Spiser du hva du vil?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Spiser du det du har lyst på i svangerskapet, eller prøver du å spise sunt og begrense godteriet til helgene?

Litt både og, tenker ikke så mye på om jeg tar et glass cola på en mandag men har heller ikke den store cravingen på så mye søtt så jeg føler det regulerer seg mest selv. Spiser nok bittelitt mer usunt mellom måltidene nå, men samtidig har jeg aldri vært så flink til å spise frokost og regelmessige måltider, så jeg håper det går litt opp i opp :)

Tänker inte så mkt på det längre. Har inget sug efter godis eller skräpmat egentligen. Men har blivit glad i frukt och fisk :)

Ja, stort sett. Har tidligare hatt problem med å ha eit sunt forhold til mat, nåke eg føler eg har någenlunde no. Blir det for stort fokus på sunt her så spora eg til slutt av og blir ganske ekstrem og teller kloriar ++. Etter eg blei gravid har matlyst og sånn uansett forandra seg veldig. Når det gjelder mengder mat og ka eg har lyst på. Har og enkelte periodar eg nesten ikkje får i meg nåke og då eter eg det eg greier :p tenker alt med måte! Men det er meg og, og det eg føler er best for meg med tanke på korleis det har vert for meg tidligare :)

Prøver å holde meg unna all goodis, i hverdagen.. så ha ett sunnere variert kosthold utenom men når matlysten er på bunn hender det att det blir litt uskjeeinger..

Jeg holder meg unna det gravide blir anbefalt å ikke spise, også prøver vi generelt å spise godteri kun i helger. Men det funker ikke så veldig bra [emoji14] Jeg er så fysen at det skulle ikke vært lov! Spiser en del frukt også, men det blir mer sjokolade enn det pleier. Det syns på mannen! Haha! :D

Spiser akkurat det jeg vil,når jeg vil og hvor mye jeg vil.. :) nå har jeg ikke så god Matlyst da og blir mett av bittelitt..

Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på hele tiden. Men så fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt høye sukkerverdier. Så nå har jeg droppet juice, og prøver å begrense sjokoladespisingen.
skal sies at jeg har spist mye.... Så det har ikke vært vanskelig å gå ned litt... :happy:

Holder meg unna det som er anbefalt og spiser minst mulig sukker pga diabetes. Ellers spiser jeg det jeg har lyst på

Eg spiser så og si ingenting med sukker utenom når eg får føling.Drikker litt melk og appelsin juice av og til men ser jo at bs fyker i været da :(

Spiser stort sett det jeg har lyst på, men prøver å være litt bevisst på sukker i det minste. Prøver å holde meg unna brus og godteri i hverdagene, men det blir fort litt kjeks og sjokolade innimellom måltider på jobb :p hehe!

Spiser det jeg vil! Pøser selvsagt ikke på med kaffe!
Sliter mer med å få i meg nok mat..

Uff... Eg ete visst nesten alt eg komme øve. Klare ikkje slutta. Snop nesten daglig, å det e ikkje bare ein liiiten sjokolade!

Noken som har tips til koss eg ska klara slutta?? Ete normalt med vanlig mat og middag i tillegg. Drikke ikkje særlig med brus, å veit sjølvsagt at det ikkje e så lurt med smågodt...

Holder meg unna skalldyr, spekemat, bløte oster og rødt kjøtt. ;)
Ellers spiser jeg det jeg får lyst på. Men er ikke plass til så mye da.. :D

Jeg spiser en del godteri, ofte i ukedagene... men spiser også mye sunt, så føler det går i likevekt. Spiser frukt, fullkorn og litt snop hver dag hehe. Gått opp 5 kilo til nå (uke 32) og spiser stort sett det samme som før jeg ble gravid - verken mer eller mindre. Vet mange er redd for å få stor baby ved å spise usunt, mek ut ifra hva jeg hører flesteparten fortelle om så ligger dette mer genetisk enn som følge av matinntak... :)

Jeg spiser stort sett alt :-) Men holder meg unna ting vi gravide ikke skal spise :-) Men lurer på om vi gravide kan drikke energidrikker som redd bull å battery? Har så sinnsykt lyst på battery fortiden men tørr ikke å drikke det :p

Spiser d jeg vil :) men hadde jeg vært super sulten hele tiden så måtte jeg nok begrenset meg :p men prøver å ikke spise så mye snop som jeg egentlig har lyst p:p

Jeg spiser stort sett alt :) Men holder meg unna ting vi gravide ikke skal spise :) Men lurer på om vi gravide kan drikke energidrikker som redd bull å battery? Har så sinnsykt lyst på battery fortiden men tørr ikke å drikke det :p
Har hørt du bør holde deg unna de :p

Jeg spiser stort sett alt :-) Men holder meg unna ting vi gravide ikke skal spise :-) Men lurer på om vi gravide kan drikke energidrikker som redd bull å battery? Har så sinnsykt lyst på battery fortiden men tørr ikke å drikke det :p
Hvis du går inn på matportalen.no så står det noe der. Mener å ha lest at du bør drikke mindre av det, men at det er ok i små mengder? Det er jo som med kaffe, koffein i store mengder er ikke bra og kan hemme vekst, men det er en grense på hvor mye du "kan" drikke :) Det er nok best om du sjekker selv :)

Jeg spiser stort sett alt :) Men holder meg unna ting vi gravide ikke skal spise :) Men lurer på om vi gravide kan drikke energidrikker som redd bull å battery? Har så sinnsykt lyst på battery fortiden men tørr ikke å drikke det :p

Sniker fra juli! På Redbull`en så står det på boksen at det ikke er anbefalt for gravide, så jeg har holdt meg unna da. Men du finner sikkert mer info om du googler litt :)

Back
Topp