Spiser opp henda snart!

tweety78

Elsker forumet
Er det normalt at så små begynner å få tenner alt? Vi begynner egentlig å lure på om det er det som er på gang her, for ho spiser snart opp henda sine, og ho er ikke sulten heller. I dag har det til tider vært litt grin i forbindelse med dette også, og det har gitt seg når ho har fått bite litt på fingeren min. Trodde ikke de fikk tenner før 5 mnd alder jeg da...men kan kanskje komme før? Stor klem

ORIGINAL: tweety78

Er det normalt at så små begynner å få tenner alt? Vi begynner egentlig å lure på om det er det som er på gang her, for ho spiser snart opp henda sine, og ho er ikke sulten heller. I dag har det til tider vært litt grin i forbindelse med dette også, og det har gitt seg når ho har fått bite litt på fingeren min. Trodde ikke de fikk tenner før 5 mnd alder jeg da...men kan kanskje komme før? Stor klem

sånn er det her og men kan aldri tro det er tenner på vei. sånt er VELDIG arvelig, og min familie er veldig seine å få tenner, jeg fikk de da jeg var ca 1år og pappans familie fikk når de var ca 5-6 mnd. men mamma sa vi siklet masse og spiste på hender allikevel. så tror ikke det er et sikkert tegn...men kan jo skje så tidlig, er jo et par her inne som har tenner på vei!!! (altså ungene dems[:D])

Her titter den ene hjørnetanna frem allerede[:D] Den andre er underveis. Kan godt være tenner som er på gang hos dere også[;)]

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

her tror jeg det er tenner på vei, sikler som en foss og det er vel like før hele nevene forsvinner ned i halsen hehe

samme her

ORIGINAL: ainakor79

her tror jeg det er tenner på vei, sikler som en foss og det er vel like før hele nevene forsvinner ned i halsen hehe

samme her

her også, begynner å gråte når jeg prøver å gi ham pupp...vil bare ha hånden(når jeg feilaktig tror at han gjør det fordi han er sulten[;)])

ORIGINAL: gunnemor

ORIGINAL: ainakor79

samme her

her også, begynner å gråte når jeg prøver å gi ham pupp...vil bare ha hånden(når jeg feilaktig tror at han gjør det fordi han er sulten[;)])

Det er ikke alltid like lett å vite hva de vil disse små[:)] Jeg har trodd han har vondt i magen, men så er det tenner[:D] Godt når man finner ut av det da..

Når man er babyer går man igjennom det stadiet som Freud kaller oralstadiet, dvs at alt skal oppleved og uforskes med munnen. Babyene våre er jo i den perioden nå at de begynner å legge merke til og å utforske hendene sine.... kanskje det er det han driver med?? Mayah sutter på fingrene sine, men det tror jeg bare er fordi hun vil kose..gir seg når hun får smokken:P

Back
Topp