Spiser alle

*Flatula*

Gift med forumet
selv nå? Trym gjør ikke det enda.. [&:][8D]

Maja øver hver dag til lunsj og også når hun får smake ting vi spiser. Men det er mest for moro må jeg si. Hun kan det ikke skikkelig enda. Det eneste hun klarer bra er å drikke melkeflaska si hvis hun sitter i vippstolen. Hun har ikke skjønt at hun må legge hodet bakover for å drikke, hehe

nei d gjør han kje ennå,har kje øvd så mye på d heller,kansje på tide[8D]

Han spiser kjeks og sånn ting, men når det kommer til brødskiva, blir det masse klin.. hehe.. han skal skvise skiva og blir helt vill i blikket når han kjenner den mellom henda.. [8D] [:D] Men jeg må nok slippe han til.. hihi

Jørgen spiser litt skive selv, men det blir mye gris..............
Pleier å gi han en skive i hånden så mater jeg han med en annen skive[:D]

Trym spiser skive og frukt selv. Må jo selvf. dele det opp til han, men det ligger på tallerken og han spiser bitene fint.
Til middag så forsøker han å spise litt selv, hvis han får lov. Og det gjør han når vi har mat som ikke griser så alt for masse[:D]

Om du tenker på middag og grøt, så nei det "orker" jeg ikke prøve på ennå. Men hun får små brødbiter som hun spiser selv og skorper o.l. spises jo selv[:)] Men kjenner jeg snuppa rett, blir det ikke lenge før hun skal gjøre alt selv, det er vilje i jenta[:)]

spiser bare harde ting selv da... (kjeks, frukt, stein....), brød bare roter han med.. men la en bollebit på bordet til han for å øve, og da tok han den med munnen [:D] var så søt...

Spiser alt utenom middag selv ( får prøve selv med skje hver dag, men er ikke så lett, så ender opp med at han stapper hendene opi[8D] )
Edit: gjelder grøt også da[;)]

Brødmat, kjeks, frukt og bær spiser hun selv (med mindre det er alt for "ekkel" brødmat - jeg har ikke latt henne spise brødskive med makrell selv ennå for det lukter så fælt og da vil jeg ikke at hun skal gni det ut over alt [8D])

Grøt, middag og sånt får vente - hun har ingen som helst kontroll med skje, så det tar vi etter hvert....

spiser ikke med skje, men brødskiver og andre "harde" ting spiser hun selv. hender vi hjelper til hvis vi har dårlig tid.

Frida spiser alltid brødskive selv, vi får rett og slett ikke lov til å hjelpe til lenger, og flink er hun også så hun trenger ikke hjelp heller. For å unngå så mye gris gir jeg henne en bit om gangen, enten på bordet foran henne eller på plastgaffel. Hun elsker å spise med gaffel. Det er også kjekt når hun har klissete pålegg på brødskiva for det blir svært lite kliss.

Vi gir henne alt som gis fra skje enda. Alt det andre spiser hun selv (med litt veiledning hvis det blir mye gris)

Wilma spiser frukt, brødskive å sånne plukke ting selv..
Men ikke grøt enda [:-]

Hun drikker velling selv...
Men klarer ikke helt å skjønne at hun må holde vannflaska opp litt,
før at det ska komme noe ut.. hehe

Vi øver oss på det. Går ikke an å stille matfatet foran Gustav. Enten putter han alt i munnen på en gang eller velter det. Så han får en og en bit å øve med. Og det går stort sett i munnen. Flasken klarer han selv.

Solveig spiser skive selv, og ellers ting som kan spises med hendene! Hun har prøvd seg på å spise med skei, men ikke så mye!

Noah kan spise sjøl....har lært sæ å spise m gaffel å, men e så lat at d e sjeldn han gidde d....brødmat må æ som oftest fore han m....men banan kan han finne på å spise sjøl...å kjeks å potetskrua.....
men vi har ikkje bynt å la han spise grøt å sånt sjøl enda.....blir nok litt mye gris enda....å vest han bynne å grise glømme han helt av å spise...hehehehehe[:D]

Ja, det gjør hun, men det er med fingrene ja :)
Griser noe fryktelig til tider, men synes det er litt moro jeg da, hehe...!

Back
Topp