Spising og soving

Jenta vår sov omtrent 20 timer i døgnet første uka! Men så har hun gradvis begynt å bli mer og mer urolig. Nå er hun 12 dager, og de siste dagene har hun tydelig hatt vondt i magen og grått mye.

Sover som regel 1,5-2,5 t om gangen. Og dier aldri mer enn 1-3 minutter. Er det noen andre som dier så kort?

Skulle gjerne hatt henne lenger ved puppen, men hun vil bare ikke ha mer melk. Melka kommer så fort og kraftig at det virkelig fosser ut, hun må bare svelge unna. Og da virker det som at sugebehovet ikke blir tilfredstilt, mer luft i magen og mer uro. Var sånn med førstemann også. Da er det så lett å tro hun er sulten igjen etter en time, men jeg tror egentlig det bare blir en ond sirkel med små-mating og stadig dårligere søvn. Noen som opplever det samme?

Jenta mi dier bare mellom 10-20 min hver gang. 20 min er sjelden. Hun sovner hver gang :( virker som hun blir mett da

Jenta mi dier bare mellom 10-20 min hver gang. 20 min er sjelden. Hun sovner hver gang :( virker som hun blir mett da

Rekorden min er fem minutter, det er det lengste hun har ligget ved puppen. :-(

Drikker hun melk hele tiden i 20 min eller er det bare kosesutting på slutten?

Tror jeg vil prøve å kombinere litt selv. Har endelig fått bort sårene fra det ene brystet men nå har han begynt å tulle med det andre så det har blitt sårt og vondt og jeg kjenner at dette begynner å bli veldig frustrerende..

Verdt å prøve å kombinere det da, slik at du slipper å bli skikkelig sår. Vil anbefale å bruke teknikken langsom flaskemating(hvis du ikke allerede gjør det), slik at sjansen for at det blir problemer med amming er liten. Det har fungert supert for oss og selv om han stort sett får flaske, så kan jeg fortsatt amme uten at han blir frustrert :)

Verdt å prøve å kombinere det da, slik at du slipper å bli skikkelig sår. Vil anbefale å bruke teknikken langsom flaskemating(hvis du ikke allerede gjør det), slik at sjansen for at det blir problemer med amming er liten. Det har fungert supert for oss og selv om han stort sett får flaske, så kan jeg fortsatt amme uten at han blir frustrert :)

Takk for tipset :) Har lest litt om det og tenkt å prøve ut denne metoden så krysser jeg fingrene for at vi kan kombinere litt framover :)

Rekorden min er fem minutter, det er det lengste hun har ligget ved puppen. :-(

Drikker hun melk hele tiden i 20 min eller er det bare kosesutting på slutten?

Hun drikker stopper opp drikker stopper opp hele tiden, drikker kanskje Max 5min sammenhengende, så er det litt av og på.
Med en gang hun slipper puppen sovner hun

På dagtid sover han 3-4 timer mellom måltidene(han spiser alt mellom 20-45 min), han har to perioder han er våken i 2-3 timer den ene er midt på dagen og den andre litt tidlig kveld. Om natten har han plutselig bestemt seg for å ikke ville sove "alene" så da er det plutselig litt mer jobb å få han til å sove. Hvis jeg ikke flytter han over til sin egen seng så kan han sove 3-4 timer, men hvis han sover "uten meg" så sover han maks 1-2 timer plutselig..

Om dagen så ammes hun hver 2-3 time, og da fra 40min til 1 time. Avogtil noen våkenperioder her og der hvor hun bare ligger og titter :)

Om nettene så kan hun fint sove i 5-6 timer før hun vil ha noe mat :)

Er sår som bare juling, så pumper og gir på flaske til noen måltider. Bruker langsom føaskemating og funker bra for oss :) hun tar fremdeles puppen. Mini er 18 dager

De siste nettene våkner hun 03:30 å spiser og hun er lys våken etterpå. Kan sitte til 5-6 på morningen. Noe tips?? Ingen ting funker blir gal :o

Back
Topp