Spise på hendene...

FruLesehest

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Er noen flere babyer som har begynt å spise på hendene?

Her pakker han hånden i munnen stadig vekk og siklet renner. Håper ikke tennene kommer på en god stund...
 
Jess, gutten vår er også glad i å sutte på hendene sine :) Haha, sikle renner så tror han koser seg ja :D Helsesøstra sa det ikke gjorde noe, bare et sunnhetstegn som hun sa :p
 
Ja! Helt ekstremt og :p har ikke lyst at han skal begynne å sutte tommelen, så putter smokken inn når jeg tar han på fersken med hånden i munnen :)
 
Begge mine gjør også det. Somregel hele knyttneven, av og til bare tommeltotten. Når jeg fersker de med totten pleier jeg å gi dem smokken istedet. Jeg vil helst ikke at de gjør tommelsutting til en vane.
 
Hele neven inn her også, men er som regel bare like før måltider og når han må roe seg selv litt ned. Har veldig lite suttebehov her. Hs sa det var vanlig at når de blir litt oppkava så roet de seg selv ned med en hånd i munnen :)
 
Her er hånden en god venn for mini. Hele hånda skal inn virker det som, og lager masse koselyder :) Han bruker hovedsakelig smokk, men noen ganger så er hånda mer spennende og god :)
 
Ja, og i går og i dag tidlig sutta hun på tommelen :p Jeg får panikk, vil ikke ha totte- barn og jobber iherdig for at hun skal ta sutt istedet :p Men det skjer som regel når hun er sulten.
 
Begge mine gjør også det. Somregel hele knyttneven, av og til bare tommeltotten. Når jeg fersker de med totten pleier jeg å gi dem smokken istedet. Jeg vil helst ikke at de gjør tommelsutting til en vane.
Så enig!
 
Frøkna her sutter på hendene hele tiden, men det er liksom kosen hennes å hun trøster/roer seg selv :) Hun nekter å ta smokken, å når hun får tenner senere kan det henne hun slutter av seg selv hvis hun skulle være så uheldig at hun biter seg selv..
 
Min erfaring er at de starter å sutte skikkelig på hendene når de er rundt 2 mnd og at det ikke har noe med tenner å gjøre :)
 
Min erfaring er at de starter å sutte skikkelig på hendene når de er rundt 2 mnd og at det ikke har noe med tenner å gjøre :)

Ja, det er mulig. Storesøster startet ikke før hun var 3 mnd. Men så har vi en periode der samtlige bilder inneholder en hånd i munnen.
 
Min erfaring er at de starter å sutte skikkelig på hendene når de er rundt 2 mnd og at det ikke har noe med tenner å gjøre :)
Har samme erfaring her. Tennene kom lenge etter at guttene mine begynte å sutte på hendene, så er rimelig sikker på at de ikke suttet pga kløing i munnen ;) Husker alle spurte om de klødde i munnen, men hs sa at det bare var normal utvikling hos de små. Etterhvert blir alt mulig annet også stappet inn i munnen ;)
 
Det er visstnok et viktig utviklingstegn hos de små. Forekommer jo når de er sultne, men ikke bare da, så viktig å ikke alltid forveksle med sult ;)
 
Jepp, hun putter ofte knyttneven i munnen å sutter å spiser.. Funnet ut at hun har da suttebehov eller er sulten. Minien nekter å ta smokk, mulig det er en erstatning eller noe
 
Back
Topp