Spisetider

Vanessa

Andre møte med forumet
Hvor ofte skal barna deres ha mat nå?? Jeg gir mme, men hun skal fortsatt ha hver 3. eller toppen 3 1/2 time. Blir ca. 6 flasker i døgnet. Hva spiser deres barn?

Jeg ammer han og da spiser han ca hver tredje time frem til klokka 16. så vil han ha klokka 18 og 19.30 før han legger seg. Da kan han sove frem til halv elve, så er det mat annenhver time hele natta igjennom...

Huff, slitsomt med sånt ammekjas hele natta! Min første gutt var også sånn. Da han var ca. 5 mndr. måtte vi ta noen skrikenetter for å bli av med uvanen. Er litt annerledes med flaske, hun sover bra om natta heldigvis.

Her er det fem måltider i døgnet..

08.00:   grøt + mme

11.00: mme

14.00: middag + mme

17.00: mme

20.00:  grøt+mme

Her synes jeg vi har mat nesten hele dagen nå....[:o] Natta sover han ca 11 timer. Men når morgenen kommer skal jeg si han er klar for mat! Jeg gir både morsmelk og tillegg, siden jeg (som sagt) ikke har nok til han.
Da er det mat ca 7.30, deretter kl 9.30. Så er det mat igjen ca 12.30, 14.00, 16.00, 17.00....og siste måltidet er kl 19.00. Da får han en flaske med 200ml mme.
Tror det er en som begynner å bli klar for grøt her nå ja[:)] Mamman også, så vi kan gjøre litt annet enn å spise om dagen[:D]

Jeg ammer og Tuva vil ha mat ca annenhver time. Om kvelden sover hun 4 timer, for så å våkne annenhver time igjen til vi står opp. Savner å sove en hel natt[:(]Var på 4mnd kontroll, og fikk beskjed om at siden hun var så stor (nesten 8 kg!), og stadig sulten,så kunne vi begynne med grøt på kvelden. Har gitt henne litt grøt noen dager nå, og håper snart på noen timer sammenhengende søvn![:)]

Har ikke fått rutine på alt da...

Mme ca kl 10
mme kl 12
mme kl 14
middag, frukt + mme kl 17
mme kl 19
mme kl 21 + grøt

legger seg rundt kl 21 og sover til kl 8, får mat da og sover til kl 10.. [:D]

Talina våkner sånn rundt 07-tiden og får mme.
mme rundt kl.10:30-11
mme rundt kl.13:30-14
mme rundt kl.16:30-17
velling rundt kl.19

Altså 5 flasker i døgnet...og hun sover hele natten igjennom på vellingen [:D]

Grunnen til at jeg ikke har begynt med middag el grøt ennå er fordi hun hadde lagt på seg så mye på 4mnd kontrollen. veide ca.8340g og var 67 cm lang, men på den tiden fikk hun 2 vellingflasker i døgnet og da![;)]
Nå har jeg kuttet ut den ene....så hvis vekten er grei på 5mnd kontrollen kommer jeg til å begynne med middag som måltid nr.3 [;)]

Liam Isac spiser 4-5 ganger i døgnet. Har en syklus på ca 4 timer mellom måltidene. Siste måltid på kvelden er rundt 19.30, og da sover han som regel til rundt kl 5 om morgenen. Da pleier det bli 5 måltider. Noen ganger sover han til kl 7 - 7.30. Da blir det 4 måltider. Så han viser jo tendensen til å kunne klare seg uten mat i 12 timer.

Jeg har gitt han for det meste morsmelk. Da han var 3 1/2 måned begynte jeg med grøt en gan til dagen. Men jeg kom vel fram til at det var  jeg som var veldig ivrig å begynne med det framfor at han egentlig trengte det. Så de siste 2 ukene har han kanskje fått grøt 3 ganger. Men han spiser veldig mye melk. Mellom 200-230 ml når jeg gir han morsmelk på flaske. Så jeg tror at når vi kommer oss hjem fra denne ferien skal jeg fortsette med grøt igjen.

Huff rutiner ja.. Hmm hva er det.. [&:][:(]

Helt til nå har hun jo bare fått mm og da har hun ville ha sånn ca hver 3-4 time. Også på natta.

Nå skal vi da prøve bare med mme (og grøt og middag etter råd fra hs), men hun drikker mellom 50 og 70 ml i slengen.
Og har hun fått mme, orker hun ikke grøt eller middag.

Tror frøkna mi rett og slett bare er litt småspist jeg..

Dårlig med faste mat rutiner her da..... [&:]
Men hun spiser vel sånn ca.hver 3. time.. Før så sov hun på natta i 5-6 timer sammenhengende.. men nå de siste nettene har hun villet ha mat flere ganger om natta... Det liker ikke jeg da.. prøvd med smokken men hun nekter den...uff.. ny sjef ja!!! [;)]

Back
Topp