Spise oppvarmet mat

Nirvana

Dreams Do Come True
Ville du spist oppvarmet mat fra lørdagen om du var gravid?
Ja, jeg lurer på om jeg kan spise resten av den sinnsykt gode finnbiffen som mannen lagde nå lørdag...

Ja jeg satt gryta i kjøleskapet med lokk på når den var blitt kald...
Hmm... Har så lyst på, men er jo skeptisk.
Jeg skal jo varme den skikkelig opp igjen.

Jeg hadde spist den ja:-)

Da hiver jeg den på varming ;) hurra :D

ja det hadde jeg gjort så lenge det ikke lukter dårlig;)

Uten problemer. Jeg spiser også mat den tredje dagen, har lest et sted at man kan det. At man er gravid har ingenting å si så lenge det er mat som varmes og man ikke ellers skal ligge unna.

Jeg hadde ikke gjort det. Mat skal ikke oppbevares i kjelen. Og den skal også kjøles så fort som mulig. Ikke på benken.
Hadde den vært oppbevart riktig hadde jeg spist den.
Jeg har lest alt for mye om sånnt så er veldig pirkete der

Men man skal heller ikke kjøle ned noe i kjøleskapet! Jeg "kjøler" alt ned på benken før det går i kjøleskapet. I kjelen det ble laget i. Med mindre det er veldig lite igjen. Da kan det gå i en beholder. Jeg spiser nå finnbiffen min jeg :)

jeg hadde spist, det værste som kan skje er at du blir litt "luftig" og løs i magen :P

Hadde jeg nok fint gjort:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg er kresen. Så jeg hadde ikke gjort det. Dagen etter? Ja.
To dager etter? Nei :)
Men det er meg

Jeg hadde nok ikke spist det dersom det har stått på benken en stund og blitt oppbevart i kjele. Men på generell basis er det jo helt greit å spise godt oppvarmet restemat som har stått maks 3 dager i kjøleskap:) Det går nok helt fint, så kos deg du.

Edit: Ser innlegget ditt er nært en time gammelt, regner med du allerede har mesket deg:)

Hehe, ja rimelig tomt nå :P
Takk for svar alle :)

Back
Topp