Spm ang sykemelding og eksamen

Isa

Krysser fingrene for 2015 baby.
Aprilbarna`15
Jeg har levert en oppgave og skal opp til muntlighøring av oppgaven litt før jul, men er så plager av hodepine som selvfølgelig blir verre ved stress og mye skolearb. Jobber 100% ved siden av skole. Tror dere det er mulig å få sykemelding for denne høringen slik at karakter gis på grunnlag av kun det skriftlige arbeidet?

Jeg ville gått til dtudiekontoret og hørt om tilretteleggingsmuligheter det. Trengs nok bare en legeerklæring, dersom de ser at det blir et tilstrekkelig grunnlag for karaktersetting..

Jeg har levert en oppgave og skal opp til muntlighøring av oppgaven litt før jul, men er så plager av hodepine som selvfølgelig blir verre ved stress og mye skolearb. Jobber 100% ved siden av skole. Tror dere det er mulig å få sykemelding for denne høringen slik at karakter gis på grunnlag av kun det skriftlige arbeidet?

Du kan få¨sykmelding, men må da ta eksamen på senere tidspunkt.

Jeg vurderte studier, men så har man visst ikke lov til å avlegge eksamen undersykmelding, fordi studier er likestilt med arbeid. Og er man sykmeldt har man da altså ikke lov til å ta eksamen.
Så ja, er du sykmeldt får du jo ikke tatt eksamen.

Men.... da kan du risikere å måtte ta eksamen på et senere tidspunkt.
De har gjerne oppsamlingseksamen for alle de som var syke på eksamensdagen. Iallfall har de dette på høyere nivå.
Så du får jo utsatt den litt iallfall, men de jo må nødvendigvis høre deg for å kunne sette en karakter.
Møter du ikke opp på utsatt eksamen, får du jo da ikke møtt. Om du ikke er sykmeldt da også, men da må du vente til neste gang det stuidet har eksamen før du får avlegge ny eksamen.

Ble brått usikker på om dette kun gjelder skriftlig eksamen...
Men du må nok ha eksamen for å få karakter.
Kan du få tilrettelagt høringen da?

Jeg fant bekreftelse på det jeg skrev i svaret mitt over her:
dersom du er sykmeldt må du ta ny muntlig eksamen neste gang det arrangeres. Du kan altså risikere å måtte vente et helt studieår før du da vil få karakter.

§ 14.Utsatt eksamen og ny eksamen
1. En student som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger eksamen til ordinær tid, har rett til å gå opp til utsatt eksamen ved neste mulige eksamensgjennomføring.

Jeg fant bekreftelse på det jeg skrev i svaret mitt over her:
dersom du er sykmeldt må du ta ny muntlig eksamen neste gang det arrangeres. Du kan altså risikere å måtte vente et helt studieår før du da vil få karakter.

§ 14.Utsatt eksamen og ny eksamen
1. En student som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger eksamen til ordinær tid, har rett til å gå opp til utsatt eksamen ved neste mulige eksamensgjennomføring.

Takk for svar! Jeg får vel gjøre alt jeg kan for å få tatt denne eksamenen. Vil nødig utsette det. Hovedarbeidet er jo allerede gjort :)

Back
Topp