Spiseforstyrrelser, svangerskap og morsrolle ?

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Noen som har vært gravid og/eller hatt små barn, og samtidig hatt sf ?

Noen som har vært gravid og/eller hatt små barn, og samtidig hatt sf ?

Jeg har.. Det var forferdelig vanskelig! Jeg tok tak i problemene mens jeg var gravid og idag er jeg en frisk småbarnsmor, lykkeligere enn noen gang! Hvilken sf har du?

Så bra du har fått jobbet deg ut av det :)
Før jeg ble gravid med første vippet jeg mye mellom både anoreksi og bulimi, men har aldri blitt diagnostisert. Klarte å legge den ffysiske biten av sykdommen vekk under graviditeten og ammeperioden, men nå i ettertid har jeg falt tilbake til anoreksivanene for å få vekk babyvekta. Mye av vekta er borte og jeg har klart å presse sf'en litt vekk igjen selv om den presser hardt tilbake. Min motivasjon nå er å gjøre så godt jeg kan mens vi prøver på neste baby, og håpe svangerskapet og ammeperioden blir god denne gang også. Planlegger også å skaffe profesjonell hjelp da jeg sliter med angst også.

Men ønsket å høre om noen andre har eller har hatt det slik, å bare høre at det kan gå bra og bare "ikke være den eneste" på en måte :) derfor denne tråden :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Hvilken sf hadde du da?

Jeg har hatt bulimi som startet med anoreksi fra før tenåringsalder.
Nå som jeg er gravid så blir dette dyttet til siden.
Jeg jobber ekstremt hardt med meg selv hver bidige dag, både for å takle at kroppen forandrer seg, og for å unngå å gå i gamle (usunne) mønstre.
Det er hardt å føle at kontrollen jeg har hatt glipper.

I begynnelsen måtte jeg si til meg selv for hvert eneste måltid at maten ikke bare var til meg, men at det var næring for babyen min.

Nå går det lettere, og jeg håper at det går like mye fremover som det har gjort hittil. Men vet at jeg trenger hjelp med dette, så noen å snakke med er uvurderlig.

Jeg har hatt bulimi som startet med anoreksi fra før tenåringsalder.
Nå som jeg er gravid så blir dette dyttet til siden.
Jeg jobber ekstremt hardt med meg selv hver bidige dag, både for å takle at kroppen forandrer seg, og for å unngå å gå i gamle (usunne) mønstre.
Det er hardt å føle at kontrollen jeg har hatt glipper.

I begynnelsen måtte jeg si til meg selv for hvert eneste måltid at maten ikke bare var til meg, men at det var næring for babyen min.

Nå går det lettere, og jeg håper at det går like mye fremover som det har gjort hittil. Men vet at jeg trenger hjelp med dette, så noen å snakke med er uvurderlig.

Kjenner meg igjen i mye av det du sier, i forhold til hvordan jeg hadde det sist og hvordan jeg regner med det kan bli igjen. Men godt å høre at det er lettere for deg nå :) har du et godt støtteapparat rundt deg? Tenker både under graviditeten og ellers :)

Back
Topp