spiser for mye?

sas

Gift med forumet
Spiser noen av deres nurker utrolig mye og ofte for tiden?
Jeg begynner å bli litt usikker hva som er riktig av meg å gjøre, til og med mannen min stusser litt og han har bedt meg ta det opp med helsesøster når jeg skal dit til torsdag i barselgruppa.
Han kan spise seg mett og være veldig sulten igjen bare en time etterpå. Han drikker vær dråpe fra flaska og jeg fyller på og halveis i andre flaske spytter han ut tuten og vil sove eller bare gurgle. Men som sagt, etter en time er det på¨n igjen. Noen ganger kan det ta to timer før han krever.
Bør jeg egentlig vente i tre timer eller la han få hver gang han er sulten?
han gulper IKKE, det har han gjort kun to ganger i sitt 7 uker "lange" liv og det var for noen uker siden.

Jeg pleier å prøve alt mulig annet først før jeg gir han mat..IGJEN. Gir han smokk, underholder han, skifter bleie, legger han i vogna så han kan få sove skikkelig osv. Men han fortsetter å hyle etter mat, ikke noe vondt har han heller, og når han får flasken har han denne sinna lyden når han endelig suger..akkruat som han klandrer meg skikkelig som brukte så lang tid.

Jeg vet jo at det ikke er så bra for magen hans å få mat så ofte, det er jo det jeg tenker på da, men han virker så sulten, akkurat som han forbrenner så mye eller hva jeg skal kalle det.

mannen min lurer på om han kanskje trenger enda mer næring enn bare melken siden han er så glupsk. Har merket at han har blitt ganske tung også de siste dagene.

Men sånn generellt er han jo liten da. Jeg vet jo ikke hvor lang han er nå, men klær han brukte i str 50 er for små for han (han var 46 da han ble født og 3055 kg) da jeg var til 6 ukers kontroll veide han 4.3 kg og hode 35. Så han er ikke diger.

OG NÅ VÅKNA HAN IGJEN (klarte å lure han til å sove selv om han virket sulten) Og sist han spiste nå var for en time siden. SUKKK.....

Har hatt det slik eg og, eller eg har vell det slik nå og. Spørte helsesøster eg på helsestasjoene. Og hun sa at eg bare burde gi mat. Kansje bare rundt 30 ml og ikke 100- 130 som hun pleier å drikke. På kvelden er hun ofte slik. Kan bare gå en time, så ska hun ha mat igjen. Men babyer har jo økedager på kvelden. De som ammer vet jo ikke hvor mye babyen får i seg. Tror vi som gir flakse, blir for opphengt i ml. Ser så mye ut liksom. Det du og kan, er jo å gje er litt koktvann. Kan jo bare hver at ungen er tørr i munnen. Trenger litt fuktighet.

Her hadde vi det også sånn, men fikk ett råd om å gi ha vann i flaska av og til, for noen ganger er dem bare tørst. Det har hjulpet mye her[:)]
Koker bare vann og lar det avkjøles til "melke-temp", så får han drikke så mye han har lyst på.

Da skal jeg prøve litt kokevann. Han drikker ca 100 ml om gangen. Og ja, det er som regel verst fra 1600 til han skal sove for natten 20.00

Han våkner fortsatt opp 2-3 ganger om natten for å få mat

Back
Topp