Spiser jenta mi for lite?

malla29

Forelsket i forumet
Vekten til Aida:

23.05 3953g
26.05 3642g
01.06 3910g (økning på 268g på  5 dager)
29.06 4835g (økning på 925g på 29 dager)
14.07 5140g (økning på 305g på 16 dager)
03.08 ca.5500g (med alle klær på økning var ca. 360gr på 20 dager)

Dvs. at i løpet av 1mnd og 4dager gikk hun opp 665g. Jeg leste et sted at barn skal til ca. 6mnd gå opp minst 700g i mnd. Skal til helsestasjon på mandag og ta det opp der. På mme boksen står at barn mellom 2-3mnd skal spise ca. 130-160 pr gang 5-6 ganger om dagen. Aida spiser mellom 70-80ml 6-7 ganger om dagen... På det minste skal barn i hennes alder spise 650g om dagen mens hun på det minste spiser ca.420. Kanskje 20-40ml te eller vann om dagen...

Synes dere hun spiser for lite, har dere noen råd så hun kan spise mere? Hver gang jeg "tvinger" i hu mat så gulper hun opp alt av det siste hun spiste...

Spørs om hun ikke trenger mer enn det da.. Hvordan er det med avføring? Har hun en del tunge tissebleier i døgnet? Det er ofte tegn på at de får nok næring..
Og som Asil sier; er hun blid og fornøyd og sover godt??
Hs vil sikkert vite best i denne sammenhengen når de i tillegg får undersøkt gullet.

Takk for svar alle sammen, vesla virker fornøyd og sover godt. Avføringen var regelmessig før, hver dag i de siste 2 ukene så har det forandret seg til hver andre dag selv om jeg gir henne maltekstrakt hver kveld. Vi var hos legen igår for å sjekke blodspor som vi fant i bleia, sjekket urinen og alt var i orden. Fikk bare tilsnakk om å ikke kle godt på henne. Det verste er at jeg alltid tror at hun har for lite klær på seg... men det fikk jeg av svigermora som var på besøki 2mnd at jeg skal kle godt på henne.

Jeg skal snakke med helsesøster på mandag, det går sikkert bra da og.

Takk!

Back
Topp