRI begynnt igjen og jeg hater alt som heter stoff etter og vite hva det ødelehgger og det er alt

Sånn gjorde den jeg kjenner det, også.

ORIGINAL: *Meya*

Takk.

Ja jeg klarte og slutte. og jeg er EVIG takknemmelig for at jeg gjorde det. jeg flyttet fra byen jeg sluttet og tok opp gamle venner igjen. fikk type etter en stund flyttet med han og nå har jeg en hærlig sønn. jeg kunne ALDRI begynnt igjen og jeg hater alt som heter stoff etter og vite hva det ødelehgger og det er alt

det er det eneste som virker. komme seg vekk fra miljøet og flytte til familien som er der og støtter deg. da finner du det til slutt ut selv også at du har det best uten

Så utrolig bra at du klarte det [:)]

Problemet er at det ikke virker som om hun vil slutte...[&o]

Takk.

det er det eneste som virker. komme seg vekk fra miljøet og flytte til familien som er der og støtter deg. da finner du det til slutt ut selv også at du har det best uten

uff. syns skikkelig synd på dere som er familien hennes...
håpe hun tar til fornuft snart

Ja det håper jeg også..Ho er så ung og kunne gjort det bedre og hatt det bra.. Det sliter veldig på kroppen hennes, ho har så mye mage og rygg smerter og spyr ofte..[&o] Værste er at man ikke kan gjøre noe egentlig...

ORIGINAL: siv B

Takk.

Tror dessverre det ikke er så mye dere kan gjøre får hun vil selv. Har vært i din situasjon selv. Heldigvis ville personen ut av det selv etterhvert. [:)] Dere må holde døren åpen for henne. Slik at hun vet at dere er der for henne.
Sender deg en trøste klem. Det er ikke lett å se sine søsken så langt nede.[:(]

Ja vi har sagt at hun bare må komme når ho vil det selv, ho fortalte at ho ofte ville komme men ho skammer seg sånn..gikk 8 mnd før ho endelig tørte få mamma på besøk og da ble med hjem.. Det som gjør det så ille er at ho er så ung og se ho kaste bort hele livet sitt på sånn dritt[&o]

Huff...har hun fylt 18??? Prøv å tvangsinnlegg henne for avrusning!!

ORIGINAL: sjæfsTRØLLET

Ja hun blir straks 19.. [&o]

får ikke tvangslinnlagt henne når hu er over 18 hvis hun ikke vill selv. det fikk mamma beskjed om når det gjalt meg. det som er så forferdelig synd

Kjempe dumt [&o]

får ikke tvangslinnlagt henne når hu er over 18 hvis hun ikke vill selv. det fikk mamma beskjed om når det gjalt meg. det som er så forferdelig synd

Huff...jeg vet...håpte det var ei uke til hun ble 18 liksom[:(]

Vet ikke om hun har tatt med sprøyter..ikke umulig siden hun har holdt på så lenge.. Men hva fader gjør man? Er jo ikke mulig å nekte ho å dra heller, og ikke vil vi at ho skal dø av den dritten der heller[&o]

føler virkelig med deg!!
har selv en søster som ruser seg, men her er det stort sett heroin det går i, og hun er 36!!
går rundt og er redd hver dag for henne, vet jo aldri hva som kan skje.

håper søstra di etterhvert skjønner at hun må ha hjelp og kommer seg bort fra dritten!!

bare send en pm om du vil prate!

Huff...jeg vet...håpte det var ei uke til hun ble 18 liksom[:(]

Nei desverre, blir 19 neste mnd..flytta til oslo så fort ho fylte 18...[&o]

Så forjævlig dette må være vennen![:o] Nå fikk jeg vondt helt inn i rota... Og så maktesløs man fort blir! Man får jo ikke gjort noe med det så lenge ho ikke vil slutte selv...? Huff... Den driten droger er altså, blir helt dårlig av å tenke på hvor mange unge som sliter pga det der. Sender deg og familien en kjempeklem i allefall! Og stå på, fortsett å vær den supre støtta du helt sikkert er [:)] Det må du i allefall ikke tvile på snupp.

Er det ikke mulig å umyndiggjøre henne da?eller så får dere leie ei hytte midt oppå fjellet uten at ho har mulighet for å stikke av eller ringe venner!Foreldrene mine drev instutisjon for ungdommer med rusproblemer og det var det første de gjorde ihvertfall for å isolere ungdommene helt til de fikk ut rusen!for den sitt i kroppen lenge!Når ikke staten kan hjelpe dere, så tak saken i egne hender! det er tøft når det står på som verst, men det er verdt det!!

Lykke til og håper det går bra med søstra di!!

ORIGINAL: GasOline

Amfetamin er jo et sentralstimulerende rusmiddel - man "får energi" av det.

Det er flere som bruker amfetamin som slankemiddel, på lik linje med kokain.
Sånne typer rusmidler demper sultfølelesen.
Man får også mindre behov for å sove og slappe av.
Kroppen går på høygir.
Den "beste rusen" får man første gang man prøver rusmiddelet, og de fleste fortsetter å ruse seg, på jekt etter den følelsen de fikk første gang.
På sikt sliter man ut kroppen sin.
Man blir også "immun" mot virkestoffene, og trenger derfor større og større mengde (evt lik mengde men med større renhet) for å bli rusa.

Agn magesmerter og gulfarge, så vet jeg dessverre ikke så mye.
Men kan det tenkes at lever og nyrer jobber ekstra hardt for å skille amfetaminen ut fra kroppen, og at det er derfor hun har vondt og er gul-aktig?

signerer denne.
Det at hun har vondt nå er vel kanskje et abstinens syptom...

