Spisevegring?

Ulva

Forumet er livet
Lille jenta mi på 1 år er et mareritt når det kommer til måltider, ikke snakk om hun skal spise! Hun har alltid vært en utfordring når det kommer til måltider. Hun har null interesse for mat og har alltid vært slik men de siste ukene har hun blitt helt ekstrem!
Hun snur seg bort, skyver oss bort hvis vi skal mate henne, lar vi henne spise selv så kaster hun den i gulvet og skviser den mellom fingrene, spiser bare litt selv (feks 2-3 brødbiter. Hun skriker og hyler når vi setter henne til bordet, spytter ut maten eller tar handa inni munnen og plukker ut maten og kaster den rundt seg, brekker seg ofte når hun får mat i munnen.
De siste dagene har vi nesten ikke fått i henne noe mat...

Jeg tenker mer og mer på at det må være spisevegring jenta mi har.
Vi er under oppfølging av helsesøster med ekstra vektkontroller og slikt, og skal til lege (1 årskontroll) i begynnelsen av januar hvor jeg skal ta opp dette igjen.

Andre her som har det slik med småtissene sine? Noen gode råd å gi? Er dette spisevegring (for dere som har barn med spisevegring)?

Jeg begynner å bli en utslitt og fortvilt mamma som ikke vet hva jeg skal gjøre for å få jenta mi til å spise...

HJELP!

Trodde ikke et barn som er 1 år kan lide av spisevegring?

Datteren min på 3,5 år er ikke noe flink til å spise heller... sånn generelt sett.. Under middagen så spiser hun max 3-4 skjeer.. Frokost spiser hun kanskje et halvt knekkebrød.. eller en halv brødskrive.. Til kvelds det samme som til frokost..

Får hun pølser så spiser hun stort sett en hel pølse..

Begynner å bli litt bekymret selv.. for synes hun spiser svært lite.. samtidig så får jeg jo ikke gjort stort.. kan jo ikke dytte mat ned i halsen hennes heller..

Så kan det komme gode dager hvor hun spiser bra... men som regel så spiser hun dårlig..

Mener å huske at hun var litt sånn på alderen til datteren din også.. men har aldri tenkt tanken på spisevegring

Her er vi inne i en periode uten mat, igjen.
Det går opp og ned.

Idag har hun spist noen brødbiter, litt egg og litt pålegg.
Smakte ikke på middagen.
To biter skive til kvelds.

Vi stresser ikke med det egentlig, det er ikke noe vi kan gjøre fra eller til.
I perioder spiser hun godt, men så spiser hun lite/ingenting..

Imorra skal vertfall ALT av julegodt bort slik det kun er tilbud om vanlig kjedlig mat og middag.

Sånn har vi det om dagen også! Utrolig slitsomt[&o] Men det er ikke ved hvert måltid da.. Noen ganger går det helt greit, men for det meste så nekter han å spise.. Uansett om det er noe han liker eller ikke. Han blir så sint at han rister og hyler[&:] 

ORIGINAL: JuleUnni

Sånn har vi det om dagen også! Utrolig slitsomt[&o] Men det er ikke ved hvert måltid da.. Noen ganger går det helt greit, men for det meste så nekter han å spise.. Uansett om det er noe han liker eller ikke. Han blir så sint at han rister og hyler[&:] 

Vi har det også på denne måten.. Fekter med armer og ben.. Blir kjempe sint!

Back
Topp