Spiser dere 5 om dagen?

Timian

Elsker forumet
Prøver selvfølgelig å spise sunt, men når matlysta og energien er veldig varierende blir det fort litt vanskelig. Kan tenke meg at jeg spiser 2-3 porsjoner med frukt og grønt i snitt. Typisk en frukt som mellommåltid, og grønnsaker som tilbehør ved lunsj og middag. Har egentlig spist meg lei på de fleste vanlige grønnsakene.

Er det noen som er flinkere enn meg og som kanskje har noen gode tips?

spiser ca 3 ganger om dagen og er ikke flink til å spise grønnsaker. så jeg følger med her jeg å

Spiser sikkert i snitt 4- 5 om dagen, men det blir vel fort meir frukt enn grønnsaker

Nope....spiser vel gjennomsnitlig en frukt, og en porsjon salat eller grønnsaker til enten lunsj eller middag. Pleide spise masse frukt og grønt før jeg ble gravid, men nå har jeg skjeldent lyst på grønnsaker. Ikke bra...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Eg har som regel ei banan og eit eple med meg på jobb også blir det ofte 1 glass juice eller 2 til dagen ( eg drikker ikkje melk) også blir det grønnsaker som tilbehør til middag... Altså 5 om dagen:) men ideelt sett burde eg vel ha ete meir grønnsaker og mindre frukt...

Har ikke sjangs! Ikke når jeg går inn for d engang.. :s

Sent from my iPad using BV Forum

Går fint for min del!:) Har med meg to gulerøtter å ein kiwi på jobb. Har alltid agurk eller paprika på knekkebrød på jobb. Har gulrot, blomkål, salat eller brokkoli attåt middag. På kvelden lage eg meg ofta smoothie når søtsuget begynner ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Rimelig dårlig på det her også. Men spiser et par epler om dagen nå når de norske har kommet. Også har jeg spist litt plommer noen dager. Samt at vi har grønnsaker til middag. Spiste mye mer frukt og grønnsaker når jeg jobba, for da betalte vi 1 kr stykke for frukten, og da var det også skrelte gulrøtter som jeg ofte kjøpte i lunsjen.

Jeg har jo fått dilla på alt som er saftig siden jeg ble gravid, så her er det mer å begrense til maks en frukt per dag (blir ofte to likevel), og fylle på med grønnsaker. Stangselleri og gulrøtter er favoritten nå om dagen, nam!

22.02.2015 ♡

Pleier stort sett å få i meg fem om dagen ja, er jo så mye godt! :p
Rams gjerne opp ;)

Frukt er enkelt, men grønnsaker, der er det slutt på kreativiteten..

Rams gjerne opp ;)

Gulrøtter, stangselleri, agurk og paprika (på maten eller som snacks), kålrabi, sukkererter ♡ ellers tenker jeg at bær og nøtter er godt og sunt :) omnomnom :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei.
Eller, noen dager gjør vi det, men det avhenger av middagen. Som oftest har vi to sorter grønnsaker til middag, og lager vi gryte, har vi gjerne oppi flere.

Fra mobil.

Rams gjerne opp ;)

Et lite tips er å helle frosne erter i potetstappen. Vips, så har du sneket inn en ekstra grønnsak :)

Fra mobil.

Har fått helt dilla på alt som er saftig og ferskt. Har alltid spist mye frukt og grønt, men tåler ikke fruktose så godt. Av en eller annen grunn er ikke det et problem nå.. så jeg hiver innpå!:D
En vanlig dag for meg: 1 glass appelsinjuice til frokost, 1 eple sammen med mellommåltid, 1 banan sammen med lunsj (lunsj er ofte salat, og nå har jeg dilla på pesto.. i salaten har jeg crispisalat, rødløk, sukkererter, tomat, agurk, alfaspirer eller bladpersille/basilikum for smak.. og kylling/skinke/kalkun, fetaost)
til middag har vi alltid noe grønt, ofte brokkoli eller gresk salat.
til kvelds spiser jeg ofte en appelsin, et par kiwi eller fruktsalat med kesam og hasselnøtter.. herregud. Nå ble jeg sulten :rolleyes:

Smootie må jo være en enkel måte å få i seg frukt og grønt på? Trenger ikke nødvendigvis kun være frukt eller bær oppi der, sleng i en gulrot eller litt agurk :p

Noen dager er jeg flink til det, andre dager ikke så flink :P

-iPhone appen-

Back
Topp