Spising. Hjelp!

Mimøi

Elsker forumet
Snuppa mi er 2 år og spiser nesten ingenting i løpet av en dag. Noen her som har hatt barn som ikke spiste noe særlig og som har noen gode råd?

er vell ganske vanlig at unger får en periode i den alderen hvor de spiser lite...
så lenge ungen drikker endel, vil jeg anbefale å ikke stresse med det!
bare tilby henne mat som vanlig, ikke gi henne ekstra tilbud eller alternativer...
det går snart over av seg selv, og de får i seg det de trenger..
men ikke lett, det der!

Må bare si at den perioden har vart i over et halvt år nå. Snakket med hs og fikk beskjed om å tilby henne mat annen hver time, men det har ikke funket.

2åringen vår spiser varierende. Enkelte dager kan han spise 1 banan. Andre dager normalt[;)]
Men så lenge han ikke går ned i vekt skulle vi ikke bekymre oss. Han får tilbudet, og vi lager ikke spesialmat[;)]

ORIGINAL: Camillas Gutta

ORIGINAL: GitteLen

2åringen vår spiser varierende. Enkelte dager kan han spise 1 banan. Andre dager normalt[;)]
Men så lenge han ikke går ned i vekt skulle vi ikke bekymre oss. Han får tilbudet, og vi lager ikke spesialmat[;)]

må bare signere denne...akkurat nå har min en periode der han spiser fint lite...frustrende for mor, men guttongen ser ut til å ha det fint[:D]

ja, er det samme her... Jeg lager middag jeg VET han likte for noen dager siden, men som han plutselig bare spytter ut[8D]

Men det er greit, så lenge han har smakt 1 bit av det vi har får han gå fra bordet[:)]

Back
Topp