Spiser du salami?

tjohoo

Glad i forumet
Dette lurer jeg på etter å ha trålet mange tråder om emnet. Ser at det er delte meninger om dette også blant fagpersoner. Noen mener at det er greit å spise salami så lenge man fryser ned noen dager, mens andre mener at frysing ikke hjelper...

Er veldig usikker, må innrømme at det frister utrolig mye med salami om dagen [&:]

Nei, spiser ikke noe spekemat. Fikk også streng beskjed fra gynekologen når jeg var der på fredag at jeg skulle holde meg langt unna all spekemat.

Er ikke rart man blir forvirra, når èn JM sier at det er helt trygt og en annen sier at det er farlig [&:]
jaja... vi får alle finne ut hva som er best for oss. Jeg har en pakke salami i fryseren som jeg lengter etter å hugge innpå

Men det er jo bare å lese på de offentlige sidene på nett. Blant annet matportalen.no[:)] Kommer jo klart fram på offentlige sider hva de anbefaler og hvorfor man skal holde seg unna. Jeg tar ingen sjanser, men den enkelte må jo velge for seg selv[:)]

ORIGINAL: Missy_

Men det er jo bare å lese på de offentlige sidene på nett. Blant annet matportalen.no[:)] Kommer jo klart fram på offentlige sider hva de anbefaler og hvorfor man skal holde seg unna. Jeg tar ingen sjanser, men den enkelte må jo velge for seg selv[:)]

Signerer denne!

Og vil legge til at salami ER spekemat, så hvis man skal holde seg unna spekemat,så må man også holde seg unna salami [;)]
Hjelper ikke å fryse ned, må varmebehandles hvis man skal være sikker...

Jeg klarte det forrige svangerskap, og klarer det nok igjen [:D]
Mye viktigere for meg at den lille i magen har det bra, vil ikke risikere at noe skal skje (selv om sjansene er små), bare fordi jeg har lyst på spekemat [8|]
Nei,du, så viktig er ikke den spekematen altså [8D]

Nei... jeg tar ikke sjangsen.

Men kunne gjort det hvis jeg varmebehandlet det først.

Nei det gjør jeg ikke..

ORIGINAL: Charlotteogprinsessa

Jeg spiser salami nå og gjorde det sist!
Men passer på at det er lang holdbarhet også når den er fersk!
Fikk beskjed av jm at jeg trygt kunne gjøre det.Ble så godt behandlet her i Norge

Jeg spiser ikke noe spekemat... tror faren er liten, men er greit å være på den sikre siden uansett=)

Kjøpte morrpølse dagen før jeg tok graviditetstesten, så spiste litt av den de første par dagene for hadde så veeeeeldig lyst på.

Hjelper å fryse noen dager, men er ikke alle bakteriene som forsvinner på -18C.

NEI! Tar INGEN sjangser [:D]

Men, tror det er feil det med å fryse, det er VARMEBEHANDLING som gjør den sikker å spise?

nei.. jeg vil ikke risikere livet til ungen min .. skjønner ikke at andre tørr heller når det anbefales å holde seg unna..

ORIGINAL: Nikki.

er det ikke med fryse så forsvinner toxo men ikke listeria? mulig jeg surrer. varmebehandling er nok uansett best..

det stemmer det..

Nope. Gjorde det ikke sist, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller[:)]

nei - det frister veldig!

men jeg skal ikke spise sånn mat... [:)]

Nei- av den enkle grunn at jeg ikke har lyst på det. Svært sjelden jeg hadde lyst på det før jeg ble gravid også!

Back
Topp