Spise selv?

SøteSmå

Forelsket i forumet
Spiser deres barn selv? Hva da?
Dem her viser ikke tegn til å ville prøve engang.  SP hadde en periode hun var veldig flink til å spise brødbitene selv, men det gikk over [&:]

Han spiser alt som er i biter, men er ikke i nærheten av å kunne bruke skje...[:)]

spiser biter selv m fingrene.. og syntes d er topp hvis jeg tar på biter på en gaffel for henne! da er hun kry når hun klarer å styre den inni munnen og spise av biten selv :) så gir hun gaffelen til mamma sånn at jeg kan sette på en ny bit[:D]

ORIGINAL: ¤Sofies mamma¤

spiser biter selv m fingrene.. og syntes d er topp hvis jeg tar på biter på en gaffel for henne! da er hun kry når hun klarer å styre den inni munnen og spise av biten selv :) så gir hun gaffelen til mamma sånn at jeg kan sette på en ny bit[:D]

så herlig da![:D] 

Så flinke barn dere har! Føler mine to turbo-jenter er litt treige på sånn finmotoriske greier!

spiser biter selv, og vil helst spise med skje alene også... Men det går bare hvis mamma er i godt humør og innstilt på å vaske hele jenta og gulvet etterpå[&:]
(når far gir mat putter han bitene i munnen hennes så hun ikke skal grise så[8D])

Thea spiser alle biter selv, men med skje er det litt værre.. Men hun prøver da[:D]

ORIGINAL: ~Krissie~

Hun spiser det som er i biter og det som er på skje når vi har fått mat på den for henne, men å få maten på skjea selv er litt vanskelig. Ikke alltid like lett å få skjea med maten på inn i munnen heller, men øvelse gjør mester [:D]

Samme her.[;)]

Han spiser bitemat alene... Middagen gir jeg han,for han er liksom ikke intr i å bruke gaffelen/skjea til det den skal brukes til[8D] Får han gaffelen/skjea så bare leker han med den og kaster den på gulvet! Men brødmat da skal han spise selv,da får ikke vi lov til å gi han!

Ganske likt her som med mange av dere andre. Biter går veldig bra, men ikke snakk om å spise med skje. Banker den i maten, bordet, håret...eller kaster den på gulvet[;)]

Kanskje jeg skal prøve gaffel som Sofies mamma sa? Hmmm...det er jo verdt forsøket![:D]

Jentene dine får nok lyst til å gjøre det snart igjen skal du se!

ORIGINAL: ra81

Ganske likt her som med mange av dere andre. Biter går veldig bra, men ikke snakk om å spise med skje. Banker den i maten, bordet, håret...eller kaster den på gulvet[;)]

Kanskje jeg skal prøve gaffel som Sofies mamma sa? Hmmm...det er jo verdt forsøket![:D]

det er litt lettere, for bitene faller liksom ikke "ut av sjeen" [:)] sofie er iallefall flink m sin gaffel[:)] runde butte tagger på barnegafflene også.

Markus spiser all maten sin selv nå og har gjort det en stund.
Brød får han i kvarte skiver og tar biter selv.
Middag, grøt og annet som spises med skje klarer han også veldig bra,
men klart, litt gris blir det. Men han er ferdig med å skulle slå og kline med den bare.
Han har skjønt hva den brukes til[:D]
Øvelse gjør mester.

Her skal alt spises selv, helt uktuelt å få hjelp!
Brødmat går greit, må bare gi han en bit om gangen. Eller så snur han skålen opp ned og banker den i bordet. Middagen skal også inntas selv, prøver med skje men synes det er vanskelig, men får det til noen få ganger. Men det er mye søl og gutten, bordet, gulvet og alt må vaskes godt etter måltidet. Han griser helt vannvittig!

ORIGINAL: ra81

Ja dronninga spiser også mye bedre med gaffel selv [:D]

Han spiser brød o.l selv, men kan ikke bruke skje :)

Her spiser hun alt av biter. Men skjeen er litt vanskelig, hun får ikke maten oppå, og jeg får ikke lov å hjelpe henne heller.. Hun blir raaasende hvis jeg prøver[:D] Så ofte bruker vi gjerne 3 skjeer når vi spiser grøt.. I går spiste hun faktisk fruktmosen selv, den var grei å få opp på skjeen, gjett om hun var stolt!![:D]

Her er hun ganske flink til å spise selv. Brød har hun spist lenge. Noen ganger bruker vi gaffel, og jeg legger på biter som hun tar i munnen. Når det er mat som må spises med skje vil hun helst gjøre det selv, og får det til ganske bra. Men det blir en del søl i fanget, ansiktet, håret, gulvet... [8|]

Og når man er ferdig med å spise så kaster man kopp, bestikk og fat i gulvet hvis foreldrene ikke passer på. Uansett om det er mat/drikke igjen eller ikke...[;)]

Hun får hele brødskiver som hun spiser selv + fruktbåter. Når hun spiser middag selv så tar hun bare hele tallerkenen og spiser som en hund[:D] Resultatet ser dere i signaturen min[:)]

Spiser brød og frukt sjølv. Og middag som kommer i bit. Når eg hjelper han med å få middagen opp på gaffelen, så tar han den stolt av igjen, og putter den i munnen med handa...Trener også på å drikke av glass..

Back
Topp