Spising?? (litt lang)

Linda76

Elsker forumet
Mary digger mat, om det er grøt, fruktpure, mme,mm....uannsett hva så digger hun mat!![:D]
Problemet er da at jeg tror hun spiser for mye....Hun er ikke tjukk, veier ikke særlig mye, men hun spyr og gulper som bare det...hele dagen, helt til hun faktisk skal ha neste måltid igjen![&:][8|] 
Hun får bare pupp til frokost (og det er ikke mye mat i puppen altså) hun er som oftes ikke fornøyd med det, men jeg tror det holder fordi gulpinga starter nesten umidelbart...neste måltid er grøt og litt mme, bruker ca 60 ml mme som jeg lager grøt av + ca 100ml mme i tillegg, neste måltid er pupp/mme, er så lite melk i puppen om dagen så hun får ca 100ml med mme i tillegg, neste måltid er grøt og pupp og rett før hun legger seg pupper vi litt for kosen sin del.....gir jeg henne for mye mat???? Kan det være derfor hun gulper og soyr sånn?? For det skjer etter hvert måltid og med jevne mellomrom frem til neste måltid (ikke når hun sover da).

Hva tror dere??

Har no clue på hvor mye som er for mye egentlig, men jeg husker at ene lillebroren min tok heeelt av på puppefronten, og ville ha mer mat heele tiden, så følgelig ble det for mye mat, og gompen gulpa og fikk mageknip etter hvert måltid, så da han var ferdiggulpa så krevde han mer mat igjen - så DET ble for dem en ond sirkel.
Svara egentlig ikke på spørsmålet ditt i det hele tatt- men det jeg mente å si at, det er ikke alle babyer som kjenner så veldig nøye etter hvor sultne de er når de jafser i seg, enten det er mm, mme eller annet [8D][:D]

Noen barn gulper og spyr mer enn andre uten at det har noe å si, men kan jo hende du gir for mye grøt.
Thea får mme når hun våkner, da drikker hun ca 40 ml pluss en bolle med grøt, de to neste måltidene drikker hun 100 ml  og så får hun mme og grøt til kvelden igjenn, gjerne etterfulg av sviskemos og vann for å holde orden på magen.

Her har vi akkurat samme prøblem med gulping spying hele dagen..
Var hos legen men L pga dette for 14 dager siden. Legen sad et ikke hadde noe med matmengde å gjøre men at det kommer av at lukkemuskelen ikke er skikkelig utviklet.
Jeg hadde da gitt  grøt noen dager og legen sa ikke noe på dette.
Han sa derimot at innføring av fast føde for de som gulper fælt kan være med på å redusere gulping.. Det er blitt noe bedre her nå i det siste.

Ang om du gir for mye mat tror jeg nok neppe, HS og leger er jo veldig opptatt av at de skal få mat de de stopper selv. Om hun begynner å legge på seg unormalt mye er det jo anderledes da.
Men for å være sikker ta en tlf til hs og hør hva de mener..

ORIGINAL: *Ly*

Gjorde hun dette når hun bare fikk mm/mme også??
Kan jo evt være at magen hennes ikke tåler noe av det hun får.

Har gjort det siden hun ble født omtrent, er en gulpeunge!! Men når hun fikk bare pupp regulerte hun jo spisinga selv, jeg hadde jo ikke peiling på hvor mye hun drakk....Det er derfor jeg blir usikker nå som jeg må regulere spisinga!! Har fått time hos hs i morgen, men det er snakk om at det kan være lukkemuskeln mellom magesekk og spiserøret som er litt dårlig!!

Tusen takk for hjelpa dere, hva skal man gjøre uten dere??!!!!![:D]

ORIGINAL: janne2101

ORIGINAL: *Ly*

Gjorde hun dette når hun bare fikk mm/mme også??
Kan jo evt være at magen hennes ikke tåler noe av det hun får.

kan være noe i det vil jeg tro,hun er jo ikke gamle jenta[8|]

Gir henne grøt i samråd med hs og lege, men det kan jo være! Hun spyr ikke mere nå enn hun gjorde før hun fikk grøt da!! Men vi får se da, hva hs og legen sier i morgen!!

Har foresten vært å veid henne i dag og hun veier 6680, så det virker ikke som om hun lider noe nød vekt messig iallefall...hehe!![:)]

ORIGINAL: Daimsjokkis

ORIGINAL: Linda76

Mary digger mat, om det er grøt, fruktpure, mme,mm....uannsett hva så digger hun mat!![:D]
Problemet er da at jeg tror hun spiser for mye....Hun er ikke tjukk, veier ikke særlig mye, men hun spyr og gulper som bare det...hele dagen, helt til hun faktisk skal ha neste måltid igjen![&:][8|] 
Hun får bare pupp til frokost (og det er ikke mye mat i puppen altså) hun er som oftes ikke fornøyd med det, men jeg tror det holder fordi gulpinga starter nesten umidelbart...neste måltid er grøt og litt mme, bruker ca 60 ml mme som jeg lager grøt av + ca 100ml mme i tillegg, neste måltid er pupp/mme, er så lite melk i puppen om dagen så hun får ca 100ml med mme i tillegg, neste måltid er grøt og pupp og rett før hun legger seg pupper vi litt for kosen sin del.....gir jeg henne for mye mat???? Kan det være derfor hun gulper og soyr sånn?? For det skjer etter hvert måltid og med jevne mellomrom frem til neste måltid (ikke når hun sover da).

Hva tror dere??

Min er også sånn hvis det er noen trøst...[:-]

Takk daimsjokkis, er kjempe mye trøst ja....Det trenger forhåpentligvis ikke å være noe feil, noen er kanskje bare sånn!![:D]

Takk, snilleste daimsjokkisen jeg vet!!![:)]
Da kommer de sikkert til å si det til meg i morgen!! Hun ser ikke ut til å bry seg med gulpingen selv nei, er bare mammaen so begynner å bli lei av å lukte gulp....hehe!![:D]
Dessuten gulper hun faktisk mere de gangene hun får mm....er ikke det litt rart da????[8|]

snuppa mi gulpe åsså MYE.. bruke ca 10-20 smekke pr dag!
ho bynte m gulpinga etter at æ ga ho minifom[:-] da kommer matn opp
umiddelbart etter ho har spist!
men æ leste en plass at så lenge dem går opp i vekt, går d fint!

om d e sprutgulp umiddelbart etter måltid, så kan d være nokka magen
reagere på.. mi gulpe å fra ho har spist å t neste målti. litt å litt..
nån gang mere, nån gang mindre..

la ut en link om d engang... hmmm... ska se om æ finn

Mary har aldri sprutgulpa da, er bare sånn at det renner ut av henne på en måte!! Så den artikkeln du la ut maika, kjempe bra....beroligende!!![:)]
Lege og hs sa det samme i dag som flere sier her og som artikkeln sier, at det er normalt....Jeg trnger overhode ikke å bekymre meg! Er ingen ting i veien med verken magen eller lukkemuskelen, for de mente at om det var feil med mage eller lukkemuskel så ville hun sprutgulpe....og det gjør hun jo ikke!! Dessuten er vekt kurven hennes så fin og jevn....så da er jo alt i skjønneste orden da....hehe!![:D]

Back
Topp