Spiser seg ikke mett

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Hei! Jenta mi har i en periode hatt brystvegring. Første gangen gikk det over etter noen uker og jeg kunne puste lettet ut og heldigvis fortsette å amme. Nå har det startet igjen og det er ekstremt frustrerende! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå over til mme og få en litt lettere hverdag. Men det skulle vise seg vanskelig det også. Hun tar flaske, men hun er like lite interessert i å spise seg mett fra den som fra pupp.. Spiser litt og så skal hun ikke mer..... Får aldri spist seg skikkelig mett, noe som gjør dagene veldig uforutsigbare for meg. Jeg vet aldri når hun er sulten og vil spise igjen. Feks å spise utenfor hjemmet er helt håpløst omtrent. Hvis jeg ikke har en seng og et mørkt rom jeg kan låne så spiser hun ikke.. Flaske er litt bedre da, men spiser likevel ikke så mye..
Hun legger på seg og er blid og fornøyd heldigvis, så er ikke bekymret for det. Men det er så frustrerende at hun ikke kan spise seg skikkelig mett når hun er sulten.. Blir så mye tull med matingen og det tar ekstremt lang tid!
Hun er 3,5 mnd.

Noen med erfaringer? Ringte helsestasjonen i dag, men helsesøsteren min er syk hele uken..

Mi får bare mme da men hun spiser seg heller ikke mett på ei flaske så jeg må gi hun i små porsjoner, kan bruke opp til 1 time på ei flaske og spiser som regel vær andre time :-) det er det som han funket her, men nå spiser mi bare 90ml i ei flaske mer vil hun ikke ha :-)

Mi får bare mme da men hun spiser seg heller ikke mett på ei flaske så jeg må gi hun i små porsjoner, kan bruke opp til 1 time på ei flaske og spiser som regel vær andre time :-) det er det som han funket her, men nå spiser mi bare 90ml i ei flaske mer vil hun ikke ha :-)

Ja mi spiser også bare 90-100 ml.. Og når hun først har gitt seg så er det ikke snakk om å spise mer.. Da er det helt uaktuelt! De er rare vesener disse små..

Ja mi spiser også bare 90-100 ml.. Og når hun først har gitt seg så er det ikke snakk om å spise mer.. Da er det helt uaktuelt! De er rare vesener disse små..
Men så lenge de går fint opp i vekt og er blid og fornøyd så går det seg nok til etterhvert :-)
Jeg har ei som ikke går så fint opp i vekt så gjør alt jeg kan får å få i hun noe mat, så jeg gir hun gjerne mat når hun sover for da pleier hun å spise litt mer :-) spiser uten at hun vet det :-P

Så lenge hun har en god vektøkning så ta det med ro. Snart begynner de å spise grøt og da skal du se ting endrer seg ;)

Så lenge hun har en god vektøkning så ta det med ro. Snart begynner de å spise grøt og da skal du se ting endrer seg ;)

Takk! Ja, det blir nok lettere da. Jeg sammenligner hele tiden med storebror, han spiste seg god og mett til hvert måltid og kunne gå 3-4 timer uten mat. Og sov natten gjennom.. Nå er vi oppe hver 2-3 time på natten.. Men ingen barn er like, så får vel bare satse på at det går seg til..

Hun spiser seg vel mett, tror du ikke det? Hun er bare typen som vil ha mindre mengde, men oftere! Og enig i at så lenge vektoppgangen er god, er det bare å gi det hun vil ha, til de tider hun krever.

Hun spiser seg vel mett, tror du ikke det? Hun er bare typen som vil ha mindre mengde, men oftere! Og enig i at så lenge vektoppgangen er god, er det bare å gi det hun vil ha, til de tider hun krever.

Jo hun gjør gjerne det.. Det er spesielt kvelden som kan være utfordrende da, siden hun ikke roer seg før jeg har klart å lure i henne litt mer mat.. Må ligge i sengen og amme.. Gi henne smokk og så ta den ut og lure puppen inn.. Når hun endelig har spist litt så sovner hun fint av seg selg i sengen.. Så det er tydelig at det ikke er alltid hun spiser seg mett..

Takk! Ja, det blir nok lettere da. Jeg sammenligner hele tiden med storebror, han spiste seg god og mett til hvert måltid og kunne gå 3-4 timer uten mat. Og sov natten gjennom.. Nå er vi oppe hver 2-3 time på natten.. Men ingen barn er like, så får vel bare satse på at det går seg til..

Hu i midten hos oss lå veldig kort tid på puppen hver gang men var nok bare veldig effektiv da hun spiste :p begge brødrene har kost lenge ved hvert måltid ;)

Back
Topp