Spiser du bare sunt om dagen?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Er du godt til å få i deg god og sunn mat om dagen?

I vinter ble det mye kakao på meg... I alle fall om vi ikke hadde kjeks e.l. som jeg kunne kose meg med på kvelden..men også i tillegg.

Nå når sola og våren har kommet her i sør (blåser en del da), så tenkte jeg at NÅ fikk jeg lyst til å lage salat som jeg kan kose meg med i løpet av dagen :) Men det ble med den første ladningen :P

I dag fant jeg en pose med sånn bland sånn og slik og få sitronfromasj. Mmmmm...kanskje vi kunne ha det til dessert i dag! Den ble blandet og satt i kjøleskapet.

En drøy time etterpå skulle jeg bare smake på den.. Man må jo smake før man serverer, må man ikke?
Men, det var så godt at det ble en liten skål gitt :P

Nå har jeg prøvd å la være å ta mer en liten stund...men vet ikke om det blir middag eller dessert først :P

Jeg prøver å holde meg sunn. Er ikke interessert i å bli større enn nødvendig. Har allerede lagt på meg 14 kg, og har nesten tre uker igjen til termin. Meeen selvfølgelig hender det jo at det blir noe ekstra da. I går kom en kompis og hadde med en boks med Mövenpick vaniljeis :P Og så blir det jo av og til pannekaker til middag, lyse rundstykker osv. Men til vanlig spiser jeg grovbrød, frukt, grønnsaker, magert kjøtt osv. Syntes jeg har vært ganske flink. I starten av graviditeten hadde jeg cravings på sjokolade, boller, is og alt mulig usunt... Gikk ikke noe opp i vekt da, så jeg trengte vel de ekstra kaloriene til å bake beibi :) Heldigvis gav det verste søtsuget seg etter første trimester. Men viktig å kose seg i blant da :)

Nei...... :oops:

Eller, jeg MÅ jo spise litt slik og sånn, ellers blir jeg syk, men er veldig
flink til å finne unnskyldninger for å kose meg bare pittelitt hver dag :D

Nei, er nok ikke så flink som jeg skulle ønske om dagen:(..
Har litt dårlig matlyst - eller rettere sagt, eneste som frister er usunne ting, så da blir det til at jeg spiser det jeg har lyst på, hvis ikke spiser jeg ikke:p.. Gått opp drøye 20kg nå, å vil jo helst ikke gå opp så mye mer, men har faktisk bare gått opp 1kg siste måneden da, enda jeg har fått masse vann i kroppen osv, så matvanene kan umulig være så ille som jeg selv tror:p..

Nå må jeg også si at all mat som lages av meg her i huset for tiden, er av aller enkleste sort, å det enkleste man får tak i, er sjelden det sunneste:p.. Å stå å lage mat er for slitsomt om dagen:p..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Nei syns nok ofte synd på meg selv og finner en unnskyldning for at jeg trenger litt sjokolade :-P
Er heller ikke særlig mobil at det gjør no.
Men derimot orker jeg ikke mye av gangen eller ofte hverken det ene eller andre, så inntaket generelt er ikke høyt. Og har *bank i bordet* lagt på meg kun ca 10kg, så alt i alt fornøyd :-)

Nope. Veldig ikke her. Har egentlig vært ganske så flink tidligere, men de siste par ukene har det gått helt skjeis med sunnheten. Nå er det vel mer snop hver dag bortsett fra lørdag :rolleyes:

spiser masse sunt og masse usunt! hahaha stapper i meg på cherrytomater, mango, smoothie av frosne (norske) jordbær og mango(usukret), bananer og minst en kvikklunsj hver dag :P
tar tran da.. hehe

Er så søtsyk om dagene...:/ Det har blitt for mye søtt den siste tiden!
Nå har vi bare latt være å handle inn noe som helst søtt til helgen, så jeg slipper fristelsene.
Får klare meg med pepsi max..:P

Jeg var flink fram til for en uke siden... Nå er det nesten bare søtt som frister, og av en eller annen grunn så føler jeg at jeg fortjener det jo lengre på vei jeg kommer :-P Hehe! Bare tull :-) Matlysten generellt er vel også veldig god når jeg tenker meg om. Håper det ikke er lenge igjen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke så matlyst( spiser når jeg får det servert :p haha), men kan ikke si jeg er så fryktelig flink. Orker aldri å lage mat så blir til at mannen som lager og det er ikke akkurat det sunneste, men letteste :p hehe. Men har faktisk bare gått opp 6kg gjennom hele svangerskapet og er 37+1 i dag. Så håper det slår ut til når baby er ute, at han har tæra litt på reservene mine :p hehe

Spiser både sunt og usunt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

mannen handla i dag, så da finnes det ikke frukt igjen til meg..
Hva skal jeg spise nå??
Kan godt gofle i meg en halv vannmelon av gangen og være skikkelig godt fornøyd over meg selv, men i mangel på sånt og en snikende kvalme med oppgulp så må en jo finne andre alternativer å trykke i trynet..

Høres ut som om vi er i sånn ca samme båt ;)
Noen av oss har kanskje litt dårligere selvdisiplin enn andre :P

nå må jeg si at jeg skylder på et ganske kraftig snussug som har meldt seg litt sånn ut av det blå etter alle disse mnd. Muligens fordi jeg vet jeg får lov igjen om ikke så lenge :P

Enkel, rask og sunn middag i dag; wok. :) Tar kjempekort tid, og er veldig godt! Ellers lager jeg ofte kikertesuppe, kjæresten lager ratatouille eller vi kan ha taco. Kan jo være sunt og godt på samme tid. ;)

Æsj, blir så provosert av dere sunne, viljesterke mennesker!! :P:P mye sunt som er godt, det er bare at det usunne ofte er enda bedre. Holder meg dog som regel på en gylden middelvei ;) bare litt retningsvill nå..

Jeg er litt sånn begge deler, har plutselig fått vanvittig appetitt igjen! Så her går det masse egg(! Jeg vet.. Sært..) og masse smaking på gjærbakst jeg hadde tenkt til å fryse ned. ( er vel sånn 5-6 kanelboller i frysen..) når mannen har vært på butikken lurer jeg alltid veldig på hva han har kjøpt;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Æsj, blir så provosert av dere sunne, viljesterke mennesker!! :p:p mye sunt som er godt, det er bare at det usunne ofte er enda bedre. Holder meg dog som regel på en gylden middelvei ;) bare litt retningsvill nå..
Hehe :) Må innrømme at det ble en sjokoladebolle i dag også da, pluss at det ligger drageegg i skapet. Men overall, ikke så ille :D

Nei...... :oops:

Eller, jeg MÅ jo spise litt slik og sånn, ellers blir jeg syk, men er veldig
flink til å finne unnskyldninger for å kose meg bare pittelitt hver dag
:D

Så i ettermiddag bakte jeg cookies :D :D
Med sjokolade, tranebær og rosiner. Å guuuuuuuri det var godt svigers meldte fra at de
kom til kaffe (jeg overtalte dem kanskje bare pittelitt...), sånn at jeg, også i dag, hadde en
unnskyldning for å lage noe digg å stappe i trynet :D

Aaaaah, jeg skal jammen gjøre noe slikt minst to-tre ganger i uka frem til lillebror kommer,
blir så forbasket fornøyd i sjela vettu :D

Back
Topp