Spising?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvordan går det med selve spisingen? Altså ikke hva de spiser, men om de greier å spise noe av det selv? 

Anna har ennå ikke forstått hvordan hun plukker opp små biter. Når hun skal spise selv, så bare slår hun på maten med hele hånden til noe fester seg, og prøver desperat å putte hele hånden i munnen. Halvparten av forsøkene ender med at maten faller ut av munnen igjen. Tror nok vi må mate henne lenge ennå. :) Hvordan er det med deres babyer?

Her trives de med å bli matet enda. Har ingen behov for å holde skeia når vi mater. Har begynt å gi dem brødskalker å sutte på, det er litt stas da:p  Men det er fremdeles "gripe-med-hele-hånda" teknikken som gjelder. Regner med at fingerferdighetene kommer etterhvert:)

Amalie spiser fortsatt grøt men gir henne en kavring av og til å den klarer hun fint å spise :) vet ikke hvordan det er visst hun får ei skive med leverpostei eller sånn :)

vet dere forresten om man kan begynne å gi di det nå ? hun er snart 7 mnd men har ingen tenner da :p

Amalie spiser fortsatt grøt men gir henne en kavring av og til å den klarer hun fint å spise :) vet ikke hvordan det er visst hun får ei skive med leverpostei eller sånn :)

vet dere forresten om man kan begynne å gi di det nå ? hun er snart 7 mnd men har ingen tenner da :p

trille85 skrev:
Her trives de med å bli matet enda. Har ingen behov for å holde skeia når vi mater. Har begynt å gi dem brødskalker å sutte på, det er litt stas da:p  Men det er fremdeles "gripe-med-hele-hånda" teknikken som gjelder. Regner med at fingerferdighetene kommer etterhvert:)

Hele brødskalker er nok lurt ja. Jeg er litt for redd for store biter i halsen, så jeg deler all maten hennes i så små biter at hun ikke får særlig tak med hele hånden. Hører de som driver med baby-led weaning sier at det er bedre å gi barna store stykker å holde i, men jeg har bare ikke fått meg til å prøve. 

Anna trives også fint med å bli matet heldigvis. :) Det er bare jeg som gleder meg til hun kan spise noe av maten selv, slik at jeg også kan få spist litt samtidig. Jaja, hun får bare fortsette å øve, det kommer etterhvert. :)

mammas prinsesser skrev:

Vi gir henne litt brød, men har ikke helt avansert til leverpostei ennå. Anna har heller ikke tenner. Storebror fikk ikke sin første tann før han var 11 mnd. Det virker ikke som om det har påvirket spisingen til noen av dem, men så deler jeg opp alt så de ikke har trengt å bite av uansett.

Back
Topp