M
MaseMamma09/11
Guest
ORIGINAL: ohBaby!
ORIGINAL: Skrulla86
ORIGINAL: Skrulla86
ikke utslag på de nyeste blodprøvene her, verken på melk eller gluten,men han reagerer enda på melk. ang refluxen er han tatt av medisinen,det har resultert i at han spiser mindre,så jeg mener at han fortatt har delvis reflux,el noe annet i halsen som gjør vondt,så det må vi kanskje følge opp videre.
ang. soya,så er det sånn at de som ikke tåler melk,skal det også være forsiktig med soya,da det mye bruk av det kan føre til soyaallergi i tilegg, og i tilegg skal ikek små gutter ha mye pga østrogeninnholdet, men her har vi nå gitt litt soya youg i ny og ned,ikke merka noe reaksjon,ellers går det i nutramigen og havremelksprodukter.
MEN det sies jo,at det trenger ikke gis utslag på noen prøver når de er så små,men tilstanden som vi beskrev til legen,symptomer etc,gjorde det meget sans. at mini hadde melkeallergi og stille reflux når han var inne i januar og mai.
Hørtes veldig likt ut som min jente! Hun skrek hele døgnet før, sov aldri og gulpa/sprutgulpa hele tiden. Min leges diagnose var stille refluks(som ble værre etterhvert) og melkeallergi. Men barnelegen mente at det ikke kunne være melkeallergi da man MÅ teste pos på prøvene[8|]
Har ikke merka noe til refluksen etter vi kutta ut melk, men nå som vi jo prøvde det litt igjen kasta hun opp 3 ganger og brakk seg masse rundt måltidene. Tror det var dette som første til at hun nekta å spise til slutt! Eneste hun vill ha var nutramigen på flaske...
Kan man be om behandling av en annen barnelege? Tenkte kanskje vi kunne få en ny vurdering...
da hadde jeg bett om en ny vurdering! men får du dekt nutramigen da? for trodde ikke man fik kdet dekt om man ikke kunne sansynligjøre melkeallergi?
vi var hos overlegen på barneavdelingen i stavanger,knut øymar ang melkeallergien,og omar mohammed ang refluxen. og alt av prøver har ikke hatt nok utslag ti lat det alene kan gi svar,derfor har de hørt på oss,hva symptomer mini har hatt,og dermed sansyligjort at han har hatt/har melkeallergi og stille reflux. ph-målingen for å stadfeste reflux gav heller ikke noe klart resultat,men vi så jo kjapt at medisnene funket,så da konlkuderte de emd at det var det....
Får ikek dekt nutramigen nei:( Så bruker så sinnsykt mye penger på rismelk og nutramigen[:(] Men gjør jo ALT for jenta mi!
Sendte mail til legen nå og spurte om det er mulig å få en ny vurdering av en ny barnelege...håper dte går!
HÅPER du tar vare på alt av kvitteringer da,så du evt får det tilbake om du får det godkjent? de må jo se på hele bidlet,at du har prøvd melk,og at hun ble dårlig osv. kan ikke bare konkludere ut fra en pirketest el blodprøve. hvor bor dere?
Har ikke gjort det desverre. MEN vi har vært SUPERheldige og fått 17 bokser nutramigen av en her på bv som bestilte nutramigen fra apoteket og fikk feil type(nr 1 istedet for 2) Og da fikk jeg alle sammen:) Ble tomt for noen uker dien, så skal ta vare på alle kvitteringene nå! Takk for tips!! Blir jo 1000-1500 i mnd! Og det har vi ABSOLUTT ikke råd til egentlig[8|] huff
Må jo til sverige for å kjøpe grøt uten melk og velling og(holle grøtene spiser hun ikke, og sinlac er jo lite mettende og proppfull med sukker[:'(])
Vi bor i slemmestad, midt i mellom Drammen og Oslo:) Har vært hos barnelege på drammen sykehus, skal IKKE tilbake til hun[&:]