Spm ang uvi

Moniqas

Forelsket i forumet
Er det noen av dere mai jenter som har erfaring med urinveisinfeksjon? Jeg dro på legevakta i dag fordi jeg mistenkte at jeg hadde uvi, og det stemte. Jeg har ikke så mye til de typiske tegnene (svie og stikking), men hadde lest at man ikke får så tydelige tegn når man er gravid så siden jeg har litt svie og vondt i magen så dro jeg på legevakta.

Men, det jeg egentlig lurer på er om man føler seg dårlig i hele kroppen når man har uvi? Jeg har vært syk denne uka, men var på bedringens vei, og i dag føler jeg meg helt elendig igjen. Jeg tenkte ikke på å spørre legen om det, for jeg var egentlig bare fornøyd med å få medisiner og komme meg hjem igjen...

Heisann [:)]

Jeg har vært veldig plaget med dette...Jeg føler meg syk når jeg har det..Orker ingenting og har feber... Føler meg rett og slett slapp og dårlig..

Heldigvis hjelper medisinen fort [;)]

God bedring

Takk for svar. Da er det helt sikkert derfor jeg føler meg så elendig i dag.
Jeg fikk med meg 2 tabletter fra legevakten så jeg har heldigvis kommet i gang, og nå venter jeg bare på at det søndagsåpne apoteket skal åpne om en times tid slik at jeg får hentet resten av medisinen.

Jeg bare lurer på en ting! For jeg og er til tider veldig plaget med uvi. Jeg har nemlig fått høre at det er ikke bra for de som er gravide å ta de medisinene. Men ser nå at du Moniqas har fått så da regner jeg me at det går greit?
Kjenner jeg ble litt forvirret nå![:-] 

De gangene jeg har gått gravid og fått UVI, har jeg fått en annen type medisin som gravide kan bruke..

Hei.

Når det gjeder UVI hos gravide, kan symptomene som man vanligvis får, utebli når man er gravid. Dette er pga at ph verdiene forandrer seg, eller noe sånt. Det er en av grunnene til at man må levere urinprøve ved kontrollene.

Ellers er det helt trygt å ta medisinene når man er gravide. Det finnes mange typer medisintyper mot uvi, men legene vet hva slags som er best. Det er ganske vanlig å få uvi i sv.skapet nettopp pga forandringene

ORIGINAL: StLi85

Jeg bare lurer på en ting! For jeg og er til tider veldig plaget med uvi. Jeg har nemlig fått høre at det er ikke bra for de som er gravide å ta de medisinene. Men ser nå at du Moniqas har fått så da regner jeg me at det går greit?
Kjenner jeg ble litt forvirret nå![:-] 

Legen forsikret meg om at medisinene er helt trygge når man er gravid, og det står også i pakkevedlegget :)

Huff! UVI er noe skikkelig herk!  Jeg er veldig plaget med det og må ta forebyggende medisiner hver dag. Jeg kan også få feber å bli skikkelig dårlig. Men medisinene tar det som regel ganske fort :)

God bedring!!!!

Det er veldig forskjellig hvor sterke symptomer man får på uvi, men noen kan føle seg uvel i hele kroppen også.

Jeg har tidvis vert veldig plaget med dette. På apoteket har de tranebærkapsler som skal hjelpe som forebyggende, men for sånne som meg som har hatt nyrestein kan jeg ikke ta de. [&:] Kremmerhuset har hatt en tranebær-te, og den syns jeg har hjulpet meg flere ganger! [:)] Når jeg kjenner det er noe på gang, så tar jeg meg en kopp med sånn te.

Ellers finnes det nå strips på apoteket hvor man kan teste hjemme om man har uvi. Kjempepraktisk syns jeg, men dog litt dyre...

En kollega av meg hadde kefir på bind som hun sov med om natten for å forebygge UVI. Virket veldig bra for henne. Noe å prøve hvis man er litt skeptisk til medikamenter under graviditeten.......

Back
Topp