Spise parmaskinke i uke 36?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Mannen foreslo vi skulle dra å spise italiensk pizza i dag :happy093 jeg elsker pizza.
Men kjenner det frister noe sinnsykt med pizza med parmaskinke :oops: altså den vanlige varianten der den legges på etter steking.
Jeg er gravid i uke 36. Siden jeg er så langt på vei, Er det da trygt å spise parmaskinke? Eller der risikoen for babyen like stor og like farlig som tidligere i svangerskapet? Eller kan et engangstilfelle gå greit?

Merker man savner spekemat sykt. I går natt drømte at jeg spiste nystekt brød med salami på knrgg:

Er engangstilfelle kan gå helt fint. Eller helt ille. Det er en risiko jeg aldri ville tatt, det er bare en mnd igjen, dette holder du ut

Det er like stor risiko absolutt hele svangerskapet. Så det kan gå helt fint, det kan også ikke gå fint.

Jeg gjorde det ikke selv om spekeskinke fristet massivt i sommer, er jo bare noen uker maks til du kan spise spekemat til du sprekker :)

Ååh dere har vel rett, lurest å vente :oops: hadde bare et lite håp om at det kunne at når man var så langt på vei at det ikke gjorde noe. Siden babyene er sågodt som fullbåren og mer hardfør.

Får nøye meg med den godt stekte gravid varianten litt til ;)

Det er saker hvor foster har dødd i mors liv pga listeria helt frem mot termin, så den sjansen hadde jeg aldri tatt. Godt stekt er ikke helt det samme, men det dugde.

Nå har det jo nettopp vært et tilfelle hvor coop tilbakekalte kjøttdeig pga skadelige bakterier, så det sier jo litt om hvor uheldig man faktisk kan være.. ville ikke tatt sjansen om det ikke ble stekt med pizzaen.

Jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Du kan glede deg til salami på brødskiven etter fødsel; den smakte himmelsk!

Jeg spiste salami hele svangerskapet. Men ville droppa parmaskinka ute på resturant fordeom. Hjemme har man kontroll på hvor kaldt det er i kjøleskapet, at pakken var tett og hvor lenge den har vært åpen.

Det har man ikke på resturant, mulig og de bruker utenlandsk leverandør av skinka. Da vet man ikke om kriteriene for hygienepakken er oppfylt.

Jeg hadde aldri tatt den risikoen med vilje nei :-) Men skjønner du gleder deg. Kanskje han kan ta med en take away til deg på barsel? :p

Jeg ville ikke ha tatt den risikoen.

Jeg hadde ikke tatt risikoen. Og det kommer fra en som knertet en hel pakke fenalår og en halv pakke spekeskinke før jeg var ute av fødesengen :bag:

Det ble ikke parmaskinke i dag nei. Har sykt lyst på, men er ikke verd risikoen. Selvom den er liten. Blir å fråtse salami på barsel når den tid kommer :knegg:

Back
Topp