Spiser ikke grønnsaker eller frukt

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Frøkna her har plutselig begynt å nekte å spise grønnsaker som hun elsket før. Frukt liker hun ikke, utenom banan, kan spise noen smoothier fra nestle.
Bør jeg gjøre noe for å få i henne mer? Evnt hva?

Om du er bekymret for at d blir for lite grønt kan du mose grønnsaker og ha i sauser :)

Du kan gi henne vannet du har kokt/dampet grønnsaker i til middag. Avkjølt som drikkevann. Vask grønnsakene godt og skrell poteter og gulrøtter og sånn. Da er det næringsstoffer i vannet.

Er det bare grønnsaker i biter? Hva med grønnsaksmos? Her spiser hun middag med oss men ikke så mye som faktisk går ned i magen, så gir henne grønnsaksglass i tillegg. Med mindre det er laks eller kjøttkaker og brokkoli - da spiser hun masse.

Du kan mose banan i grøt, eller blande i fruktmos. Ville valgt en nøytral grøt da.

Hva med bær?

Du kan gi henne vannet du har kokt/dampet grønnsaker i til middag. Avkjølt som drikkevann. Vask grønnsakene godt og skrell poteter og gulrøtter og sånn. Da er det næringsstoffer i vannet.

Er det bare grønnsaker i biter? Hva med grønnsaksmos? Her spiser hun middag med oss men ikke så mye som faktisk går ned i magen, så gir henne grønnsaksglass i tillegg. Med mindre det er laks eller kjøttkaker og brokkoli - da spiser hun masse.

Du kan mose banan i grøt, eller blande i fruktmos. Ville valgt en nøytral grøt da.

Hva med bær?

Ikke mos eller i biter. Hun spiste masse før så det kan bare være en periode da.

Banan er den eneste frukten hun spiser, liker ingen bær. Men innimellom smoothie da.

Da ville jeg gitt henne banan og litt smoothie om hun vil ha og så går det kanskje over og prøve igjen om en stund

Samme her.. Glad i forskjellige grønnsaker før.. Nå er det bare banan og frukt.. Tenker det er en periode.. Hadde en periode han ikke ville ha banan og bare brokkoli også :-P

Her spiser hun heller ikke grønnsaker, eller varmar generelt (utenom pannekaker og pasta).

Jeg tenker det kommer, smaksløkene endrer deg jo.

Nå har hun sluttet å spise leverpostei, makrell i tomat og ost også!!! Eneste pålegget hun vil ha er prim og syltetøy...

Back
Topp