Gutten vår ble 3 år i slutten av april. Jeg har alltid sagt at han skal sitte bakovervendt til han er i alle fall 4 år, men han er rett og slett for lang til det. Har vel ca 4 cm før skuldrene rekker opp i nakkestøtten på multitecen. Kjøpte dette setet i januar (tror jeg), da han vokste ut av brio zento setet, og det var dette han kunne bruke lengst fant vi ut av. (prøvde flere).
MEN, i det siste har han vært plaget med at føttene sovner selv på korte turer. Tar ca 6 minutter å kjøre til butikken, og når vi tar han ut av bilen, så hyler han, fordi ene eller begge føttene sover. Dette skjer ikke hver gang, men merker at det har økt i antall ganger i det siste. Har passasjersetet så langt fremme som det går ann mtp på at jeg skal kunne sitte der, uten at det har hjulpet nevneverdig.... Kan ikke ha setet i midten, da mannen må ha sitt sete ganske langt bak for å få plass.
I sommer skal vi på bilferie. Vi har fire barn, og kjører en touran. Finnes det noe smart vi kan gjøre for at han skal få bedre plass til beina, og kunne sitte bakover, eller må vi snu han. Tenker at vi uansett må snu han til høsten, for da har han nok vokst opp i nakkestøtten. Men vil jo ha han bakover til den tid kommer. Vi kan jo ikke ta pauser hvert femte minutt heller, for da blir reisen fra Bergen til kristiansand rimelig lang...