Spiser barnet ditt fisk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
"Mange barn spiser sjelden eller aldri fisk og annen sjømat, viser norske kostholdsundersøkelser. Dette er bekymringsverdig fordi vi vet at de helsemessige gevinstene regelmessig inntak er betydelige gjennom hele livet. Så vil du gi barnet ditt en gavepakke er det å innføre et jevnt og godt inntak av fisk og annen sjømat i kostholdet fra de først leveårene, et godt tips. Les mer om hvorfor her!"

Vi spiser fisk til middag 3 dager i uka.
Her går alt ned, så lenge vi har saus til. :D Gutta liker også makrell i tomat på brødskiva. ☺️

De spiser fiskekaker, fiskeboller, fiskegrateng, seibiff og sprøstekt eller ovnsbakt laks i folie. Problemet med fisk (kokt/dampet) hos oss er konsistensen. Smaken har barna ingen problemer med, da den gjerne kan kamufleres med smør/rømme og grønnsaker :)

De er kresne begge og vi jobber medå få de til å spise fisk.. Lager aldri noe ekstra til dem siden de ikke vil smake, så de pleier å spise litt etterhvert ..

Spiser alt av fisk og sjømat så lenge det ikke er panert eller i grateng. Foretrekker rene smaker.

Fe spiser alt av opplagd fisk og er kjempe glad når vi har det til middag. Rein fisk må jobbes mer med. Har prøvd mange ganger men yngste spiser rett og slett ikke. Begge liker røkelaks og yngste liker også rakfisk.

De spiser ikke alt av fisk , men en god del . Hun: makrell i tomat , stekt makrell , fiskekaker, fiskeboller , fiskepinner, fiskegrateng , torskenuggets og stekt/kokt torsk . Broren liker laks i tillegg , men ikke stekt makrell.

Ja :) Eeelsker laks og ørret. Panert fisk, alt av fiskekaker/fiskekarbonader går lett ned :)

Har fisk (laks) hvertfall 1 dag i uka. Jeg likte det ikke selv som barn. Foruten fiskeboller da [emoji14]

Begynte lage laks når eldste ble født. Fordi jeg ville ikke at de skulle være som meg. De liker fisk godt. Laks og torsk. Jeg er mest glad i laks selv nå da.

Spiser det meste av fisk, også skalldyr:happy:
Fordelen ved å bo ved kysten og tilgang på helt nydelige råvarer:happy:

Barnet spiser alt og elsker fisk i alle varianter.. Det beste er fisk han har vært med på å fiske eller kjøpt hel i fiskedisken. Det å få være med på hele prosessen, snakke om hvor fisken kommer fra, finne oppskrift og prøve alt er stas. Er veldig fint med barn som liker så godt å forstå og se sammenhenger. Mitt barn er ikke glad i mat han ikke ser hvor kommer fra. Skal han spise gryterett, må han være med på å lage den så han ser alle delene av helheten. Er vel heller ikke så uvanlig?
Barnet spiser blåskjell, krabbe, sushi, røkelaks, spekelaks, hvit fisk, rød fisk.. osv... mer skeptisk til fiskeburger.. der er han ikke sikker på hva som er i, så den må helst lages hjemme eller så må vi se på ingrediensene og snakke om hvordan den ble laget.. ;)

De elsker det! Jo mer fiskete, jo bedre. De spiser fiskemat av farser (boller og kaker), men foretrekker ren fisk. Også glad i annen sjømat (reker, krabbe, sushi osv)

Her spiser hun det meste uansett hva det er. Mer glad i fisk enn annet kjøtt. Verre med meg, men har blitt flinkere etter jeg fikk barn og fikk vite at jeg har høyt kolesterol..

Eldste elsket fisk når han var yngre. Sushi var virkelig favoritt. Nå har elsken for fisk dabbet av, men spiser når han får servert det.
Yngste elsker fisk :)

Da han var yngre spiste han alt som var, inkludert fisk. Han ble vant til mange smaker fra vi begynte med fast føde, men etterhvert som han ble eldre, har det blitt mer anstrengt ifht mat.
Det går veldig i perioder, og han foretrekker brødskiver.
Men, han er aktiv og vokser som han skal, og har ingen mangler, så det får bare gå seg til. Han tilbys alltid. :)

Ja, det er faktisk begge veldig glad i. Helst fersk fisk som torsk eller laks/ørret :) vi har fisk 2 ganger i uken.

Eldste spiser kaviar og makrell i tomat på brødskiva hver dag :) Han spiser også gjerne fisk til middag :) Enten ren laks eller i diverse former som fiskegrateng, fiskepinner eller fiskekaker :)

Minste spiser kaviar og noen middagsglass med fisk :)

Back
Topp