Spmål om 2-åring!!

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Kanskje litt feil å skrive dette her, men nervene til en gravid mamma begynner å bli tynnslitte...så prøver i desperasjon her :)

2-åringen har blitt bleieløs (hurra, hurra, hurra!!)
Men, hun sover jo med bleie enda, men har nå oppdaget at mor og far ikke har noe annet valg enn å tro henne når hun sier hun må tisse. Og hun har dermed begynt å bruke dette endel på kvelden etter leggetid (5-6 ganger opp på 20 min for å "tisse")

Noen som har vært borti dette med sine barn? Hvordan løser man dette? Skal man overse ropene om at hun må tisse? Forklare henne at hun ikke kan bruke det for å få stå opp? Fortsette å ta henne opp...? Andre smarte råd?

Blir litt gal...rett og slett...og føler ikke beskjeden å gi henne nå er at hun kan tisse i bleia på natta, når hun ikke vil gjøre det...Hmmm.....

Hos meg har det gitt seg etter hvert :) men mi kan enda holde på 2 ganger ut å inn. :)
Håper noen har noen gode råd til deg :)

Er sikkert bare en liten periode... :) la henne styre på, følg henne til doen, og følg henne direkte tilbake til sengen med en gang hun er ferdig... Suss henne på pannen og si at hun er flink, som går på do, men at det går fint om hun er uheldig å tisser i bleien om kvelden.. Er jo ikke sikkert hun bruker det, men at hun tenker litt ekstra på det når hun bare ligger der og ikke gjør noe, at hun da blir litt mer opptatt av det å ikke tisse i bleien... Hun vil nok gi seg til slutt, enten at hun blir lei eller at hun ikke bryr seg så mye mer :)

Vær bestemt på at hun må gå på do det siste hun gjør før hun legger seg (noe jeg regner med hun gjør) Følg henne på do, og rett tilbake i senga uten å si så mye. Ikke la henne få noe særlig oppmerksomhet. Det blir nok etter hvert kjedelig å gå på do så mange ganger :)

Vær bestemt på at hun må gå på do det siste hun gjør før hun legger seg (noe jeg regner med hun gjør) Følg henne på do, og rett tilbake i senga uten å si så mye. Ikke la henne få noe særlig oppmerksomhet. Det blir nok etter hvert kjedelig å gå på do så mange ganger :)

Signere denne, hun gjør det kun så mange ganger for å få oppmerksomhet.

Takk for svarene :) er noe i denne duren vi gjør, så det blir nok kjedelig etterhvert for henne, så får bare være litt tålmodig :)

Back
Topp