Spiser for ofte

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Uansett hvor lenge lillebror på én måned ligger til brystet, går det akkurat 1 time og 25 minutter før han vil ha mer. Forsøker å roe med smokk, bysse, holde han tett inntil meg, skifte bleie osv, men det er kun puppen som hjelper. Og når jeg da legger han til brystet virker han helt desperat etter å få koble seg på. Slik er det døgnet rundt, og jeg begynner å bli mer og mer frustrert over mangel på søvn om nettene.

Han går fint opp i vekt - ikke for mye og ikke for lite. HS sier også at dette er helt normalt, men jeg kan ikke fortsette å leve på 3 til 5 timers oppdelt søvn hver natt. Og søvn på dagen er like håpløst.

Hvorfor holder ikke melken jeg gir mer enn 1,5 time? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal være fornøyd lenger av gangen?
 
Gutten min spiste også så ofte på den tiden. Gikk maks 2 timer mellom. Han lå øverst på det skjemaet og bare steg det første halvåret.
Det ble bedre etterhvert og prøvde strekke tiden litt mellom hvert måltid hvis han ikke var hysterisk. Nå har han nesten stått stille på vekten i ett år pga han er så aktiv.

Kan noen ta lille den timen slik at du kan få litt søvn på dagen? Er det mulig å pumpe deg og få noen til å gi på flaske iblant?

Det er tøft når det pågår, men det blir som regel bedre med tiden :Heartred
 
Uansett hvor lenge lillebror på én måned ligger til brystet, går det akkurat 1 time og 25 minutter før han vil ha mer. Forsøker å roe med smokk, bysse, holde han tett inntil meg, skifte bleie osv, men det er kun puppen som hjelper. Og når jeg da legger han til brystet virker han helt desperat etter å få koble seg på. Slik er det døgnet rundt, og jeg begynner å bli mer og mer frustrert over mangel på søvn om nettene.

Han går fint opp i vekt - ikke for mye og ikke for lite. HS sier også at dette er helt normalt, men jeg kan ikke fortsette å leve på 3 til 5 timers oppdelt søvn hver natt. Og søvn på dagen er like håpløst.

Hvorfor holder ikke melken jeg gir mer enn 1,5 time? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal være fornøyd lenger av gangen?

Desverre er det ikke så mye du kan gjøre. Det høres helt normalt ut for en liten en på 1 mnd. Kjempe tøft å stå i, men helt normalt. Det vil bli bedre! Prøv om du har mulighet til å sove når du kan. Oppdelt søvn er bedre enn ingen søvn. Hvis du kjenner at nå er nok nok så er det alltid mulig å gå over til mme eller pumpe så mannen din kan gi mens du får noen timer søvn.
 
Back
Topp