Spm angå scratching...

Leverihåpet

Gift med forumet
Er det noen her inne som har prøvd scratching og lykkes?
Hvor gjennom førte dere det? Får en ekstra smertelindring enn hva en får ved uttak?
Vet dette skal være veldig smertefult :wideyed:

Vudere å utføre dette ved mitt 5. forsøk ved klinikk Hausken, men ønsker å høre erfaring og odds.

Takk for svar :)

Jeg gjorde dette før sommeren, så dette er første forsøk etter scratchingen :) Mitt 5. forsøk totalt:) Fikk ingen smertelindring. Kjennes ut som en celleprøve, men varer litt lenger. Ikke så vondt som uttak...Gjorde dette på klinikken jeg går til. Hørt mange som har hatt god effekt av dette, så derfor ba jeg om det:)

Så spennende starbucks :) Du forteller at du gjorde dette før sommeren, men hvordan gikk det så videre med deg?
Godt det ikke var så ikke som uttak, men så har det vel litt med smerteterskelen hos hver enkelte kan jeg tenke meg(?)

Så spennende starbucks :) Du forteller at du gjorde dette før sommeren, men hvordan gikk det så videre med deg?
Godt det ikke var så ikke som uttak, men så har det vel litt med smerteterskelen hos hver enkelte kan jeg tenke meg(?)
Jeg sjekket kalenderen min nå, og jeg gjorde det 1. Juli, så det var ikke så lenge siden som jeg trodde:) Dette er første forsøk etter scratchingen, og jeg skal ha uttak i begynnelsen av neste uke. Blir spennende å se hvordan det går:) Smerteterskelen er så klart en faktor:) Jeg synes ikke det var godt, men jeg pustet meg gjennom det og tenkte happy thoughts! :D :D

Oi så spennende for deg:) gleder meg til å følge deg å høre hvordan det går videre. Skal krysse alt for det går bra:). Leser meg i hel og håper dette er løsningen for oss da jeg har de 4forsøkene bak meg og tenker på nr 5. Men vi kommer ikke til å begynne før tidligst neste år da vi har noen småting som vi vil ha i orden først:) men snakker og planlegger mye rundt dette.

Gjorde det i januar. Fekk paracet og paragin trur eg. Ikkje sånn kjempe vondt. Det gjekk igrunn kjapt å greit. Hadde forsøk i februar, og om 2 mnd har eg termin. Så eg er veldig glad for at eg gjorde det rett før IVF.

Mykje lykke til ;-)

Hei dere, det høres ut som dere har gjort dette minst en måned før ivf forsøket? Jeg bruker CFC i København, og de sier endometrie priming (som er å skrape opp livmorslimhinnen, må da være det samme?) skal gjøres på dag 8 i syklus og bare varer en måned. Jeg spurte spesifikt om dette på epost. For meg som må reise fra Oslo blir det en travel syklus hvis jeg skal stille dag 8 for priming, dag 12 for egguttak og dag 14 for innsett. Men hvis det varer opptil flere måneder stiller jo saken seg annerledes. Vet dere noe mer om dette?

Det vet jeg ikke noe om dessverre. Jeg gjorde det 1. Juli, og hadde innsett 2. September. Er nå GRAVIIIIIID!! :D Så får vi se om det holder helt til Mai:D

Men hvis du gjorde primingen 1 juli og satte inn først 2 september var vel ikke det i samme syklus? Dvs, hadde du en menstruasjon i mellomtiden? Jeg har nemlig ikke forstått omm primingen skal gjøres på den samme slimhinnen som etterpå skal ta imot embryoet.

De skraper opp livmorslimhinnen og lager et sår, etterhver danner det seg arrvev som skal hjelpe for festingen. De sa ingenting om hvor lenge det holdt, men de menste jeg måtte gjøre det ihvertfall én syklus før innsett. :)

På Fertilitetssenteret i Oslo:)

Jeg skal ha scratching på mandag på Hausken, gruer meg litt til smertene men håper at det blir dette som gir oss flaks på neste forsøket! Skal ha fryseforsøk i oktober, innsetting mot slutten av måneden tenker jeg.

Holder dere oppdatert på hvordan scratching er :)

PS hos Hausken og det offentlige sykehuset i Haugesund mente legene at scratching bør tas en syklus før. Men hvis din lege anbefaler å ta det i samme syklus er det sikkert en grunn til det og, så jeg hadde bare fulgt deres råd!

Jeg skal ha scratching på mandag på Hausken, gruer meg litt til smertene men håper at det blir dette som gir oss flaks på neste forsøket! Skal ha fryseforsøk i oktober, innsetting mot slutten av måneden tenker jeg.

Holder dere oppdatert på hvordan scratching er :)
Det går kjempefint. Det er litt som å ta celleprøve egentlig. Bare ubehagelig når de skal holde på oppi der :D Jeg har absolutt tro på scratching! Er overbevist om at det er grunnen til at jeg er gravid nå på mitt 4. innsett:) Lykke til!!:D

Starbucks så gledelig nyhet å lese om at du er Gravid:). Gratulerer så masse. Krysser for at spiren holder veien ut.

Ble også klokere på Scratching:)

Noen som har hatt scratching på St.olavs? Er det noe man kan etterlyse selv eller må legene avgjøre det?

Back
Topp