Spiste gammelt brød

mally

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg kjøpte brød igår å spiste 3 skiver, så spiste jeg 1 skive til frokost idag. Å ETTERPÅ finner jeg ut at det gikk ut på dato 31.12.11 (3 dager siden). Jeg tørde egentlig ikke å se helt etter, men tror ikke jeg så noe myggel på det.. Tror dere det har gått fint, eller bør jeg si noe ifra til legen eller noe? :( Siden vi skal jo spise ferskest mulig.. Jeg er 22 uker på vei imorgen. Har veldig vondt i hode også, men det har jeg hatt i det sista fra før av :/

Jeg tror ikke dette er noe å bekymre seg for :) Men ring på HS vist du er engstelig. Mugg er litt værre å få i seg.

Dette går nok helt fint.. Slapp av, hadde brødet vært dårlig ville du kjent det på smaken.. Muggent brød smaker IKKE godt i min erfaring.. Og selv OM du hadde fått i deg litt så er ikke det spesielt farlig.. Men snakk gjerne med legen eller jordmor om du vil..

Dette med ferskest mulig gjelder i hovedsak kjøtt, fisk og grønt som kan inneholde toxoplasma eller listeria. Brød har ikke noen av disse farlige bakteriene i seg, og vanlig mugg vil ikke være mer farlig for deg enn for noen andre som ikke er gravide. Det smaker vondt og ellers ikke så farlig. Og siden du ikke har merket noe er det sansynligvis helt trygt. Men selvsagt, er du usikker kan du ringe jordmor feks og høre. 

Personlig ville jeg heller sjekka opp hodepina enn stressa over litt muggel. 

Det går nok helt fint ska du se :) Jeg tror ikke du er den første som gjør det emoticon

Tusen takk for svar! Satser på alt er fint da.. Skal til legen i neste uke for vanlig kontroll så nevner det for henne da:)
Men hodepine, er ikke det bare et "symptom" på å være gravid?

mally skrev:
Tusen takk for svar! Satser på alt er fint da.. Skal til legen i neste uke for vanlig kontroll så nevner det for henne da:)
Men hodepine, er ikke det bare et "symptom" på å være gravid?

Kan være ett symptom på svangerskapsforgifning mener jeg... om du har mye vondt i hodet...
Ville ha sjekka det opp ja

Back
Topp