Spm ang Lystgass

~Stjernemor~

Elsker forumet
Hvordan funker dette?
Jeg har sett på Jordmødre-serien og da tviholder de fødende på denne maska.

Hvilken effekt har det?
Bare lurer siden jeg aldri kom til det punktet selv at det var nødvendig....

Den kan fungere ganske smertestillende, i tillegg til å gi deg en liten rus. Så dokumentar om utviklingen av slike gasser (som narkose) for et par dager siden, og han som oppfant lystgass brukte det aldri til annet enn å ruse seg med vennene sine!

Jeg spurte samboer igår om han var villig til å prøve lystgass for meg, og han sa hvertfall ikke nei! Hihi
Han har prøvd før, men bare ett drag, men jeg skal nok klare å ruse ham ja hehe. Må jo ha noe morsomt å se på der jeg ligger med rier.

Jeg brukte det under fødseln til William, bare pust ordentlig så går det greit, men jeg pusta litt galt så jeg bare lo[&:][:D][:D][:D][:D] fikk en behaglig 'ro' i kroppen lissom, ble litt mer slapp selv om jeg hadde rier.... Sånn funka den på meg da[:)]

Må legge til at jeg ikke fikk lov og få mer etter jeg begynte og le da, jm sa at da var det nok[8|][:D][:D]

ORIGINAL: suki

Da var det ikke den norske jordmødrene-serien du så på vel? For på sykehuset i Drammen har de for dårlig ventilasjonssystem til å kunne tilby Lystgass.
Så det fikk jeg ikke prøvd!

Nei, så den svenske på nettet [;)]

Mange som synes det fungerer topp. Jeg følte meg bare uvel og full rett og slett. Men prøvde en stund for å se om det virket. Tror ikke jeg kommer til å bruke det noe særlig neste gang...

Eneste effekten jeg fikk av den var å bli kvalm og spy [:'(]
Tok bare ett "drag". Skal IKKE ha det neste gang!

Brukes vel mest for å ha noe å konsentrere pusten om. Fikk beskjed om at det ikke var smertestillende i den, men tror det skal være litt beroligende i den[8|]

Jeg var skikkelig høy på lystgass under fødselen jeg... [8D]

Fikk det ikke til å funke dersom jeg gjorde som jordmora sa.. Men når jeg gjorde det på min måte, så funka det som bare det! (dvs min måte var å ikke ta den vekk fra munnen før verden begynte å gå rundt, og det prikket i hele trynet... Da en liten pustepause for å komme ned på jorda igjen, også på'an igjen[:D])

Lurte på hvorfor veggene var grønne, skjønte ikke helt hvor jeg var.. Holdt på å sovne av under riene.. [8D] Husker jeg holdt på å sovne, å begynte å puste roligere, så tenkte jeg plutselig "Nei, jeg må jo puste ordentlig ellers tror de jo at jeg holder på å dø!!" [8D]

Kjente ikke at legen satt epidural heller..

Men under pressriene funka den ikke.. (før jeg fikk lov å presse, å skulle holde igjen altså)

følte egentlig at jeg ble full av den, men bare sånn full i kroppen, klarte ikke snakke skikkelig, litt bedøvd liksom, men hodet var klart så jeg klarte å tenke at det var ekkel følelse. Den hjalp ikke på smertene i magen. Ville ikke ha men de "tvang" meg.Fikk epidural etterhvert.

ORIGINAL: bagheera

den hjalp meg til å konsentrere meg om å puste[:)]

tenk deg slik:
er du edru og detter ned en trapp, så gjør det utrolig vondt, man havner midt i situasjnen på en måte.

er en full og ramler ned en trapp, så får man på en måte smertene litt på avstand, man er heller ikke alltid med på hva som har skjedd egentlig[:)]

den tok ikke bort smertene, men jeg fikk dem litt på avstand[;)]

Jepp, sånn virket den[:)]
Følte og at det tok litt toppen av ting, og selv om jeg kasta opp av den 5-6 ganger så gjorde det slett ikke noe![:)] Mens jeg kasta opp kjente jeg ikke noe smerte i det hele tatt så[:D][:D] lystgassen var min beste venn[8D]

[:'(]
ORIGINAL: Auliana

Hadde ingen effekt på meg....tror de lurte meg....

ORIGINAL: bagheera

den hjalp meg til å konsentrere meg om å puste[:)]

tenk deg slik:
er du edru og detter ned en trapp, så gjør det utrolig vondt, man havner midt i situasjnen på en måte.

er en full og ramler ned en trapp, så får man på en måte smertene litt på avstand, man er heller ikke alltid med på hva som har skjedd egentlig[:)]

den tok ikke bort smertene, men jeg fikk dem litt på avstand[;)]

sign

Null efekt på meg, eneste som skjedde var at jeg fikk donald stemme.

Jeg syntes lystgassen fungerte veldig godt, den lindret smertene og gav meg noe annet å beskjeftige meg med. [:D] Jeg merket derimot med en gang at man må bruke den helt korrekt for å ikke bli helt satt ut, jordmoren sa at jeg måtte puste rolig i masken fra jeg kjente at rien skulle til å starte, deretter måtte jeg fjerne masken øyeblikkelig før rien nådde toppen. Den første gangen ventet jeg for lenge før jeg stoppet og jeg holdt på å svime av. Jeg tror det hjalp meg at jeg har spilt kornett i mange år og jobbet mye med pusteteknikk, slik at det falt meg ganske naturlig å konsentrere meg om pustingen. Men; jeg ble moderat susa i hodet allikevel, selv om det eneste jeg merket var at stemmen min hørtes merkelig ut. Ellers ble jeg bare avslappet av lystgassen. 

jeg tvi holdt på den maska.. det var lystgassen og hånda til mannen min som fikk meg gjennom fødselen[8D] var avhengig, så avhengig at jordmor prøvde å ta den fra meg noen ganger, men jeg hylte til jeg fikk den igjen[8|][8D] .. hehe.. vet ikke om det var selve lystgassen som hjalp, men maska trengte jeg..

ORIGINAL: ~mille~

jeg syns det funka veldig bra[:D]

jeg også . så fikk jeg også til å puste roligere.

ååååå den var fantastisk...jeg tviholdt på maska og fikk 70% lystgass [:D] så var rimelig bortreist. Men den fjerner jo ikke noe smerte så jeg hadde like vondt men den gav så vannvittig deilig rus...åååå ønske seg lysgassapparat..hehe

Back
Topp