Spiser barna deres selv?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Lillegutt spiser ikke så veldig ofte selv..Noen ganger så gir jeg han noen brødskivebiter,og da spiser han.
Men å drikke fra kopp med tut osv,klarer han noen ganger. Når han ikke er tørst lenger,heller han alt utover hele.......Hehe...
Middag spiser han heller ikke selv.

Lurer egentlig bare på når det er vanlig at de kan prøve seg litt mer selv?
Vet at det vil bli mye søling:)

Her kan gutten spise skive i biter selv, men går fortere om jeg gir ham det ;) han kan også drikke fra kopp med tut. Har ikke begynt å spise med skje selv, da blir det nok mye griseri ;)

Her spiser hun brødskive selv, frukt og kjeks selv. Middag om hun får, spiser hun med hendene. Drikker fra tutekopp og flaske selv. Blir nesten irritert når man skal holde flasken for henne, vil gjør det selv ;)

Her vil han ikke bli matet, her skal ALT gjøres selv, hehe ;-) Han er veldig flink da, nå drikker han av plastglass å spiser alt med gaffel (brød, middag,alt). Hehe, kan bli litt gris noen ganger, men som regel går det veldig fint :-) Grøt er det eneste vi går gi han fra skje og yoghurt, men alt annet vil han gjøre selv (nesten som han blir litt små irritert når vi må gi han yoghurt og grøt å ikke han kan gjøre dette selv). Veldig selvstendig (og sta) gutt vi har ;-P

Spiser så og si alt selv, bortsett fra mat som søler veldig (grøt, yoghurt). Begynner å skjønne litt det med skjea, men blir mye feil vei og rør... Så alt blir spist med hendene, og det blir endel søl ja:)
Det hender jeg gir henne, om vi har litt dårlig tid e.l. For det tar lang tid å spise om dagen...
Og om hun ikke spiser så mye, kan det hjelpe at jeg gir henne litt, da kan hun få i seg litt mer.

Spiser nesten alt selv, er bare grøt og andre rennende ting som vi må hjelpe med :) Pannekaker med blåbærmos er det beste i verden :)

Gutten vår har ikke lært seg/vil ikke lære seg å spise selv.. Vi har prøvd flere ganger, men ser ikke ut som han er interessert overhodet.. Hvis vi gir han brødskive bit, så bare kaster han den ned på gulvet, og hylgriner etter mat.. Og drikke fra tutekopp kan han heller ikke.. Han drikker fra sånn Avent tåteflaske..

Inni mellom,spørs hva som skal spises:-) skive og lette middagsretter spiser hun selv,litt mer avanserte får hun enda hjelp med:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp