Spiser på hender/fingre

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Noen flere som har baby som gjør dette? Nå i det siste dagene, har baby begynt å spise på hender og fingre.. han foretrekker det fremfor smokken, og opplevd han prøver å lure fingre inn når jeg ammer også.. ?

Min spiser litt på hendene, men er tannkjøttet som plager henne. Masserer lett og da hjelper det litt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Slikt har han her gjort siden fødselen... Men i går oppdaget han for første gang tommelen .

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Jepp masse. Gjort det i flere uker nå. Har også begynt å sutte litt på totten. Smokken har hun aldri vært veldig glad i, kun når hun vil sove - men nå vil hun ikke alltid ha den da heller. Hun har begynt å ta tak i leker på babygymen så det er nok ikke lenge til de går inn i munnen også...

Lillegutt her også har begynt å suge masse på hendene sine, begynte når han var ca 6 uker. Han vil enda ha smokken heldigvis! Tror han suger på hendene fordi han har "oppdaget" de for det har ikke lenger så stor sammenheng med sult.

Hun har sutta på hendene siden hun ble født. Har aldri tatt smokk. Hun har fått tommelen inn et par ganger. Forundrer meg ikke om hun suger på tommelen når hun blir større.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Redd det blir en tommelgutt her også :( helst hele hånden inn i munnen :(

Prøvd smokk, men den er han ikke glad i :(

Her vil han tygge på min fin finger og prøver å stappe hånden inn i munnen! Blir søkkvåt :p

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Ja suttes det ille gæli. Og han sikler som en gal.

Han har pekefingeren ut før han putter den i munnen, så det blir mye brekninger :-P

Februar -14 mamma <3

Lillegutt her har blitt helt sår på hendene fordi han sutter så mye på de. Noen tips til hva jeg kan gjøre??

Her har hendene plutselig blitt oppdaget, så han sitter støtt og stadig med de i munnen :)
Blir utrolig mye sikling da :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her biter vesla på fingre. Det gjør jo vondt, så hun gråter litt før Hun oppdager at mamma har også ei hand med større fingre. Hehe!

poden her har også begynt med å smatte på hendene. Er nok bare en fase. Smokken vil han fremdeles ha.. men er ikke ofte det heller lengre.

De bruker jo munnen til å utforske verden, og hendene er jo veldig tilgjengelig :) etter hvert blir det alt anna de kommer over som går inn i munnen :p

Februar-14 mamma <3

Jepp, det skjer her også. Gir han leker innimellom så han kan putte de inn og utforske de i samme slengen.

• Liker
Reactions: BMC
Ja, her er det om å gjøre å få plass til begge hendene samtidig:p men nå har hun fått to tenner nede også så det klør nok litt:)

Ja, her er det om å gjøre å få plass til begge hendene samtidig:p men nå har hun fått to tenner nede også så det klør nok litt:)

Oi, tenner allerede? Hvor gammel er hun?

Her putter hun hele hånda inn i munnen... Så langt ned i halsen at hun brekker seg!! :-S håper hun snart slutter med det :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her putter hun hele hånda inn i munnen... Så langt ned i halsen at hun brekker seg!! :-S håper hun snart slutter med det :-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Haha!! Får da virkelig håpe for hennes eget beste at det er noe hun gir seg med :D

Back
Topp