Spiser/dier hele tiden..

håperpånr4

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Augustbarna2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Min lille på en måned har blitt så sutrete.. Virker som han bare vil ha pupp hele tiden og sover veldig lite.
Han kan spise i noen min før han blir rolig og sovner, men det varer max en time før han blir sutrete og vil ha pupp igjen.. slik går det 24/7. Virker som han sliter med å sovne og vil ikke ligge alene i hvertfall.
Det er så slitsomt!

Har dere opplevd dette rundt denne alderen?
Har dere noen lure triks?

Skal jeg gi han mat hver time eller bør jeg drøye det lengst mulig slik at han virkelig er sulten når han spiser og gjerne sover lengre/bedre?

Vi hadde også litt av det problemet. Du kan prøve å ta av puppen før babyen har sovnet helt.

Det som løste det for oss var å drøye måltidet. Fikk mamma/samboer til å gå med henne sånn at det gikk noen timer mellom måltidene. Da var hun mer sulten og spiste mer. Også følger jeg nøye med og kiler hun i øret/hendene hvis hun tar pauser sånn at hun faktisk spiste hele tiden.

De sier jo at i barselperioden skal de legges til puppen når de vil, men jeg har vanvittig mye melk fra før av og orker ikke å ha hun på puppen i flere timer, og det fungerer mye bedre når vi nå har rutine på at det går noen timer mellom ammingene :)

Økedøgn? Her har vi det sånn i dag, rekner med det er økedøgn. Bare sutring, vil puppe hver time, sover minimalt, puppene føles konstant tomme og såre..

Min får måltider på flaske, men han har ikke sovet lenge likevel og han er veldig urolig på natten enda. I perioder er han veldig urolig og vil ikke ligge alene og våkner hele tiden. Det er nok bare litt sånn babyer er av og til.:) kan være at de søker nærkontakt, eller andre behov. Trenger ikke å være mat alltid. Slitsomt ja, men babyer må oftest jobbes med.:)

Han her gjør det samme flere dager i uken. Før var det annenhver dag, men nå sover han lengre strekk om dagen. Det har vært og er veldig slitsomt når han bare vil spise hele dagen. Jeg har funnet ut at det er økedøgn, når han er litt overtrøtt eller stressa.

Vår lille har samme problem. Blir sløv/sovner før han er mett, og sulten igjen etter kort tid. Men det er på bedringens vei - 7 uker nå.

I tillegg til rådene som er gitt for å holde ham våken under amming, ble vi anbefalt å gi flaske etter amming. Jeg pumper. I starten var det flaske etter hvert måltid, nå er vi nede i to - ved leggetid på kvelden, og tidlig på morgenen.

Hensikten har vært å hjelpe ham til å bli større og sterkere så han skal orke å spise mer, og å sørge for at han og vi får noen timer sammenhengende søvn om natten.

Som sagt, det har gått seg til. Nå kan det gå 2-4 timer mellom måltidene, også uten flaske.

Back
Topp