Spiser dere feit-tirsdagsmat?

snuppah88

Gift med forumet
Har en liten diskusjon med sambo om det er feit-tirsdag i hele landet eller bare her i trøndelag[8D] så gjerne skriv hvor dere er fra og[;)]

HAr ikke hørt om det...ergo har vi aldri markert dagen..

HVa gjør dere på den dagen?

Er fra Nord-Troms.. Har aldri hørt om det..

flæskpannekake [8D] på Tirsdager... Jau, Di har ikke hørt om det på Hedmarken, noe jeg har med meg fra Trondhjæm ...

Fiskepinner hadde vi igår vertfall... ?

E fra Finnmark og har aldri hørt om det [8|][8D]

Har ikke hørt om det.
Er østlending [;)]

Har aldri hørt om det =)

Aldri hørt om, er fra Bergen.

Tror jeg må spørre besteforeldre mine om de har hørt om det, de er fra Trøndelag

ORIGINAL: Senator Malin

Er ifra Trøndelag, så jeg har jo hørt om det. Men det er jo bare en tirsdag i året man har det vel? Der man spiser rotstappe, pølser, saltkjøtt osv..?

jupp, og det er førstkommende tirsdag[;)] det hører jo til faste.. men de har kanskje ikke det resten av landet heller? [:D]

Har hørt om d og vi bruker å dra ut å spise da - saltkjøtt og hele pakka, standart Feit-Tirsdag talerken[:)]

ORIGINAL: ~Lykketrollmor~

Kommer fra Østfold og har aldri hørt om feit-tirsdag før nå. 

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Ikke hørt om, vestlandet[:)]

Jepp. Er fra trøndelag, å har vært hos svigers å spist de siste 4-5 årene. Ikke alltid vi hadde mulighet til å spise det akkurat den dagen når jeg var mindre. Da tok vi det søndagen før.

Å feittirsdag, da er det saltkjøtt, kålstappe og mørrpølser[:D] Nam nam...

Vi hadde det hver Tirsdag vi... ikke en gang i året.

Hørte med sambo nå, di hadde også Feit-tirsdag hver Tirsdag....

Nei, vi spiser ikke det. Visste ikke at vi hadde det her hjemme i Norge en gang, jeg.. Regner med at det da er den norske versjonen av franskmennenes Mardi Gras? Eller tar jeg feil?

Back
Topp