Spm ang fryst kyllingfilet..

*Solskinnsbolla*

Glad i forumet
Kan jeg spise kyllingfilet som har vært fryst og som har ligget to døgn i kjøleskap etter tining?

Så det kan ikke være farlig, nå som jeg er gravid?[8|]

det skulle gå helt fint[:)] så lenge den ikke er utgått på dato.. da måtte du brukt den med en gang den var tint.

Kan ikke se noe problem med det. Dessuten skal jeg love deg at du kjenner det på lukta hvis den er dårlig[:)]

ORIGINAL: novembersnuppe

Jeg spiser aldri noe som har vært tint i over 1 døgn.

Ikke jeg heller, men hvis du gjennom steker den godt tror jeg det ikke er noe problem så lenge den ikke har gått ut på dato...[;)]

Så lenge den ble frosset i god tid før utløpsdato så. Mat som er frosset sånn rett før de går ut, skal spises med en gang de er tint.

Ellers, så holder den nok to dager i kjøleskapet. Forutsetter at den er tinet i kjøleskapet også da, ikke i vann eller på benken.

Kylling skal ALLTID gjennomstekes, ikke bare for gravide, men for alle.

Jeg vet faktisk ikke utløpsdatoen helt sikkert, fordi den er fryst ned i frysepose. Tror faktisk jeg dropper det jeg, tar ingen sjanser[8|]

Så da blir det karbonadedeig til nachosen heller[:)]

SPØRSMÅL: frossen kyllingfilet, skal det tines i kjøleskap?
jeg har nemlig tint på benken over flere timer de siste gangene... og av en eller annen grunn har jeg fått litt problemer med magen dagen etter (ikke sambo), så vet ikke om det er no sammenheng der [8|]

Kjøtt, uansett type, har alltid best av å tines i kjøleskap. Tiner du på benken, så tiner det fortere, men da må det også tilbredes med en gang, det er sånn "kriseløsning", og gir bedre vekstgrunnlag for bakterier, så det er best å tine kjøtt i kjøleskap. Ved "kriseløsning" foretrekker jeg å tine mat i kaldevann, og pille av isen etterhvert som den dannes. Det går enda fortere enn å tine på benk synes jeg, men likevel en kaldere løsning.

Back
Topp