spm ang amming

smurfix

Elsker forumet
altså mini har begynt å legge seg i 20 tiden og får siste måltidet 19-20 og sover så til alt fra 5-0800.
bør jeg pumpe meg i 23-24 tiden før jeg legger meg så ikke prod skal gå ned??

etter at hun har begynt å legge seg så tidlig hadde jeg mega spreng om morran første uka, men nå har det gitt seg.. er produksjonen min på vei ned? føler også egentlig jeg kan ha litt lite melk, men om det er derfor eller at det er pga dårlig vannintak veit jeg ikke..[&:]
blir litt usikker, håper noen har litt mer peil enn meg..

hehe.. får håpe det er noen som har et bra svar til oss[;)]   er liksom ikke så greit å vite absolutt alt heller[8D]

Det sies jo at produksjonen tilpasser seg etter det som babyen spiser, altså at kroppen din stiller seg inn på at hun ikke spiser om natta lenger. Sikkert derfor du ikke har spreng lenger. Og puppene endrer seg også etterhvert som barnet blir større. Husker på slutten sist jeg ammet da storebror var nesten 1 år - da kunne puppen være helt myk, men det var masse melk der for det.. Kanskje vevet var "tøyd" på et vis.

Men om du har en mistanke om at produksjonen er mer på vei ned mer enn at hun får det hun trenger, og det ikke hjelper å spise/drikke rikelig et par dager, så kan du jo pumpe deg. Det skader jo ikke uansett.

Lykke til!

takk for svar.[:D][:D]

tror kanskje jeg skal prøve pumpa før jeg legger meg noen dager og se.. mini har heller ikke vært helt fornøyd i det siste heller og henger MYE i puppen på dagtid...

jeg har nok melk selvom jura for det meste er ganske så slappe, for hører jo at hun svelger... men kan jo kanskje hende hun har en økeperiode eller noe, siden hun skal ha mat så ofte på dagtid[&:]

Det kan være øking ja. Se det an et par dager, spis og drikk godt og pump når du legger deg - kan være det er alt som skal til [:)]

oi det var lang søveøkt uten mat, da er du heldig. Det sies at man får mer melk ved å nattamme. Men når hun ikke våkner om natten for mat så er jo det supert! Hvis du merker at hun ikke er fornøyd selv etter noen dager økeperiode så burde du kanskje pumpe deg før du legger deg som du foreslår. da har du et lager i frysen til en gang du vil ut på tur uten henne;) hvis du synes hun henger i puppen myye, så ville jeg pumpa en gang før du legger deg. er nok individuelt om man har god nok produksjon uten nattamming tror jeg. 

ORIGINAL: Taurin

Følger med på denne, for lurer akkurat på det samme! :)

sign! Hos meg er melkesprengen borte, men har nok melk melk utover dagen for det. Tror ikke mangel på nattamming må bety at det blir for lite melk.

Back
Topp