Hvis hun har holdt på i 8 år så tviler jeg på at hun kommer vekk fra det uten avvening + opphold på behandlingshjem (mener da hvis hun bruker det ofte/flere ganger i uken)

Min mann har vært rusfri i 7 år nå.. han hadde da gått på herorin (og av og til amfetamin) i mange år (med små avbrekk innimellom, men hardt kjør siste 1,5 årene)
Med et stort ønske om selv å komme vekk fra rusen + behandling på behandlingshjem i 1 år + går på subutex nå, så klarte han å komme vekk fra rusen.
Det er en lang og vanskelig prosses hun må gjennom, og det er tungt for pårørende også.

Håper at hun snart ser alvoret i det, og at hun søker hjelp

ORIGINAL: nesco

ORIGINAL: GasOline

Amfetamin er jo et sentralstimulerende rusmiddel - man "får energi" av det.

Det er flere som bruker amfetamin som slankemiddel, på lik linje med kokain.
Sånne typer rusmidler demper sultfølelesen.
Man får også mindre behov for å sove og slappe av.
Kroppen går på høygir.
Den "beste rusen" får man første gang man prøver rusmiddelet, og de fleste fortsetter å ruse seg, på jekt etter den følelsen de fikk første gang.
På sikt sliter man ut kroppen sin.
Man blir også "immun" mot virkestoffene, og trenger derfor større og større mengde (evt lik mengde men med større renhet) for å bli rusa.

Agn magesmerter og gulfarge, så vet jeg dessverre ikke så mye.
Men kan det tenkes at lever og nyrer jobber ekstra hardt for å skille amfetaminen ut fra kroppen, og at det er derfor hun har vondt og er gul-aktig?

signerer denne.
Det at hun har vondt nå er vel kanskje et abstinens syptom...

Hvis hun har holdt på i 8 år så tviler jeg på at hun kommer vekk fra det uten avvening + opphold på behandlingshjem (mener da hvis hun bruker det ofte/flere ganger i uken)

Min mann har vært rusfri i 7 år nå.. han hadde da gått på herorin (og av og til amfetamin) i mange år (med små avbrekk innimellom, men hardt kjør siste 1,5 årene)
Med et stort ønske om selv å komme vekk fra rusen + behandling på behandlingshjem i 1 år + går på subutex nå, så klarte han å komme vekk fra rusen.
Det er en lang og vanskelig prosses hun må gjennom, og det er tungt for pårørende også.

Håper at hun snart ser alvoret i det, og at hun søker hjelp

saa flott aa hoere om din mann, Har permisjon fra min stilling som LAR-konsulent i stavanger, blir saa glad naar jeg hoerer om folk som klarer seg saa bra! Han har nok jobba masse for aa komme saa langt!

ORIGINAL: ronjas mamma

hun kan ikke ha brukt sprøyter å fått hepatitt?

tenkte på det jeg å,, kjenner en som fikk hepatitt av sprøyter å han ble gul,.

Takk for mange tips [:)] Ho dro til Oslo igjen nå i kved, det er ikke bare å dra ho med seg opp på en hytte når ho ikke vil..[&o] Men vi skal passe på å vise at vi er der og når ho er klar for å få hjelp skal ho får det. Og det var 8 mnd, ikke 8 år[;)]

Håper det ikke er noe galt, men kan være nyrer/lever som er overarbeidet, ho tar dette hver dag med sprøyter så hepatitt er en mulighet...[&o]

klem til deg!

Søstra mi har vært borte siden desember(8mnd) og kom på lørdag hjem til mamma en tur, ho innrømmet da at hun har brukt amfetamin. Ho er radmager, bare sover, klager på smerter i magen og min stefar syns ho ser litt gul ut i huden (ikke sett ho selv) og da lurer jeg på om noen vet hva det kan komme av? Har lest om det og ikke sett magesmerter og mulig gulsot som bivirkninger?

Ho nekter å dra til lege og sier at ho skal dra tilbake til oslo idag...[&o]

Amfetamin i 8 mnd kan vel ikke være bra for kroppen? Vet ho har mye opp og ned turer også...redd vi mister ho en dag..er bare 18 år gammel..[&o]

Hun har nok ikke brukt dette hver dag i 8 mnd, da hadde hun vært død nå, mest sannsynlig... Sjekk armene hennes for sprøytestikk. Dersom hun er gul og har vondt i høyre side kan hun ha blitt smittet av hepatitt c.

ORIGINAL: MJTbebis09

Søstra mi har vært borte siden desember(8mnd) og kom på lørdag hjem til mamma en tur, ho innrømmet da at hun har brukt amfetamin. Ho er radmager, bare sover, klager på smerter i magen og min stefar syns ho ser litt gul ut i huden (ikke sett ho selv) og da lurer jeg på om noen vet hva det kan komme av? Har lest om det og ikke sett magesmerter og mulig gulsot som bivirkninger?

Ho nekter å dra til lege og sier at ho skal dra tilbake til oslo idag...[&o]

Amfetamin i 8 mnd kan vel ikke være bra for kroppen? Vet ho har mye opp og ned turer også...redd vi mister ho en dag..er bare 18 år gammel..[&o]

Hun har nok ikke brukt dette hver dag i 8 mnd, da hadde hun vært død nå, mest sannsynlig... Sjekk armene hennes for sprøytestikk. Dersom hun er gul og har vondt i høyre side kan hun ha blitt smittet av hepatitt c.

DEr da fult mulig å bruke amfetamin hver dag i 8 mnd uten å dø da[&:][&:]

Back
Topp