Spising til 3-åring..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hvor mye spiser ungene deres?
De kom i dag til meg i barnehagen og sa at Sindre spiste så veldig lite..
Han hadde med seg 3 skiver, litt gulerot, litt pære og litt rosiner.. Han spiste frukten og rosinene, men rørte ikke skivene.. Han har vel egentlig alltid spist lite da, men de har liksom aldri sagt noe..

Hjemme spiser han noenganger masse og andre ganger veldig lite. Så jeg har liksom ikke brydd meg videre om det, men om de reagerer så må han jo spise VELDIG lite? [8|] Han er ofte i hjel sulten når han kommer hjem, og evt spiser litt niste på veien hjem..

Høres dette veldig lite ut? [8|]

Han er 99-100 cm lang og 15.5 -16 kg tung.. Er han veldig tynn da?

Spiser han aldri skivene i bhg? Eller bare avogtil? Noen unger spiser jo lite... Får han velge pålegg selv? Hvis han spiser normalt hjemme ville jeg ikke bekymret meg...

ORIGINAL: Almyrida81

Hvor mye spiser ungene deres?
De kom i dag til meg i barnehagen og sa at Sindre spiste så veldig lite..
Han hadde med seg 3 skiver, litt gulerot, litt pære og litt rosiner.. Han spiste frukten og rosinene, men rørte ikke skivene.. Han har vel egentlig alltid spist lite da, men de har liksom aldri sagt noe..

Hjemme spiser han noenganger masse og andre ganger veldig lite. Så jeg har liksom ikke brydd meg videre om det, men om de reagerer så må han jo spise VELDIG lite? [8|] Han er ofte i hjel sulten når han kommer hjem, og evt spiser litt niste på veien hjem..

Høres dette veldig lite ut? [8|]

Han er 99-100 cm lang og 15.5 -16 kg tung.. Er han veldig tynn da?

synes ikke det. min datter er 97cm og er 13,4 kilo

min snuppe ble 3 i mai. hun er 1 meter og 14,5 kg, HS sa hun var normal, så lenge de leker, er blid og er friske så er alt bra. Men begynner de å gå ned i vekt så må man få de undersøkt,, Mariell spiser ganske lite hun også. 1 skive til frokost, litt frukt og youghurt utover dagen, å nå har hun fått smaken på knekkebrød. Middag spiser hun som regel mye av. 

Hjemme varierer det veldig.. En dag spiser han to porsjoner middag, andre bare noen munnfuller.. Derfor har jeg liksom ikke brydd meg.. Noen morningen spiser han 3-4 skiver, andre morninger vil han ikke ha frokost neste..

Jenta mi blir 3 i februar..

Hjemme spiser hun 2 skiver til frokost, noe frukt eller yoghurt til lunsj og så til middag en liten tallerken med ett eller annet. Til kvelds spiser hun 2 skiver..

I barnehagen spiser hun som regel ei skive (for hun har ikke tid til mer) til frokost.
Synes det er ok med ei skive jeg når de er så små. Men hvis jeg legger noe annet godt som f.eks en frukt oppi matboksen som sammen med frokosten spiser hun heller det og dropper skivene!!
Til lunsj har hun med seg en yoghurt, som hun alltid spiser, og en frukt.

Kanskje gutten din velger ut det beste og spiser det i stedet for skivene[;)] 
Du kunne jo spurt de voksne i barnehagen om de kan gjemme frukten og rosinene og gi det til ham etterpå hvis han er flink å spise noe skive først[:)]

Back
Topp