Spiser du fisk?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg føler det er så mange jeg kjenner som ikke spiser fisk. Sier æsj når vi snakker om det. Jeg elsker fisk! Oppvokst med det.

Men hva gjør du? Spiser du fisk? Og hva er event din favoritt fisk?

Ja! Alle typer fisk . Helst rå (sushi) men alt er godt, stekt, kokt, dampet, ovnsbakt u name it :happy:

Ikke opplevd at noen har sagt "æsj", men har inntrykk av at det er veldig få som spiser fisk. Mer kjøtt-etere.

Vi spiser fisk veldig ofte. Før jeg ble gravid spiste vi fisk opptil seks ganger i uka. I graviditeten mistet jeg lysten, men har nå bitt "normal" igjen. Spiser fisk to-tre ganger/uke. Prøver å få inn noen kjøttalternativer og vegetar også.

Går aller mest i laks her. Innimellom torsk.

Tja...liker det ikke noe særlig, men smaker når jeg får det servert.
Hvit fisk går lettere ned enn rosa, så vi spiser det for at frøkna skal få i seg litt fisk og :)

Spiser det meste, men ikke sushi.
Laks,torsketunger og ørret er min favoritt. Gjerne selvfisket fjellørret som er vendt i mel,salt og pepper og helstekt på pannen.

Spiser ikke fisk, men sier aldri æsj.. eneste jeg til nød kan spise er fiskepinner/fiskegrateng/ fiskekaker ...

Jeg hata fisk før. Til jeg ble 19 år var fiskeboller det eneste jeg likte. Alt annet er hat. Mamma laga ofte fisk altså. Men pappa liker heller ikke fisk og jeg var pappajente [emoji23]

Jeg tvang meg selv til å spise laks en gang i uka etter eldste ble født. Jeg ville ikke at hu skulle mislike fisk. Nå elsker jeg laks da, torsk og går. Men kun i suppe. Jeg ser jeg er mest glad i rød fisk. Hvit fisk er jeg lite fan av. Fiskekaker og fiskepinner og grateng rører jeg ikke.

Men jeg spiser om jeg blir servert borte, og selvsagt sier jeg ikke æsj. Er da høfflig og tenker hver sin smak [emoji14]

Jeg er veldig glad i fisk, noe av det beste er stekt fjellørret som vi fisker på hytta. Men stekt makrell, ørret og laks samt masse mer er godt.

Jeg er veldig glad i all slags fisk, være seg rå, kokt eller stekt :) Det eneste jeg opplever at folk sier æsj til er Makrell i tomat, det er liksom innafor å si æsj om det om man spiser det feks i lunchen osv.

Nei, liker ikke fisk :p Men sier aldri æsj, og får jeg det servert så spiser jeg litt. Og lager fisk hjemme, sånn at ungene skal like det, og eldste elsker fisk. Heldigvis.

Men spiser fiskepinner, fiskegrateng, fiskekaker og fiskeboller. Så får i meg litt.

Jeg spiser fisk :) Eneste vanlige fiskene jeg ikke spiser er makrell (fullstendig) og torsk (hvis jeg kan unngå det) :)

Elsker fisk. Ikke noe glad i røkt laks osv men generelt synes jeg fisk er helt ok. Livretten min er ovnsbakt klippfisk [emoji173][emoji173][emoji173]

Jeg er glad i fisk og spiser det som regel to ganger i uka. Favoritten min er laks :)

Jeg er veldig glad i laks. Kunne spist det hver dag. Liker også torsk, men ikke hver dag :) Vi spiser fisk ca 3-4 ganger i uken. Tunfisk og makrell også. :)

Back
Topp