Spising og de små?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hvordan fungerer spising for deres små om dagen? Syns det er så mye i rykk og napp her.
Ga egentlig bare frukt på dagen og grøt på kvelden....

Men nå har hun kuttet ned på melken på dagtid og vil ikke ha mer enn 40-60ml om gangen, blir raskt sulten.
Prøvde å gi Tiril grøt på morgenen i dag men ville bare ha 3 skjeer. Så var det slutt. Egentlig ikke så veldig glad i grøt overhode. Ville så nesten ikke ha melk til neste måltid etter der også... og halvannen time senere var ho sulten og misfornøyd. Ga henne yoghurt for babyer da og ho kveila 2/3 stort glass faktisk. Så sulten er ho, men ikke fornøyd med serveringa. Ho kosa seg villt med en skorpe her om dagen (sånn helt hard, grov på pose). Så gleder meg til ho kan begynne å spise brød. Ho vil heller ha vann på dagtid enn melk. Første måltid om morgenen og siste om kvelden kveiler ho unna endel melk, også om nattan om ho våkner. Men syns ho spiser lite ellers på dagen.

Føler at jeg ikke kan kjøre gjennom med "du spiser det du får" med en liten baby. Så må jo finne noe ho vil ha da[&:].
Ho elsker frukt og babyyoghurt.. men det er ikke så mettende som grøt og brød.
Spiser deres like bra fortsatt og koser seg med grøten?[8D][:)]

Nikolai spiser som vanlig.. han elsker grøt , melk og middag... så her gafler han i seg[8D]

Her har vi akkurat begynt med litt grøt på morran, også får han grøt på kvelden[:)]
Ellers går det i melk, melk, melk[8D] Hvis vi er borte hender det han får litt banan
på formiddagen, fruktpure ol. Han spiser det han får[:D]

Forstatt poppis med gröt på morgen og kveld, har pröv litt middag på dagtid, em nder er det brekninger og host og grimaser.

Kan du ikke blande ei t-skje gröt i fruktpuré og öke etter noen dager, og fortsette slik til det er mer gröt enn puré i skåla. Pröve å "lure" henne?

Er verdt et forsök. Nico var aldri vanskelig å få i mat som liten, men hadde en streikeperiode der det holdt på å klikke for meg. Så jeg gjorde som beskrevet over, og jaggu var ungen "dum" nok til å bli overlistet av smarte og utspekulerte mamman.[8D]

ORIGINAL: Baby R

Forstatt poppis med gröt på morgen og kveld, har pröv litt middag på dagtid, em nder er det brekninger og host og grimaser.

Kan du ikke blande ei t-skje gröt i fruktpuré og öke etter noen dager, og fortsette slik til det er mer gröt enn puré i skåla. Pröve å "lure" henne?

Er verdt et forsök. Nico var aldri vanskelig å få i mat som liten, men hadde en streikeperiode der det holdt på å klikke for meg. Så jeg gjorde som beskrevet over, og jaggu var ungen "dum" nok til å bli overlistet av smarte og utspekulerte mamman.[8D]

haha.. takk[:D]
Går somregel greit med grøt på kvelden.. at jeg får i ho nok liksom.
Men kjenner at ho trenger mer til frokost.. og å ete frukt hele døgnet er ikke særlig mettende[8D]
Men skal forsøke som du skrev til frokost i morgen og lure j***el-ungen[:D][:D]

Luna ELSKER grøt, men er så som så med melka.....Så hun får grøt morgen og kveld .Får fruktmos også da.Prøvd middags glass en del ganger men hun brekker seg og grøsser no voldsomt hver gang så vi får vente litt.

Her er det bare pappan som er vanskelig i matveien [8D]
Er spent på hvordan det skal bli om noen år..

Ander Matheo spiser det han får, som regel havregrøt til frokost, og risgrøt til kvelds. Blander fruktpuré eller sviskemos i grøten avogtil. Ellers får han mm.

min har oxo begynt å nesten ikke drikke melk på dagen, men hun spiser fortsatt grøt 2 ganger iløp dagen, men ikke full måltid. hun vil gjerne ha brød eller maten jg spiser[&:]
men jg har funnet et sånt glass m risgrøt og grønnsaker (fra 4 mnd) som jg nå har begynt å gi henne. den lukter godt og har litt mere smak, ser ut til at hun liker den[:)]
Eller så kommer jg snart til å begynne smått m litt brød til henne, kan begynne fra 6 mnd leste jg i matboka fra hs[:)]

Fra klokken er 6.30 følger måltidene slik

6.30: melk (180 ml)
10.00: ris eller havregrøt med frukt
13.30: melk (180 ml)
15.30: mellommåltid, smaksprøve av middag og litt frukt.
17.30: melk
19:30: godnatt grøt

har endelig funnet en middag hun faktisk liker; nestle naturnes:))

Vi har følgende rutiner nå:

1 (når vi står opp): Pupp (først den ene og så den neste ca 1 time etterpå)
2 (etter første blund): grøt og frukt
3 (etter andre blund): pupp (en eller to, alt ettersom)
4 (etter tredje blund): middag
5 (her er det som regel ingen blund i mellom): grøt og sviskemos
Så får han pupp før leggetid, og dersom han våkner på natten.

Snuppa mi er ikke så glad i grøt lenger heller, spiser tre fire skjeer kanskje så er det nok[&:]
Men får hun sånn 4 mnd glass med gullerot og pastinakk så spiser hun hele glasset..

Jeg prøver å gi grøt, men går det dårlig og jeg føler at hun har spist dårlig en dag så får hun ett såntt glass, syns heller ikke man kan tenke "spise det man får" med så små[;)]

Back
Topp